رسانه ها در دل بذر محبت بکارند

معاون اول رییس جمهور گفت: نمایشگاه مطبوعات میدان گفتگو بویژه در ارتباط با حوزه عمومی کشور است.

معاون اول رییس جمهور گفت: نمایشگاه مطبوعات میدان گفتگو بویژه در ارتباط با حوزه عمومی کشور است.

به گزارش ایمنا، نمایشگاه مطبوعات فرصتی است که در آن رسانه های مکتوب برای ارتقای ظرفیت خود تلاش می کنند.
نمایشگاه مطبوعات مکانی است که همه دورهم جمع می شوند کنارهم می نشینند و با هم گفتگو می کنند.
به عنوان مسوول بخش اجرایی کشور باید بگویم رییس جمهور با علاقه همه ساله در نمایشگاه حضور می یابند امسال هم برنامه ریزی کرده بودیم اما کثرت کار و برنامه های واجب تری پیش آمد و از من خواستند بیایم لازم است مراسم سپاس رییس جمهور و دولت را به اصحاب رسانه برسانم خسته نباشید و خدا قوت بگوییم ما صمیمانه از شما متشکریم.
وی ادامه داد: مطبوعات محل ترویج اخلاق است نه میدان بی انصافی، روزنامه مزرعه محبت است نه کشت زار نفرت، رسانه میدان دوستی است نه محل دشمنی؛ محل همبستگی ملی است نه واگرایی؛ جامعه ما به نکات مثبت رسانه نیاز دارد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان این که دولت، رسانه حساس شجاع را هم به سود جامعه می داند هم به سود دولت، خاطر نشان کرد: جامعه نیازمند رسانه ای است که مورد اطمینان مردم باشد، مرجعیت سیاسی اجتماعی داشته باشند، دیده شوند و خریده شوند.

ما مکلف هستیم امنیت جامعه رسانه را فراهم کنیم

جهانگیری با بیان این که ما مکلف هستیم امنیت جامعه رسانه را فراهم کنیم ، افزود: رسانه ها نیز سعی نکنند با استفاده از قانون متن را به حاشیه ببرند. وی ادامه داد: روزنامه نگار متخصص حرفه ای و با اخلاق نیاز جامعه ما است و موضوع تاسیس نظام رسانه ای از چهارشنبه به جلسه اصلی دولت آمده و در مجلس هم بحث می شود. از وزیر ارشاد می خواهم آخرین وضعیت این موضوع را اطلاع رسانی کند. جهانگیری گفت: توسعه نیافتگی مطبوعات در همه جوانب توسعه ای کشور اثر می گذارد و رسانه و رشد مطبوعات یکی از اهرم های رشد کشور است.

مطبوعات هم عامل و هم محصول توسعه هستند
معاون اول رئیس جمهور گفت: جوانمرگی مطبوعات به دلایل اقتصادی، سیاسی یا قضایی نشان از توسعه نیافتگی کشور است. اسحاق جهانگیری در مراسم گشایش بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات تاکید کرد : مطبوعات هم عامل توسعه یافتگی هستند و هم محصول توسعه کشور ، و توسعه نیافتگی آن بر توسعه همه بخشها اثرگذار است. وی افزود : مسئولان باید از بیکاری خبرنگاران و اداره غیر اقتصادی مطبوعات نگران باشند و باید برای این معضل چاره اندیشی جدی شود.

جهانگیری دوام مطبوعات را نشان توسعه یافتگی کشور دانست و تاکید کرد : کشور امروز در شرایط تعیین کننده ای قرار دارد؛ هم فرصتها و هم تهدیدهایی پیش روی ماست که لازمه مقابله با انها درک صحیح و واقعی از منافع و سرمایه های ملی و استفاده از فرصتهای تاریخی پیش روست و مطبوعات به عنوان واسط مهم بین جامعه و حکومت نقشی تاثیرگذار در این فرایند دارند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار