واردات برنج خارجی کشاورزان ایران را به خاک سیاه می‌نشاند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: فروش برنج خارجی با نام برند ایرانی ظلم بزرگی در حق کشاورزان و مصرف‌کنندگان داخلی کشور است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: فروش برنج خارجی با نام برند ایرانی ظلم بزرگی در حق کشاورزان و مصرف‌کنندگان داخلی کشور است.
حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه برنج ایرانی از لحاظ بهداشتی از برنج‌هایی خارجی هم مناسب‌تر است، اظهار داشت: برنج‌های خارجی تنها شاید ظاهر مناسبی داشته باشند، اما بسیار بی‌کیفیت هستند.
وی پیرامون اینکه رتبه نخست کیفیت برنج در اختیار ایران است، افزود: واردات برنج کشاورزان را برای سرمایه‌گذاری در این عرصه دلسرد کرده است.
نماینده مردم فلاورجان در مجلس با انتقاد از اینکه در فصل برداشت محصولات کشاورزی شاهد هستیم که انواع میوه‌جات، برنج و گندم به وفور وارد کشور می‌شود، بیان کرد: بارها برای واردات بی‌رویه محصولات کشاورزی به وزیر جهاد توسط نمایندگان و در صحن مجلس تذاکرات داده شده، اما هنوز مافیا و دلالان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

وی تاکید کرد: چنانچه قیمت واردات برنج برای ما به صرفه هم باشد، نباید تولید داخلی را فدای واردات کنیم، زیرا واردات بی‌رویه برنج، کشاورزان را برای سرمایه‌گذاری در این عرصه دلسرد کرده، زیرا آنها باید برنجی را که با زحمت فراوان برای برداشت آماده می‌کنند را با بهای ناچیز به دلالان بفروشند.

واردات برنج خارجی کشاورزان ایران را به خاک سیاه می‌نشاند

موسوی لارگانی با بیان اینکه اکنون کشت و برداشت قابل توجهی از برنج در شمال کشور انجام می‌شود، گفت: با واردات بی‌رویه برنج در فصل برداشت و حتی غیر از آن به داخل کشور کشاورزان به خاک سیاه می‌نشینند.

وی اظهار داشت: واردات بی‌رویه، برنج ایرانی را بدون مشتری می‌کند و از همین رو کشاورز انگیزه لازم برای تولید این محصول را از دست می‌دهد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه فروش برنج خارجی با نام برند ایرانی ظلم بزرگی در حق کشاورزان و مصرف‌کنندگان داخلی کشور است، افزود: واردات نتیجه نادیده گرفتن تولید داخل و بی‌توجهی به زحمت تولیدکننده ملی است.

وی با تاکید بر اینکه نباید نسبت به تولید محصول داخل بی‌تفاوت باشیم، بیان کرد: بی‌توجهی به تولید داخلی و نبود حمایت دولتمردان سبب می‌شود طی سال‌های آتی کشاورزان از کشت برنج دست بردارند و در کل محتاج خارج از کشور خواهیم شد.

موسوی لارگانی با اشاره به مصرف برنج و تولید به انداره نیاز داخلی، گفت: واردات برنج باید طبق اصول و منطق باشد، چرا که واردات بی‌رویه برنج تولیدکنندگان داخلی را دچار آسیب کرده و ضربه مهلکی بر پیکره تولیدکنندگان وارد می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه برنج ایرانی نیازمند برنامه‌ریزی مدون است، اظهار داشت: دولت باید با برنامه‌ریزی کلان از واردات برنج در کشور جلوگیری کند، نه اینکه هر کسی بنا بر توانش این محصول استراتژیک را وارد کند و برنج داخلی بر روی دست کشاورزان بماند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس افزود: برنج ایرانی می‌تواند در بازار جهانی البته با برنامه‌ها و ایجاد بسترهای صادرات جایگاه مناسبی داشته باشد.

درآمدهای تیلیاردی مافیا از واردات بی‌رویه محصولات کشاورزی

وی با انتقاد از اینکه متاسفانه یکسری دلال و مافیای واردات محصولات غذایی به برخی از افرادی که در کشور مسئولیت دارند متصل هستند، گفت: درآمد واردات غیر قانونی برای افرادی که انحصار واردات را به دست گرفته‌اند به دلیل نبود عوارض و هزینه‌های گمرکی میلیاردی و تیلیاردی است و جیب‌های انباشه پرپول خود را فدای کشاورزی داخلی نمی‌کنند.

وی افزود: حمایت از کشاورزی، مشکل رکود در اقتصاد کشور را رفع می‌کند، بنابراین باید مسئولان امر تلاش کرده و جلوی واردات بی‌رویه بگیرند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار