نمونه‌ای از یک بانوی موفق

من از ابتدای فعالیتم در گروه کوهنوردی کرکس اصفهان که مربوط به سالیان دور است با سرکار خانم ریاحی و همسر محترمشان جناب آقای دهکردی آشنا شدم و افتخار همراهی و همپایی در برنامه و صعودهای بسیاری با این بزرگواران را داشتم که از بهترین خاطرات ایام جوانی من بوده و هست.

فرناز اعرابی(کوهنورد)/اصفهان امروز: من از ابتدای فعالیتم در گروه کوهنوردی کرکس اصفهان که مربوط به سالیان دور است با سرکار خانم ریاحی و همسر محترمشان جناب آقای دهکردی آشنا شدم و افتخار همراهی و همپایی در برنامه و صعودهای بسیاری با این بزرگواران را داشتم که از بهترین خاطرات ایام جوانی من بوده و هست.

خانم ریاحی نه‌تنها بانویی ورزشکار و قهرمان هستند بلکه در تمامی زمینه‌ها و ابعاد زندگی فردی موفق و نمونه و شایسته تقدیر هستند. در ارتباط باشخصیت ایشان ذکر این مطلب کافیست که ایشان هیچ‌گاه دست از آموختن و تلاش برنداشتند، به اقتضای زمانه خودشان در سنین پایین ازدواج کردند و از همان ابتدا مسئولیت سنگین زندگی را بدوش کشیدند و بالطبع از تحصیل محروم شدند ولی ایشان بعد از سالیان دراز با داشتن چهار فرزند و گرفتاری‌های بسیار دست از آرزوی دیرینه خود که ادامه تحصیل بوده برنداشتند و شروع به تحصیل کردند و همزمان با فرزند ارشدشان موفق به اخذ دیپلم شدند و در کنار همه مسئولیت‌هایشان، به کار در آموزش‌وپرورش هم‌ مشغول شده و تلاششان را به‌نوعی دیگر تداوم بخشیدند.

چهار فرزند ایشان به یمن تربیت و رسیدگی ایشان در محیط زندگی راحت و مناسب رشد یافته و همگی موفق به رسیدن به مدارج بالایی از تحصیل در دانشگاه‌های برتر کشور شدند که یک مهندس عالی‌رتبه و سه پزشک و جراح بنام و پرافتخار حاصل این زحمات بوده است.

از جهت دیگر همیشه همسری بسیار دلسوز و مهربان بودند که هنوز هم از همسر بزرگوارشان که در ایام کهولت بسر می‌برند همچون جواهری گران‌قدر و ارزشمند نگهداری می‌کنند.

از ویژگی‌های ایشان این است که علاوه بر فعالیت‌های کوهنوردی و صعود به قلل مرتفع داخل و خارج از کشور، در زمینه‌های دیگر ورزشی هم فعال و مدال‌آور بوده‌اند، هشت سال قهرمان کشوری در آمادگی جسمانی و دوومیدانی در رده سنی خودشان داشتن مقام‌های طلا و نقره در این زمینه از افتخارات ایشان است.

از طرفی در طول این سالیان پرتلاش و پرثمر، هیچ‌وقت قصوری در انجام وظایف خانه‌داری و کدبانوگری‌شان صورت نگرفته است، خانه‌ای نظیف، غذایی سالم و سروقت از خصیصه‌های منزل خانم ریاحی است و به‌رغم تمام این مشغله‌ها و افزون بر همه محسنات ایشان، منزل ایشان پوشیده از فرش‌های دستباف بسیار نفیس کار دستان هنرمند و پرتوان ایشان است که بسیار چشم‌نواز و تحسین‌برانگیز است.

ایشان همچنین انسانی بسیار فهیم، صادق و مهربان هستند که برای همه همراهانشان دوست، رفیق، همراه و الگویی بی‌نظیرند.

به‌عنوان سپاس و خاطره عرض کنم که ایشان مصرانه و مادرانه بنده را هم که در آن ایام تمام‌وقت به کوه و کوهنوردی مشغول بودم را وادار به ادامه تحصیل کردند تا موفق به اخذ مدرک مهندسی خود شدم و شاید اگر اصرار و ابرام آن زمان ایشان نبود، من تنها یک کوهنورد پرکار باقی می‌ماندم نه کوهنورد فعال و تحصیل‌کرده؛ و این‌ها همه از تأثیرات بزرگ‌منشی و وسعت نظر ایشان نسبت به محیط و افراد پیرامونشان است.

و باید صادقانه اذعان کرد که مجموع جمیع این محسنات در یک شخص به‌ندرت دیده می‌شود. برای ایشان و همسر گران‌قدرشان آرزوی سلامتی صحت و شادی بیکران می‌کنم. سایه‌شان مستدام باد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار