تشکیل پرونده فرار مالیاتی 70 نفر با درآمد میلیاردی در اصفهان

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: در حال حاضر پرونده تراکنش‌های مالی 70 نفر از افرادی که با وجود درآمدهای میلیاردی هیچ‌گونه سابقه پرداخت مالیات نداشته‌اند تشکیل و از سوی مأموران مالیاتی در دست پیگیری است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: در حال حاضر پرونده تراکنش‌های مالی 70 نفر از افرادی که با وجود درآمدهای میلیاردی هیچ‌گونه سابقه پرداخت مالیات نداشته‌اند تشکیل و از سوی مأموران مالیاتی در دست پیگیری است.

به گزارش ایسنا ، مراد امیری شامگاه (شنبه) در جلسه بررسی مسائل و مشکلات مالیاتی برخی از اصناف شهرضا که در محل اداره امور مالیاتی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: استان اصفهان تنها استان کشور است که در آن مجوز ادغام مالیات بر ارزش افزوده با مالیات بر عملکرد وجود دارد.

وی با اشاره به ابهامات برخی از اصناف در خصوص مالیات بر ارزش افزوده، تصریح کرد: در شرایط فعلی 50 درصد از درآمدهای کشور از محل اخذ مالیات بر ارزش افزوده است و به همین دلیل مجلس شورای اسلامی درآمدی را که ایجاد شده را نمی‌تواند حذف کند.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین نیازهای کشور برای رونق اقتصادی و توسعه کسب و کار، ایجاد شفاف‌سازی مالی است و قوانین مالیاتی کشور نیز در همین راستا وضع و برای اجرا ابلاغ شده است.

امیری اضافه کرد: لازم است اظهارنامه‌های مالیاتی در مواعد مقرر قانونی تسلیم شود زیرا مصارف هزینه مالیت بر ارزش افزوده و سایر ردیف‌های مالیاتی در مواردی همچون بهداشت و درمان و عمران و آبادی شهرها هزینه می‌شود که از هر نظر به سود همه اقشار جامعه است.
وی گفت: در حال حاضر پرونده تراکنش‌های مالی 70 نفر از افرادی که باوجود درآمدهای میلیاردی هیچ‌گونه سابقه پرداخت مالیات نداشته‌اند تشکیل و از سوی مأموران مالیاتی در دست پیگیری است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان، تصریح کرد: یکی از اهداف قانون مالیات بر ارزش افزوده ایجاد شفاف سازی مالی در کشور است که این مسئله با حمایت همه مسئولان و همکاری همه مردم محقق خواهد شد.

امیری اظهار کرد: لازم بود پیش از ابلاغ اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده، قانون صندوق‌های فروش ابلاغ اجرا می‌شد تا مشکلات فعلی به وجود نمی‌آمد، اما این ایرادات قانونی نیز به مرور زمان برطرف می‌شود.

همچنین سمیه محمودی، نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهار کرد: درآمدهای مالیاتی در همه دنیا از جمله مهم‌ترین منابع درآمدی کشورها محسوب می‌شود و قوانین جامعی هم درباره آن‌ها وضع شده است.

وی ادامه داد: لازم است همه فرایندهای مالی در چرخه تولید کشور شناسایی شود تا هدف نهایی قوانین مالیاتی که حمایت از بخش تولید و کارآفرینان است به طور کامل محقق شود.

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی، گفت: در قانون بودجه سال 96 سهم استان اصفهان از محل درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده از 9 درصد به 2 درصد کاهش پیدا کرد که این روند در سال 97 هم دنبال خواهد شد، این در حالی است که با تلاش‌های انجام شده منابع مالی حاصل از مالیات بر ارزش افزوده به صورت استانی توزیع خواهد شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار