تولید روزانه ۳۵۰۰ تن شیر خام در اصفهان

رئیس اتحادیه دامداران استان اصفهان با اشاره به میزان شیر تولید شده، گفت: در استان اصفهان روزانه ۳۰۰۰ تا ۳۵۰۰ تن شیرخام تولید می‌شود و پیش بینی می‌کنیم همین مقدار به صورت روزانه تا پایان سال خریداری شود.

رئیس اتحادیه دامداران استان اصفهان با اشاره به میزان شیر تولید شده، گفت: در استان اصفهان روزانه ۳۰۰۰ تا ۳۵۰۰ تن شیرخام تولید می‌شود و پیش بینی می‌کنیم همین مقدار به صورت روزانه تا پایان سال خریداری شود.
موسی رهنمایی در گفت‌وگو با تسنیم در پاسخ به این سئوال که آیا مطالبات دامداران پرداخت شده است، اظهار داشت: تا حدودی وجه حمایتی دامداران به روز شده و اندکی از بدهی معوق دامداران باقی مانده است، همچنین شیر حمایتی جایگزین شده است، در این راستا باید ماده 20 قانون نظام جامع دامپروری در بودجه سالانه مشخص شود اما از آن جا که این کار صورت نمی‌گیرد خود جهاد کشاورزی تحت عنوان حمایتی خریداری می‌کند.
وی با بیان اینکه تا حدودی بازار شیر ارتقا پیدا کرده و مناسبات صادرات فراهم شده، یعنی خرید شیر رواج پیدا کرده است، افزود: قیمت شیرخام افزایش پیدا کرده است گرچه این افزایش قیمت به جیب دامداران سرازیر نمی‌شود.
رئیس اتحادیه دامداران استان اصفهان تصریح کرد: دو ماه گذشته دانه ذرت را 700 تومان می‌خریدیم و این در حالی است که در حال حاضر دانه ذرت 1000 تومان خریداری می‌شود، همچنین سویا 200 تومان گران شده است.
وی با بیان اینکه افزایش قیمت به جیب دامدار سرازیر نمی‌شود، گفت: در حال حاضر کارخانه‌جات به طور متوسط 1300 تومان شیر خریداری می‌کنند.
رئیس اتحادیه دامداران استان اصفهان به میزان شیر خریداری شده اشاره و تصریح کرد: در استان اصفهان روزانه 3000 تا 3500 تن شیرخام تولید می‌شود و پیش بینی می‌کنیم همین مقدار به صورت روزانه تا پایان سال شیر خام تولیدی خریداری شود.
وی با بیان اینکه خرید تضمینی شیر خام تاکنون اتفاق نیفتاده است که باید اتفاق بیفتد، ادامه داد: باید ذیل بودجه سنواتی این موضوع محقق شود و امیدواریم در بودجه سال 97 برای خرید تضمینی شیر، گوشت سفید، گوشت قرمز و تخم مرغ ماده 20 قانون نظام جامع دامپروری خرید تضمینی صورت بگیرد، باید مواقعی که از یک قیمت تمام شده و سود متعارفی تولید کننده فاصله می‌گیرد دولت خرید تضمینی انجام و تنظیم بودجه صورت بگیرد.
رهنمایی گفت: در کارخانه‌های شیر خام در استان اصفهان شیر استاندارد تولید می‌شود و این شیر به خارج از کشور صادر می‌شود. اگر قوانین مرتبط با این بخش اصلاح شود بهترین پشتوانه برای این حوزه به حساب می‌آید است، یکی دیگر از مشکلات در این حوزه عدم درآمد است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار