کویر نوردی نباید نظم طبیعت را بر هم زند

رئیس کلوپ سافاری استان اصفهان گفت: ساماندهی و آموزش استفاده درست از طبیعت بکر کویر وظیفه ماست و همگان را با تکیه‌بر خرد جمعی به همکاری می‌طلبم.

ایسنا: رئیس کلوپ سافاری استان اصفهان گفت: ساماندهی و آموزش استفاده درست از طبیعت بکر کویر وظیفه ماست و همگان را با تکیه‌بر خرد جمعی به همکاری می‌طلبم.
انتخابات هیأت رئیسه کلوپ سافاری استان اصفهان با حضور رئیس کلوپ سافاری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران در آران و بیدگل برگزار شد و حسین انصاری فر در این جلسه با اشاره به این‌که ساماندهی و آموزش استفاده درست از طبیعت بکر کویر وظیفه ماست افزود: صنعت گردشگری و کویر نوردی نباید باعث برهم زدن نظم طبیعت و محیط‌زیست کویر شود و اگر این‌چنین شد بزرگ‌ترین ضربه را به محیط‌زیست و میراث آیندگان زده‌ایم. وی ادامه داد: سافاری درواقع تفریح و مسافرت مسئولانه در طبیعت است که باید در راستای شناسایی و حفاظت از جانوران و حیوانات طبیعت تلاش زیادی صورت گیرد و این کار مستلزم آموزش‌های درست طبیعت‌گردی و کویر نوردی است و باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود. رئیس کلوپ سافاری استان اصفهان هدف و برنامه خود را پس از انتخاب به‌عنوان اولین رئیس کلوپ سافاری استان اصفهان بسترسازی و مدیریت بیشتر طبیعت‌گردی و حفاظت از منابع طبیعی عنوان کرد و اظهار داشت: همه ما نسبت به طبیعت پیرامون خود مسئولیم و اگر کوچک‌ترین آسیبی به طبیعت و به‌ویژه کویر برسد همه ضرر می‌کنیم و مسئول هستیم. انصاری فر تصریح کرد: اولین برنامه، آموزش در جهت استفاده درست از کویر است، افراد نباید به هر شکل دلخواه خود وارد کویر شود و در پایان با قلع‌وقمع کردن کویر و گونه‌های جانوری آن را ترک کند. بلکه باید در پایان طبیعت‌گردی محیط را بهتر از زمان ورود ترک کنیم و بافرهنگ درست در کویر اثر خوب و مثبتی بر جا بگذاریم. وی گفت: از همه دوستداران محیط‌زیست و کویر می‌خواهم با همکاری و همیاری هم کویر را محافظت کنیم و با همکاری ادارات مسئول به‌سوی پیشرفت و آبادانی کویر پیش رویم که خود نمونه جدیدی از اشتغال و اقتصاد مقاومتی است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار