جدایی مهردشت به نفع نجف‌آباد است

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس گفت: تنها مزیت شناخته شدن مهردشت به‌عنوان یکی از ۲ بخش شهرستان نجف‌آباد، لحاظ شدن مساحت بیشتر طی مراحل قانونی ارتقا به فرمانداری ویژه بود که در حال حاضر با توجه به محقق شدن این موضوع، استقلال این بخش به نفع مردم نجف‌آباد و مهردشت خواهد بود.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس گفت: تنها مزیت شناخته شدن مهردشت به‌عنوان یکی از ۲ بخش شهرستان نجف‌آباد، لحاظ شدن مساحت بیشتر طی مراحل قانونی ارتقا به فرمانداری ویژه بود که در حال حاضر با توجه به محقق شدن این موضوع، استقلال این بخش به نفع مردم نجف‌آباد و مهردشت خواهد بود.
ابوالفضل ابوترابی در گفتگو با ایمنا از شهرستان نجف‌آباد با اعلام این مطلب اظهار داشت: بخش مهردشت با جمعیت نزدیک به ۲۷ هزار نفر نزدیک به نیمی از بودجه عمرانی شهرستان ۳۰۰ هزارنفری نجف‌آباد را به خود اختصاص می‌دهد و در صورت ارتقا این بخش به شهرستان، شاهد افزایش چشمگیر سرانه بودجه نجف‌آباد و بهبود زیرساخت‌های مختلف خواهیم بود.
وی از مسیر مهردشت به نجف‌آباد به‌عنوان یکی از پرحادثه‌ترین جاده‌های مواصلاتی استان نام برد و گفت: شهروندان این بخش مجبور هستند برای کوچک‌ترین امور اداری، علاوه بر صرف وقت و هزینه قابل‌توجه، خطر تردد در این مسیر را نیز به جان خریده و به مرکز شهرستان مراجعه کنند.
نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: روسای ادارات نجف‌آباد برای یک سرکشی ساده به مشکلات خاص ساکنان مهردشت مجبورند حداقل یک روز وقت بگذارند که همین موضوع کیفیت خدمات‌رسانی به شهروندان این بخش را به میزان قابل‌توجهی تحت تأثیر قرار داده است.

صرف ۱۶ درصد بودجه شهرستان برای یک روستا

وی بیشترین سهم از مصرف بودجه اختصاص داده‌شده به شهرستان در زمینه‌هایی مانند شبکه گاز، آب و راه‌سازی را مربوط به روستاهای پراکنده و بعضاً محروم بخش مهردشت دانست و ادامه داد: درحالی‌که مجموع بودجه عمرانی شهرستان حدود ۹ میلیارد تومان است، برای اتصال یکی از روستای بخش مهردشت به شبکه آب شرب بهداشتی، نزدیک به یک و نیم میلیارد هزینه شد. ابوترابی شرایط خاص جغرافیایی مهردشت را تنها در یک نقطه دیگر از کشور صادق دانست و افزود: برای تردد به بخش مهردشت مجبوریم از شهرستان تیران و کرون با طی مسافتی نزدیک به یک‌صد کیلومتر عبور کنیم و یا از شهرستان شاهین‌شهر عازم این بخش شویم. این در حالی است که برای رسیدن به مرکز استان چهارمحال و بختیاری حدود ۹۰ کیلومتر فاصله‌داریم.

کمبود فضا و نیروی اداری در نجف‌آباد

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی پیرامون دیگر دلیل لزوم پیگیری ارتقا بخش مهردشت به شهرستان گفت: بسیاری از ادارات شهرستان در شرایط کنونی ظرفیت رسیدگی به حجم بالای امورات مربوط به دو بخش مرکزی و مهردشت را ندارند، کمبودهای قابل‌توجه ازلحاظ نیروی انسانی و فضای فیزیکی، در این بخش احساس می‌شود. ابوترابی اضافه کرد: به دنبال استقلال اداره ثبت‌اسناد بخش مهردشت شاهد انتقال ۶ کارمند و نزدیک به ۱۲ هزار پرونده مربوط به آن از نجف‌آباد بودیم ولی بااین‌وجود اداره نجف‌آباد همچنان به‌شدت با مشکل کمبود فضا و نیروی اداری مواجه است و یکی از بدترین شرایط را از این لحاظ تحمل می‌کند. عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس خاطرنشان کرد: مردم نجف‌آباد و مهردشت در مقایسه با شهرستان‌های تیران و کرون از قرابت کمتری نسبت به یکدیگر برخوردار هستند و بیشتر سرمایه‌گذاران شاخص بخش خصوصی نجف‌آباد، به‌جای مهردشت سراغ تیران و کرون می‌روند.

جدایی مهردشت، زود نخواهد بود

ابوترابی مردم نجف‌آباد را اولین گروه بهره‌مند شده از موضوع استقلال مهردشت دانست و ضمن اشاره به مزایای این موضوع برای ساکنین مهردشت اظهار داشت: البته با توجه به الزامات قانونی در خصوص مواردی همچون معیارهای جمعیتی در کنار عدم اولویت ایجاد شهرستان‌های جدید برای دولت، به نظر نمی‌رسد به این زودی شاهد تحقق این خواسته به‌حق مردم باشیم. وی خاطرنشان کرد: به همین دلیل در اولین مرحله سراغ استقلال تدریجی ادارات رفته‌ایم و بعد از ثبت‌اسناد، اخیراً نیز اداره امور مالیاتی مهردشت در مسیر جدا شدن از شهرستان قرارگرفته و در خصوص اداره کار نیز هفته‌ای یک روز شاهد استقرار چند نفر از کارمندان در بخش مهردشت به‌منظور رفع مشکلات ارباب‌رجوع هستیم. طبق تقسیم‌بندی کنونی، شهرستان نجف‌آباد دارای دو بخش مرکزی و مهردشت هست و این شهرستان در کنار شهرستان‌های تیران و کرون دارای یک نماینده در مجلس شورای اسلامی هستند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار