محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان شد

بیست و یکمین تغییر در استانداران کشور به نام اصفهان رقم خورد و محسن مهرعلیزاده به‌عنوان کلیددار استان جایگزین رسول زرگرپور شد.

سمیه مسرور - بیست و یکمین تغییر در استانداران کشور به نام اصفهان رقم خورد و محسن مهرعلیزاده به‌عنوان کلیددار استان جایگزین رسول زرگرپور شد. در جلسه دیروز هیئت دولت که به ریاست حسن روحانی برگزار شد، گزینه‌های پیشنهادی وزارت کشور برای تصدی مسئولیت‌های استانداری‌های اردبیل، اصفهان، مازندران و یزد معرفی شدند و درنهایت، رأی اعتماد هیئت‌وزیران را کسب کردند. بر این اساس، محسن مهرعلیزاده به‌عنوان استاندار اصفهان، اکبر بهنام‌جو به‌عنوان استاندار اردبیل، محمد اسلامی به‌عنوان استاندار مازندران و محمود زمانی قمی به‌عنوان استاندار یزد تعیین شدند. با تعیین این چهار استاندار جدید در جلسه دیروز هیئت‌وزیران، از ابتدای دولت دوازدهم تاکنون استانداران 21 استان تغییر کرده‌اند.
یک استاندار غیراصفهانی
محسن مهرعلیزاده اصفهانی نیست. او در سال 1335 در مراغه آذربایجان شرقی به دنیا آمده و اکنون 61 سال سن دارد. ریاست فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای و عضویت هیئت‌مدیره سازمان منطقه آزاد کیش نیز در کارنامه مهرعلیزاده دیده می‌شود. مهم‌ترین بخش کارنامه مهرعلیزاده مربوط به فعالیت او در دوران اصلاحات است. او در دولت اول اصلاحات، استاندار خراسان و در دولت دوم معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان تربیت‌بدنی بود. مهرعلیزاده که در خانواده‌ای مذهبی در شهرستان مراغه واقع در استان آذربایجان شرقی به دنیا آمده، در انتخابات دور نهم ریاست جمهوری هم حضور داشت. مدیریت عامل شرکت‌های صنعتی و تولیدی به مدت چهار سال (۱۳۶۰ الی ۱۳۶۴)، معاون وزیر صنایع به مدت پنج سال (۱۳۶۴ الی ۱۳۶۹)، معاون سازمان انرژی اتمی ایران به مدت سه سال (۱۳۷۲ الی ۱۳۷۴)، مدیرعامل بنگاه‌های بزرگ اقتصادی (کوثر و شاهد) به مدت ۱۶ سال، استاندار خراسان به مدت چهار سال (۱۳۷۶ الی ۱۳۸۰) و معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان تربیت‌بدنی از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۴ ازجمله فعالیت‌های اجرایی محسن مهرعلیزاده بوده است.
سابقه استانداری خراسان، مفید برای مدیریت در اصفهان
محسن مهرعلیزاده که با تصویب هیئت دولت به‌عنوان استاندار اصفهان انتخاب شد، با اداره یک استان بیگانه نیست. او پیش‌ازاین استاندار خراسان هم بوده و توانسته‌ فعالیت‌های مختلفی را در این استان اجرا کند. ایجاد همگرایی کامل بین گروه‌های فکری و سیاسی استان خراسان و تعامل و ارتباط مناسب بین دولت و نماینده محترم ولی‌فقیه، حوزه‌ها و مراجع عظام، تجهیز و به‌کارگیری تمامی نیروها و امکانات نظامی، انتظامی و امنیتی استان و رفع کامل مشکلات امنیتی در مرزهای استان خراسان و ایجاد انسجام کامل در بین کلیه بخش‌های مدیریتی و اجرایی استان خراسان و افزایش محسوس اقدامات عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در این استان ازجمله فعالیت‌های مهرعلیزاده به شمار می‌رود. این تجربیات نشان می‌دهد که او می‌تواند شرایط مطلوبی را برای اصفهان فراهم آورد. از سوی دیگر، طراحی نظام جامع توسعه ورزش کشور (برنامه استراتژیک ۲۰ ساله) با کمک ۸۰۰ نفر از اساتید، مدیران و کارشناسان و صرف بیش از ۴۶۰۰۰ نفر ساعت وقت مطالعه و کارشناسی، تصویب طرح در دولت و وارد نمودن اهداف آن در برنامه چهارم توسعه و لایحه قانونی بودجه ۱۳۸۴، برنامه‌ریزی‌های رشد پایدار در ورزش کشور با نگاه بلندمدت ۸ الی ۱۰ ساله (که نتایج آن در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ و المپیک ۲۰۱۲ مشهود شد) و افزایش سطح و جایگاه رشته‌های مختلف ورزشی کشورمان در سطح جهان و تثبیت آن در فعالیت‌های عملکردی محسن مهرعلیزاده خود را نشان می‌دهد.
مهرعلیزاده، چهاردهمین استاندار اصفهان
محسن مهرعلیزاده چهاردهمین استاندار اصفهان پس از انقلاب به شمار می‌رود. پیش از او، محمدعلی واعظی در دولت موقت، سید محمدکاظم موسوی بجنوردی در شورای انقلاب، سید اسماعیل داوود شمسی، غلام عباس زارع میرک‌آباد، عبدالله کوپایی و غلامحسین کرباسچی در دوران ریاست جمهوری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، سید محمدرضا واقفی و اسحاق جهانگیری در دوران ریاست جمهوری مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، سید جعفر موسوی و سید محمود حسینی در دوران ریاست جمهوری سید محمد خاتمی، مرتضی بختیاری و علیرضا ذاکر اصفهانی در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد و رسول زرگرپور در دوره نخست ریاست جمهوری حسن روحانی به‌عنوان استانداران اصفهان انتخاب‌شده و فعالیت کرده بودند. این در حالی است که استان اصفهان در سال 1316 تشکیل‌شده و پیش از انقلاب نیز 10 استاندار، زمام‌دار امور این استان بوده‌اند. با احتساب استانداران پیش از انقلاب، مهرعلیزاده، استاندار بیست و چهارم استان اصفهان به شمار می‌رود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار