بر هم زدن کسب و کار ایتالیایی با شکست چینی

تیم ملی ایران با شکست چین هم خود یک گام دیگر به جام جهانی 2018 نزدیک می‌شود و هم هدف نه چندان در دسترس حریف و سرمربی بسیار سرشناسش را برای رسیدن به روسیه به آرزویی محال بدل می‌کند.

بر هم زدن کسب و کار ایتالیایی با شکست چینی

به گزارش ایمنا، تیم ملی فوتبال ایران در حالی در هفتمین مسابقه خود از مرحله سوم انتخابی جام جهانی به مصاف چین می‌رود که با اقتدار در صدر گروه A آسیا جای دارد و به واسطه برتری چهار امتیازی نسبت به نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌اش بیش از هر تیم دیگری در قاره کهن به روسیه نزدیک است. از آنجا که از یک طرف، ایران پنج امتیاز بیشتر از تیم سوم جدول دارد و از طرف دیگر، از هر یک از گروه‌های دوگانه آسیا 2 تیم مستقیماً جواز حضور در جام جهانی 2018 را به دست می‌آورند این احتمال به شکلی جدی وجود دارد که شاگردان کارلوس کی‌روش حتی چند هفته مانده به بسته شدن پرونده این دور از مسابقات صعود خود را قطعی نمایند.
برعکسِ ایران که به واسطه صدرنشینی مقتدرانه خود در این گروه در آستانه صعود به جام جهانی است، چین با قرار داشتن در رده ماقبل آخر جدول امید زیادی برای حضور در روسیه ندارد.
فدراسیون فوتبال چین پس از نتایج ضعیف در چهار بازی اول دست به تغییرات کادر فنی زد و هدایت این تیم را به یکی از مشهورترین مربیان فوتبال دنیا سپرد. مارچلو لیپی با سابقه قهرمانی جهان مأموریت یافت تا چین را به شکلی معجزه‌آسا به جام جهانی ببرد. در اولین حضور این مربی سرشناس ایتالیایی روی نیمکت چین این تیم در خانه برابر قطر متوقف شد تا مأموریت غیرممکن لیپی با موفقیت شروع نشود. با این وجود، پیروزی برابر کره جنوبی در آغاز دور برگشت امیدهای چینی‌ها را برای خلق معجزه بار دیگر زنده کرد.
از آنجا که تک‌امتیاز این بازی بیرون از خانه گرهی از کار تیم ماقبل آخر جدول باز نمی‌کند چینی‌ها محکوم به غلبه بر ایران در آزادی یعنی همان ورزشگاهی هستند که در گذشته به ازای هر بار حضور در آن یک باخت به کارنامه آنها اضافه شده است. پیروزی بر ایران با در نظر داشتن عملکرد تیم ملی در 6 مسابقه اخیر بیش از پیش دور از دسترس به نظر می‌رسد. شاگردان کی‌روش نه تنها در این مرحله از رقابت‌ها هیچ باختی را تجربه نکرده‌اند که تا به اینجا حتی یک گل هم از حریفان نخورده‌اند. یوزهای ایرانی در آخرین گام از مأموریتی که سرمربی پرتغالی آنها درست یک سال پیش از شروع این مرحله از مسابقات آن را «غیرممکن» توصیف کرده بود قطر را در خانه این تیم شکست دادند و به قعر جدول فرستادند.
ملی‌پوشان ایران با شکست چین در ورزشگاه آزادی نه تنها حریفشان را در به سرانجام رساندن مأموریت غیرممکن خود ناکام خواهند گذاشت که خود یک گام دیگر به روسیه نزدیک خواهند شد.
ترکیب احتمالی 2 تیم:
ایران: علیرضا بیرانوند، احسان حاج‌صفی، میلاد محمدی، پژمان منتظری، مرتضی پورعلی گنجی، وریا غفوری، سعید عزت‌الهی، کریم انصاری‌فرد، سردار آزمون، علیرضا جهانبخش و مهدی طارمی
چین: زنگ چنگ، می فانگ، جیانگ ژیپنگ، ژانگ لیپنگ، فنگ ژیائوتینگ، وو لی، ژنگ ژی، هائو ژونمین، وانگ یونگپو، ژانگ ژیژه و یو دابائو

  • «کسب و کار ایتالیایی» نام یک فیلم هالیوودی است که در سال 2003 ساخته شده است.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار