برگزاری سومین کنفرانس ملی بازی‌های رایانه‌ای در اصفهان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اصفهان گفت: سومین کنفرانس ملی و اولین کنفرانس بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای فرصت‌ها و چالش‌ها از 25 تا 27 بهمن ماه سال جاری به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار خواهد شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اصفهان گفت: سومین کنفرانس ملی و اولین کنفرانس بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای فرصت‌ها و چالش‌ها از 25 تا 27 بهمن ماه سال جاری به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار خواهد شد.

محمدرضا قنبری در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: استقبال از بازی‌های رایانه‌ای در سال‌های اخیر رو به افزایش بوده است، این در حالی که استفاده از رسانه‌های مجازی در تمامی گروه‌های سنی جامعه دیده می‌شود.

وی افزود: البته ورود بازی‌های رایانه‌ای متفاوت در کنار فرصت‌هایی ایجاد شده، آسیب‌هایی را با خود به همراه دارد؛ سازماندهی بازی‌های رایانه برای تولیدکنندگان و کاربران آن مسئله‌ای که در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته و به همین دلیل سازمان دهی و آسیب شناسی آن باعث توجه مسؤولان و دغدغه‌مندان شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اصفهان ادامه داد: بررسی ابعاد مختلف بازی‌های رایانه‌ای که این روزها جای خود را به بازی‌های قدیم مانند قایم باشک، فوتبال و گل کوچیک و.. داده نقش موثری در شناخت و کاهش آسیب‌های بازی‌های مجازی، آشنایی و هدایت خانواده‌ها جهت استفاده صحیح آن دارد.

قنبری یادآور شد: سومین کنفرانس ملی و اولین کنفرانس بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای فرصت‌ها و چالش‌ها به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان اصفهان و سایر دستگاه‌های مرتبط از 25 تا 27 بهمن ماه سال جاری به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار خواهد شد.

وی توضیح داد: این کنفرانس دو روزه با پرداختن به بازی‌های رایانه‌ای در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، علمی، روانشناسی، فناوری اطلاعات، هنری، پزشکی و سایر علوم به عناوینی چون تحلیل روانشناختی، جامعه‌شناختی، فرهنگی، کاربردهای آموزشی، درمانی، تبلیغاتی و فرهنگ‌سازی، فرآیند توسعه و مدل کسب و کار، هوش محاسباتی در بازی‌ها، فناوری‌ها مطرح در تولید و توسعه، تحلیل زیبایی‌شناختی، هنری، سایر محورهای فنی و علوم انسانی مرتبط با بازی‌های رایانه‌ای و با نگاه ویژه به فناوری‌های شبیه‌سازی، واقعیت مجازی و واقعیت پرداخته است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اصفهان خاطرنشان کرد: اولین و دومین دوره کنفرانس بازی‌های رایانه در سال‌های گذشته با پرداختن به دستاوردهای علمی، فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه اصفهان برگزار شد.

قنبری در پایان انتظار می‌رود برگزاری کنفرانس بازی‌های رایانه‌ای، فرصت‌ها و چالش‌ها در سطح ملی و بین‌المللی در سال جاری به نتایج، دستاوردها و تصمیم‌گیری‌هایی در حوزه‌های خانواده، سلامت جسم و روحی، ادبیات، آموزش، تبلیغات، گردشگری، اقتصاد، تاریخ‌سازی و هویت‌یابی، ترویج آموزه‌های دینی و قرآنی را همراه با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و تولید مقالات علمی به همراه داشته باشد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار