چگونه از شر پف زیر چشم خلاص شویم؟

بهترین راه برای کیسه­ های پف کردۀ زیر چشم مراقبت از بدن و ذهن است.

بهترین راه برای کیسه­ های پف کردۀ زیر چشم مراقبت از بدن و ذهن است.

درگیری ­های عاطفی ما در نهایت در ظاهر بدن و صورت ما منعکس می­ شود. استرس ناشی از کار، درگیری خانوادگی، مسئولیت­ های مالی- فیزیکی ممکن است به شکل آکنه، کاهش یا افزایش وزن و کیسه ­های زیر چشمی خود را نشان دهد. بهترین راه برای کیسه­ های پف کردۀ زیر چشم مراقبت از بدن و ذهن است. درست غذا بخورید و خوب بخوابید از افراد حرف ه­ای برای کاهش استرس خودکمک گیرید. کمپرس آب سرد می­تواند به شما کمک کند تا از کیسه­ های زیر چشم ناشی از استرس خلاص شوید.

خواب

کیسه­های چشمی محل تجمع چربی مایع زیر پوست نازک نزدیک پلک هستند. یکی از مهمترین علل ­ها کمبود خواب است که بر خلق و خو و توانایی تصمیم گیری تأثیر می­ گذارد و گاهی منجر به چاقی و بیماری­ های دیگر می­ شود. شما باید ۸ ساعت در یک اتاق تاریک و آرام بخوابید. اگر خوابتان نمی ­آید قبل خواب یک موسیقی آرامبخش گوش کنید. و از دستگاه ­های الکتریکی مثل تلویزیون و کامپیوتر یک ساعت قبل خواب استفاده نکنید. اگر برای به خواب رفتن مشکل دارید با پزشک مشورت کنید. علاوه بر این سعی کنید ۲ بالش زیر سر خود بگذارید و بعد بخوابید. شیب اضافی مانع تجمع مایعات و پف زیر چشم می­ شود.

مراقب بدن خود باشید

وزش­های قلبی- عروقی مثل دویدن و ورزش هایی مثل یوگا به کاهش هورمون­های استرس و افزایش اندورفین کمک می ­کند همچنین با خوردن غلات سبوس دار، میوه، سبریجات غنی از B1 ، روی و آهن ، از افسردگی جلوگیری کنید. هورمون ها را کاهش دهید و وزن متعادل داشته باشید.

کاهش کیسه­ های زیر چشم به طور مستقیم با نوشیدن مقدار زیادی آب، اضافه کردن یک فنجان چای سبز ومحدودکردن قهوه و نمک و الکل ارتباط دارد. خوردن شکلات که آنتی اکسیدان دارد به سفت شدن پوست کمک می­ کند. هر چند وقت یک بار ماساژ را امتحان کنید. چرا که هورمون کورتیزول را افزایش می­ دهد و سبب کاهش فشار خون و بالا رفتن روحیه می­ شود.

ذهن خود را آرام کنید

کار را در تعطیلات آخر هفته رها کنید و به ذهن خود استراحت دهید. یک روز از هفته را از تکنولوژی دور باشید و در جمع خانواده و دوستان شرکت کنید. در اتاقی فکر کنید یا در خانه تنها باشید. مراقبه و انجام یوگا به شما کمک می­کند تا سیستم عصبی را در حد متعادل نگه دارید. سطح استرس را کاهش دهید. شما با استفاده از کمک یک روانشناس می ­توانید ریشۀ استرس خود را پیدا کرده و آن را درمان کنید. اگر استرس شما پول است از یک مشاور مالی کمک بگیرید تا وضعیت مالی شما را سر و سامان دهد. با کمپرس آب سرد، یک کیسه نخود فرنگی منجمد، چای کیسه­ ای سرد و مرطوب و یا ماسک دور چشم به کاهش تورم کمک کنید. این موارد را بر روی چشم تا ۳ دقیقه نگه دارید. این موارد برای صاف کردن و جلوگیری از هرگونه چین و چروک مناسب هستند. استفاده از کرم پود برای محور کردن کیسه ها هم کاربردی است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار