از مدارس حامی حمایت میکنم

رئیس اداره آموزش‌ و پرورش خمینی‌شهر گفت: در حال حاضر ۱۸ مدرسه مقطع ابتدایی خمینی شهر به صورت خرید خدمات اداره می‌شود و این در حالی است که علی رغم قانونی بودن این امر و بدون هیچ گونه تخلفی، برخی سعی در سیاسی جلوه دادن اجرای این طرح دارند.

محمود بدیهی در نشست خبری با خبرنگاران با ارائه گزارش عملکرد سه ساله خود در آموزش و پرورش خمینی شهر اظهار داشت: باید توجه داشت که دانش‌آموزان آموزش و پرورش این شهرستان در سطح ملی و استانی در این بازه زمانی در بخش علمی، ورزشی و فرهنگی رتبه‌های خوبی را کسب کرده‌اند.

وی ادامه داد : همچنین باید توجه داشت که ۳۰ درصد از رتبه‌های برتر مسابقات قرآنی دانش‌آموزان استان به دانش‌آموزان خمینی شهر اختصاص یافته است.

رئیس اداره آموزش و پرورش خمینی شهر با بیان اینکه ۳۱ نفر از ۲۰۰ دانش‌آموز برتر اصفهان در مسابقات ورزشی دانش‌آموزان استان از دانش‌آموزان خمینی شهری هستند، تصریح کرد: این در حالی است که برای مثال ناحیه دو آموزش و پرورش اصفهان دارای ۱۸ سالن ورزشی است اما دانش‌آموزان خمینی شهری تنها دو سالن ورزشی برای تمرین دارند.

بدیهی با تاکید بر اینکه هیچ کس نمی‌تواند بگوید که از سه سال گذشته تاکنون آموزش و پرورش خمینی شهر به عقب برگشته است، گفت: برای اثبات این امر همه مدارک و آمار موجود است.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح خرید خدمات آموزشی در شهرستان خمینی‌شهر نیز اضافه کرد: این طرح همزمان با سراسر کشور از سه سال گذشته در خمینی شهر کلید خورده است و اکنون سه سال از اجرای این طرح می‌گذرد.

در حال حاضر ۱۸ مدرسه مقطع ابتدایی خمینی شهر به صورت خرید خدمات اداره می‌شود و این در حالی است که علی رغم قانونی بودن این امر و بدون هیچ گونه تخلفی، برخی سعی در سیاسی جلوه دادن اجرای این طرح دارند.

بدیهی با تاکید بر اینکه با توجه به کمبود معلم و فضای کافی مجبور به استفاده از ظرفیت مدارس غیر انتفاعی هستیم، اضافه کرد: برای این امر دولت خدمات آموزشی را بدون دریافت شهریه اضافه از دانش‌آموزان از مدارس غیر انتفاعی خریداری می‌کند.

مسلما در آغاز همه طرح‌ها در کشور تا جا افتادن آن نقص‌هایی وجود دارد،و باید توجه داشت که هنر ما در آموزش و پرورش خمینی شهر این بوده که روز اول مهر هیچ کلاسی را بدون معلم نداشتیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش خمینی شهر با تاکید بر اینکه در سال جاری به ناچار مجبور به انتقال ۲۵ نفر از نیروهای دارای ۲۵ تا ۲۷ سال سابقه خود به دلیل مشکلاتی مانند بیماری های صعب العلاج به شهرهای محل زندگی‌شان شدیم، افزود: به منظور جبران کمبود این میزان نیرو مجبور شدیم علاوه بر ۳۷ نفر خرید خدمات آموزشی که در ابتدا مصوبه‌اش را دریافت کردیم ۲۵ نیروی خرید خدماتی را نیز در سیستم آموزش و پرورش بکارگیری کنیم.

وی افزود: همچنین باید توجه داشت که سالانه حدود ۱۰۰ معلم در آموزش و پرورش خمینی شهر بازنشست می‌شوند و برای جبران این کمبود نیرو نیز باید چاره جدی اندیشیده شود.

بدهی در پاسخ سوال خبرنگار اصفهان امروز در خصوص اعتراضات والدین مدارس خرید خدماتی پاسخ داد : تا کنون هیچ اعتراض کتبی دریافت نکرده ام و در صورتی که هر اعتراضی به صورت کتبی دریافت کنم سریعا پیگیری و اقدام میشود

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار