الهیاری: شاهد رشد گردشگر بین المللی در اصفهان هستيم

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: بازاریابی بین المللی نکته مهم و چالش اساسی در گردشگری است که بخش مهمی از آن باید در سطح ملی پیگیری شود و استاندار اصفهان می‌تواند در این خصوص موثر عمل کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: بازاریابی بین المللی نکته مهم و چالش اساسی در گردشگری است که بخش مهمی از آن باید در سطح ملی پیگیری شود و استاندار اصفهان می‌تواند در این خصوص موثر عمل کند.

فریدون الهیاری در گفت‌و‌گو با ایسنا ،اظهار کرد: طی سه سال گذشته در استان اصفهان تمرکز قابل توجهی بر روی موضوع گردشگری بوده است و سعی شده که در این مسیر با برنامه حرکت شود. طی این سال‌ها وضعیت گردشگری در استان ارتقا پیدا کرده و برنامه‌ریزی‌های مدونی انجام و موانع و مشکلات نیز در این سال‌ها نمایان و تا حد امکان برای رفع آنها اقدام شده است.

وی افزود: مدیریت کلان استان طی سه سال گذشته همواره گردشگری را در اولویت قرار داده است و به همین دلیل امروز شاهد رشد گردشگر بین المللی در استان اصفهان هستيم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان افزود: در مسیر شروع برنامه گردشگری در استان موانع و مشکلات آشکار شد، اما به دلیل ارتقا بخش بین الملل کشور چه در سطح کلان و چه در سطح استان شاهد رشد چشمگیر گردشگری طی این سال‌ها بوده‌ایم و توانسته‌ایم همزمان با رشد گردشگری رشد و ارتقا بسترهای گردشگری را نيز داشته باشیم.

الهیاری با اشاره به اینکه رشد امروز گردشگری طی سه سال اخیر به دلیل برنامه ریزی‌هایی بوده است که از ابتدای دولت یازدهم در استان انجام شد، ادامه داد: برنامه ریزی‌های انجام شده بسیار فراتر از آمار و ارقامی است که تاکنون ارائه شده و انتظار می‌رود طبق برنامه‌های انجام شده طی چهار سال پیش رو شتاب گسترده‌ای در خصوص حضور گردشگران در استان اصفهان داشته باشیم.

وی در خصوص چالش مهم گردشگری که مدیریت جدید استان در سطح کلان گفت: بازاریابی بین المللی نکته مهم و چالش اساسی در گردشگری است که بخش مهمی از آن باید در سطح ملی پیگیری شود و استاندار اصفهان می‌تواند در این خصوص موثر عمل کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان تصریح کرد: استاندار جدید اصفهان که خود در موضوع گردشگری نیز حرفه‌ای فعالیت کرده می‌تواند تمام ظرفیت‌های موجود در استان را فعال کرده و آن را در مسیر توسعه گردشگری قرار دهد تا برنامه جامع گردشگری مشخص و به سرانجام برسد.

الهیاری اظهار کرد: مدیریت ارشد استان می‌تواند ساماندهی مناسبات بین دستگاهی به خصوص میراث فرهنگی و گردشگری و مدیریت شهری را انجام دهد. چراکه با این ساماندهی می‌توانیم برنامه‌هایی مثل بازاریابی را به خوبی پیش ببریم و در این زمینه یک هم افزایی ایجاد می‌شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر 320 تا 330 پروژه در دست احداث وجود دارد و در این زمینه شتاب بخشی و پیشرفت این پروژه‌ها می‌تواند به عنوان یک اتفاق خود بخش زیرساخت‌های گردشگری باشد. هرچند هم افزایی ميان دستگاهی می‌تواند منجر به ورود بهتر سرمایه گذار و ارتقا بسترها و زیرساخت‌های گردشگری شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان اظهار کرد: در بخش جاذبه‌های گردشگری در استان اصفهان میراث فرهنگی و صنایع دستی با اهمیت هستند و باید حمایت، مرمت و بازسازی در خصوص میراث فرهنگی و صنایع دستی جدی گرفته شود هرچند در سال گذشته ما در بخش طبیعت گردی و بوم گردی رتبه یک کشوری را کسب کرده‌ایم و در برنامه ریزی‌های خود این موضوع مهم را نیز مدنظر قرار داده‌ایم.

الهیاری ادامه داد: با توجه به تجربه‌های مدیریت کلان کشور استاندار می‌توان به بخش گردشگری امیدوار بود و باید از این فرصت ویژه استفاده کرد. مهرعليزاده می‌توانند در بحث‌های ملی و در سطح کلان در بخش گردشگری که اصفهان پیشانی آن است حرف برای گفتن داشته باشد و موانع را رفع و رجوع کند چراکه در مرحله اول استاندار منتخب باید در خصوص هماهنگی دستگاه در سطح ملی برای گردشگری تلاش کند.

وی خاطرنشان کرد: در بخش گردشگری اصفهان نیازمند فردی است که بتواند تمام ظرفیت‌ها را تحت یک مدیریت منسجم و هماهنگ پیش ببرد تا به نتیجه مطلوب برسد که براساس سوابق استاندار جدید اصفهان این امکان وجود دارد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار