توسعه ‌اقامتگاه‌های بوم‌گردی اصفهان برای ‌حمایت از ‌اقتصاد روستاییان

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان از توسعه ‌اقامتگاه‌های بوم‌گردی روستایی در اصفهان برای ‌حمایت از ‌اقتصاد روستاییان خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان از توسعه ‌اقامتگاه‌های بوم‌گردی روستایی در اصفهان برای ‌حمایت از ‌اقتصاد روستاییان خبر داد.
به گزارش تسنیم، دومین همایش سالانه گردشگری روستائی با عنوان "طلای سرخ" در روستای هدف گردشگری "دماب" به نمایندگی از روستاهای بخش مهردشت شهرستان نجف آباد از جمله علی‌آباد و خیرآباد در مرکز استان اصفهان برگزار شد.
فریدون اللهیاری با ابراز خرسندی از برگزاری این همایش گردشگری توسط مردم خداجو و فرهنگ دوست منطقه مهردشت اظهار داشت: بدون شک هرگاه از کشت زعفران در فلات مرکزی ایران و به ویژه اصفهان سخن رانده می‌شود، باید به تاریخ نگاه داشت و آن هنگام است که مورخان و پژوهشگران علم تاریخ گواهی می‌دهند که در سده های اولیه اسلامی مشهورترین زعفران بخش شرقی جهان اسلام در اصفهان تولید می‌شد.
وی افزود: امروزه احیاء کشت زعفران در فلات مرکزی ایران در کنار توسعه اقتصاد مبتنی بر کشاورزی، ریشه‌ای فرهنگی داشته و می‌توان با برنامه‌ریزی مناسب از این اندوخته گران سنگ میراث نیاکان، در راستای توسعه گردشگری بهره گرفت.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به ویژگی‌های میراث فرهنگی منطقه مهردشت تصریح کرد: بررسی‌های کارشناسان میراث فرهنگی استان حاکی است، از مجموع 22 هزار اثر تاریخی شناخته شده در استان اصفهان در حدود 900 اثر متعلق به بخش مهردشت است و این درحالی است که مردم خداجوی منطقه دارای میراث فرهنگی ناملموس متعددی هستند که ریشه در اعتقادات والای آنان دارد.
وی بیان کرد: صراحتا در این همایش اعلام می‌کنم که سیاست اصلی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان در سال 1396 که توسط رهبر فرزانه انقلاب با نام سال "اقتصاد مقاوتی، تولید-اشتغال" نامیده شده مبتنی بر توسعه گردشگری روستایی است و بر این اساس در حال برنامه‌ریزی برای تبیین رویدادهای فرهنگی روستاها در راستای برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌های گردشگری روستائی و برنامه‌ریزی در راستای توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی روستائی در راستای حمایت از توسعه اقتصاد روستائی هستیم.
اللهیاری تاکید کرد: تلاش در راستای ثبت ملی آثار تاریخی روستاهای استان، تشکیل انجمن‌های میراث فرهنگی روستائی(در کنار راه‌اندازی انجمن های میراث فرهنگی شهرستانهای استان)، ثبت ملی آثار ناملموس در شهرستان‌ها و روستاهای استان، ایجاد خانه‌های صنایع دستی روستائی و حمایت از تاسیس اقامتگاه‌های بومگردی روستائی از سیاستهای اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان در سال 1396 است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار