آتش‌سوزی در ۴۰۰ هکتار از جنگل‌های اصفهان در سال 96

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان با بیان اینکه در سال ۹۵ دو هزار و ۳۰۰ هکتار از جنگل‌ها و مراتع استان اصفهان در آتش سوخت، گفت: در سال جاری این میزان به ۴۰۰ هکتار رسیده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان با بیان اینکه در سال ۹۵ دو هزار و ۳۰۰ هکتار از جنگل‌ها و مراتع استان اصفهان در آتش سوخت، گفت: در سال جاری این میزان به ۴۰۰ هکتار رسیده است.

محمد حسین شاملی در گفت‌وگو با مهر در خصوص آتش سوزی جنگل‌های استان اصفهان در شش ماه نخست سال ۹۶ اظهار داشت: با توجه به اقدامات پیشگیرانه که در سال جاری انجام شده، نسبت آتش‌سوزی‌ها در مراتع و جنگل‌ها در امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۰ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۵ دو هزار و ۳۰۰ هکتار جنگل‌ها و مراتع استان اصفهان در آتش سوخته است، تصریح کرد: این در حالی است که در سال جاری این میزان به ۴۰۰ هکتار رسیده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با اشاره به اینکه بالای ۶۰ درصد از آتش‌سوزی ‌ های مراتع عامل انسانی دارد، افزود: بخشی از این آتش‌سوزی ‌ ها آگانه و بخشی دیگر نا آگاهانه بوده است.

وی اضافه کرد: همچنین باید توجه داشت که ۲۰ درصد از آتش‌سوزی ‌ های مراتع و جنگل‌های استان اصفهان به دلیل اختلاف بهره برداران اتفاق افتاده که این موضوع در حال بررسی است و به منظور حفظ و حراست بهتر از مراتع در نظر داریم حفاظت از عرصه‌ها را به خود بهره برداران واگذار کنیم.

شاملی همچنین در خصوص سند دار شدن عرصه‌های منابع طبیعی استان اصفهان نیز ابراز داشت: در حال حاضر ۹۷ درصد از اراضی استان اصفهان به نام دولت سند خورده است و حدود سه درصد باقیمانده نیز به دلیل اختلاف بر سر مالکیت هنوز موفق به دریافت سند نشده‌ایم.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه ششم توسعه در نظر داریم اسناد دفترچه‌ای را به اسناد تک برگی تبدیل کنیم، تصریح کرد: با این اقدام حفاظت از عرصه‌ها بسیار راحت ‌ تر خواهد بود.

عشایر دو برابر میزان مصوب دام به مراتع استان وارد کردند

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان در خصوص میزان خسارات وارد شده به مراتع استان اصفهان با توجه به ورود دام مازاد عشایر در سال جاری نیز گفت: باید توجه داشت که عشایر زمان ورود دام و خروج را رعایت می‌کنند و تنها ورود دام مازاد به عرصه ‌ ها آسیب می‌زند.

وی اضافه کرد: امسال نیز همچون سال‌های گذشته تعداد دام موجود در عرصه ‌ ها دو برابر دام مصوب بوده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار