تراکم تشویقی برای تجمیع و نوسازی بافت های فرسوده شهر اصفهان

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان گفت: بر اساس طرح تفصیلی شهر اصفهان و با مصوبات شورا و قانون حمایت از نوسازی بافت های فرسوده، تراکم تشویقی برای تجمیع و نوسازی این بافت ها پیش بینی شده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان گفت: بر اساس طرح تفصیلی شهر اصفهان و با مصوبات شورا و قانون حمایت از نوسازی بافت های فرسوده، تراکم تشویقی برای تجمیع و نوسازی این بافت ها پیش بینی شده است.

حسین جعفری در گفتگو با ایمنا ضمن تاکید بر تجمیع پلاک های ریزدانه در بافت فرسوده، اظهارکرد: مناطقی که بیش از ۵۰ درصد پلاک های واقع شده در آن زیر ۱۰۰ متر است و بیش از ۵۰ درصد معابر آنها زیر ۶ متر است، فرسودگی دارند و بافت فرسوده به شمار می روند.

وی تصریح کرد: تجمیع پلاک ها در بافت های فرسوده که زیرساخت های آنها کم و پیچیدگی خاصی دارند و به دلیل تعدد مالکان مشکلات خاص خود را دارد، دشوار است.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان با بیان اینکه ریزدانگی و همچنین فقر مادی و فرهنگی، ساکنان بافت های فرسوده را با مقاومت هایی روبرو می کند، ادامه داد: تجمیع زمین به عنوان یک ابزار برنامه ریزی شهری از ابتدای قرن بیستم در اروپا رواج پیدا کرد و سپس در سایر نقاط جهان با موفقیتی چشمگیری روبرو شد.
وی گفت: با اجرای طرح های تجمیع در بافت های فرسوده شهری، ایمن سازی، تعادل بخشی، حیات بخشی و ظرفیت سازی بافت های فرسوده تحقق می یابد .
جعفری با اشاره به موقعیت های متفاوت بافت های فرسوده در مقایسه با سایر نقاط شهر، افزود: مساحت کم زمین، تعداد پایین طبقات، تفکیک نامناسب زمین، ساخت و ساز با مصالح ارزان و کم دوام از ویژگی های پلاک های موجود در بافت های فرسوده هستند .
وی با بیان اینکه با اجرایی شدن طرح تجمیع، شهروندان می توانند از تراکم ساختمانی بیشتری استفاده کنند، خاطرنشان کرد: بر اساس طرح تفصیلی شهر اصفهان و با مصوبات شورا و قانون حمایت از نوسازی بافت های فرسوده، تراکم تشویقی برای تجمیع و نوسازی این بافت ها پیش بینی شده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان تاکید کرد: مالکان پلاک های واقع شده در بافت های فرسوده می توانند از تراکم در ارتفاع و بخشودگی های عوارض که وجود دارد، استفاده کنند و با تجمیع پلاک ها در زیر بنای بیشتری ساخت و ساز انجام دهند.

وی گفت: شهروندان باید مطلع شوند که با تجمیع پلاک های ریزدانه، هیچ حقی از آنها ضایع نمی شود و حتی پلاک های آن نیز ارزش افزوده پیدا می کند.

جعفری اضافه کرد: دولت برای نوسازی املاک واقع در بافت های فرسوده تا زمان ساخت، مبلغ ۲۰ میلیون تومان به ازای هر واحد به عنوان ودیعه مسکن با کارمزد ۴ درصد و برای ساخت هر واحد مسکونی نیز مبلغ ۵۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد ۸ درصد پرداخت می کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار