احراز هویت با لرزش اثر انگشت

محققان یک سیستم احراز هویت ارزان قیمت ساخته اند که در هر سطحی کارگذاشته می شود و با توجه به لرزش اثر انگشت هویت کاربران را احراز می کند.

محققان یک سیستم احراز هویت ارزان قیمت ساخته اند که در هر سطحی کارگذاشته می شود و با توجه به لرزش اثر انگشت هویت کاربران را احراز می کند.
به گزارش مهر به نقل از انگجت، محققان دانشگاه راتگرز در دانشگاه آلاباما یک سیستم امنیتی بیومتریک ساخته اند که به هر سطحی قابلیت احراز هویت فرد را می دهد. به عبارت دیگر این سیستم احراز هویت لمسی بیومتریک را می توان برای باز کردن قفل هر چیزی از در خانه گرفته تا در خودرو تا رایانه رومیزی به کار برد.

سیستم مذکور که Vib Write نام گرفته براساس شناسایی اثر انگشت نیست بلکه با کمک ویژگی های یگانه و خاص مربوط به لرزش انگشت هویت کاربر را احراز می کند.

از آنجا که ساختار استخوان هر فرد یگانه است و انگشتان فشارهای مختلفی به سطوح وارد می کنند، حسگرها طوری طراحی شده اند تا تمایزهای فیزیولوژیکی و رفتاری هر کاربر را شناسایی کنند.

به گفته محققان این سیستم بسیار ارزان است و برای ساخت آن به سخت افزار خاصی مانند اسکنر اثر انگشت یا دوربین نیازی نیست. همچنین می توان با هزینه ای اندک آن را در هر سطح فیزیکی نصب کرد.

در این سیستم یک موتور لرزشی ارزان و یک دریافت کننده روی سطح نصب می شود. به گفته محققان این سیستم ۱۰ برابر ارزانتر از فناوری های شناسایی اثر انگشت وقرنیه است که هم اکنون مرسوم هستند.

در آزمایش ها سیستم مذکور در یک میز چوبی کارگذاشته شد و توانست با صحت ۹۵ درصد هویت کاربران را احراز کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار