هفت هزار و ۳۰۰ نوزاد اصفهانی غربالگری شنوایی نشده اند

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی اصفهان گفت: تعداد نوزاد متولد شده در شش ماهه نخست امسال در اصفهان ۴۲ هزار و ۲۵ مورد بوده که به غربالگری بیش از هفت هزار و ۳۰۰ کودک توجهی نشده است.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی اصفهان گفت: تعداد نوزاد متولد شده در شش ماهه نخست امسال در اصفهان ۴۲ هزار و ۲۵ مورد بوده که به غربالگری بیش از هفت هزار و ۳۰۰ کودک توجهی نشده است.

مجتبی ناجی در گفت‌وگو با مهر با اشاره به اینکه طرح غربالگری بینایی و شنوایی در استان اصفهان همچون دیگر استان‌های کشور به منظور تشخیص به موقع نارسایی‌های بینایی در کودکان سه تا شش سال است، اظهار داشت: باید توجه داشته باشیم که درمان نارسایی‌های چشم در این گروه سنی امکان پذیر است و در غیر این صورت درمان تاثیرگذار نخواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه یکی از رسالت‌های سازمان بهزیستی توانبخشی نابینایان است، تصریح کرد: در حال حاضر در استان اصفهان هفت هزار و ۵۰۰ نابینا داریم که با اجرای طرح غربالگری بینایی توانسته‌ایم از افزایش این آمار جلوگیری کنیم و کودکان دارای مشکل بینایی را کاهش دهیم.

شناسایی سالانه حدود پنج هزار کودک با نارسایی بینایی در اصفهان

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به اینکه در سال گذشته ۷۰۰ کودک دچار تنبلی چشم شناسایی و تحت درمان قرار گرفته‌اند، افزود: البته باید توجه داشته باشیم که سالانه حدود پنج هزار کودکی که نارسایی بینایی دارند در استان اصفهان شناسایی می شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه در شش ماهه نخست سال جاری ۳۴ هزار و ۶۵۴ نوزاد در استان اصفهان تحت غربالگری شنوایی قرار گرفته‌اند، ابراز داشت: از این تعداد یک هزار و ۹۴۷ نوزاد مشکوک به عامل خطر بودند که پس از معاینات تخصصی ۱۸۳ نوزاد نیازمند مداخله توانبخشی و طبی تشخیص داده شدند.

ناجی تصریح کرد: همچنین ۱۵۰ نفر از این نوزادان مشکلات کم‌شنوایی دو طرفه و مابقی کم شنوایی یک طرفه داشتند و برای ۱۳۰ نفر از آنها سمعک و تعداد ۵۳ نوزاد تحت عمل جراحی یا مداخلات طبی قرار گرفتند .

وی تعداد نوزاد متولد شده در شش ماهه نخست امسال در استان اصفهان را ۴۲ هزار و ۲۵ مورد اعلام کرد و افزود: با توجه به تعداد نوزادی که تحت معاینه قرار گرفته‌اند باید توجه داشت که ۸۲.۵ درصد از نوزادان تحت معاینه قرار گرفته ‌ اند و به نیاز حدود ۱۸ درصد از نوزادان و معادل بیش از هفت هزار و ۳۰۰ کودک توجهی نشده است.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: امیدواریم با توجه به اهمیت موضوع، والدینی که صاحب فرزند می‌شوند برای معاینه شنوایی نوزادان خود به پایگاه‌های بهزیستی سراسر استان مراجعه کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار