اصفهان نیازمند یک میلیون و 400 هزار مترمربع فضای آموزشی

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اصفهان گفت: از مجموع 433 پروژه عمرانی آموزش و پرورش استان اصفهان، 240 پروژه توسط نیکوکاران مدرسه ساز شروع شده است.

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اصفهان گفت: از مجموع 433 پروژه عمرانی آموزش و پرورش استان اصفهان، 240 پروژه توسط نیکوکاران مدرسه ساز شروع شده است.

محمد حسین سجاد در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: از مجموع طرح‌های عمرانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، 350 پروژه آموزشی و بقیه شامل سالن ورزشی، نمازخانه و مکان‌های مربوط به فعالیت‌های پرورشی است که به طور متوسط 42 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی تصریح کرد: در اول مهر امسال 92 پروژه به بهره برداری رسیده است و برای تکمیل 433 طرح عمرانی در مدارس استان اصفهان، اعتباری معادل سه هزار میلیارد ریال (300 میلیارد تومان) اعتبار مورد نیاز است و امیدواریم تا پایان سال جاری حداقل 40 پروژه دیگر در استان اصفهان به بهره برداری برسد.

به گفته وی، شاخص استاندارد فضای آموزشی حدود هشت و سه دهم متر مربع است که میانگین سرانه کشور نیز حدود پنج و سه دهم مترمربع و این رقم در استان اصفهان به شش و نیم متر مربع رسیده است.

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اصفهان تاکید کرد: با توجه به اختلاف سرانه استان اصفهان و شاخص استاندارد، و حضور 800 هزار دانش آموز در مدارس این استان، هنوز حدود یک میلیون و 400 هزار متر مربع فضای آموزشی مورد نیاز است تا به شاخص استاندارد برسیم.

سجاد گفت: نهضت مدرسه سازی پایانی ندارد و هر سال ضمن بهره برداری از مدارس نوساز، عملیات ساخت مدارسی دیگر آغاز می شود. در سال جاری، حدود 800 هزار دانش آموز در پنج هزار و 300 فضای آموزشی و 32 هزار کلاس درس شاغل به تحصیل هستند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار