سهمیه اصفهان برای پوشش بیمه کارگران ساختمانی کافی نیست

معاون بیمه ای اداره کل تأمین اجتماعی استان اصفهان از کمبود سهمیه بیمه برای تحت پوشش قرار دادن کارگران ساختمانی خبر داد و گفت: برای بیمه کارگران با مشکل مواجه هستیم.

معاون بیمه ای اداره کل تأمین اجتماعی استان اصفهان از کمبود سهمیه بیمه برای تحت پوشش قرار دادن کارگران ساختمانی خبر داد و گفت: برای بیمه کارگران با مشکل مواجه هستیم.

به گزارش جامعه، عبدالرسول آقاهادی معاون بیمه ای اداره کل تأمین اجتماعی استان اصفهان در خصوص بیمه کارگران ساختمانی با بیان اینکه سهمیه جدید برای بیمه کارگران ساختمانی به استان اصفهان اختصاص داده نشده است، ظهار داشت: از سال ۹۲ تاکنون تأمین اجتماعی نتوانسته افرادی را که کارت مهارت سازمان فنی و حرفه ای را در دریافت کرده اند را تحت پوشش بیمه قرار دهد، چرا که میزان سهمیه تعیین شده برای اصفهان کافی نیست.

وی گفت:‌ افرادی که با کارت مهارت فنی و حرفه ای مشغول به فعالیت هستند، پس از آنکه فعالیت فرد توسط بازرس سازمان تأمین اجتماعی و بازرس اتحادیه ساختمانی تایید شد، می توانند برای بیمه اقدام کنند.

آقاهادی با بیان اینکه بازرسی های دوره ای از کارگران ساختمانی برای تأیید اشتغال آن ها در مشاغل ساختمانی انجام می شود، گفت: آماری که سازمان تأمین اجتماعی از کارگران ساختمانی در دست دارد تنها آمار افرادی است که از طریق شعب این سازمان اقدام به ثبت نام و درخواست کرده اند و افراد زیادی از این قشر هستند که ثبت نام نکرده و یا واجد شرایط نیستند و آمار دقیقی از آن ها در دست نیست.

معاون بیمه ای اداره کل تأمین اجتماعی با اشاره به ایجاد بانک اطلاعاتی کارگران ساختمانی اظهار داشت: مقرر شد تا کارگرانی که در بانک اطلاعاتی مشخصات آن ها ثبت شده، تحت پوشش بیمه قرار بگیرند اما متاسفانه در استان اصفهان به دلیل نبود اتحادیه صنفی برای کارگران ساختمانی امکان استفاده از این سامانه هنوز فراهم نشده است.

آقا هادی در خصوص بیمه خدمات روان درمانی و مشاوره ای اظهار کرد: دارندگان دفترچه بیمه تأمین اجتماعی از تمام خدمات درمانی استفاده می کنند که از جمله آن ها خدمات روان درمانی و مشاوره ای است که در صورتی که این خدمات در مراکز تأمین اجتماعی ارائه شوند و یا مراکز طرف قرارداد به صورت رایگان و یا با هزینه کمترخواهند بود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار