نخستین‌ آیفونX ها در نصف جهان

آیفون‌X جدیدترین نسل موبایل‌های هوشمند اپل هفته گذشته با قیمتی بین 16 تا 23 میلیون‌ تومان وارد بازار تهران و سپس اصفهان شد.

اصفهان زیبا: آیفون‌X جدیدترین نسل موبایل‌های هوشمند اپل هفته گذشته با قیمتی بین 16 تا 23 میلیون‌ تومان وارد بازار تهران و سپس اصفهان شد. قیمت‌ این‌ آیفون در بازار‌های جهانی برابر با 999 دلار معادل چهار میلیون و 46 هزار تومان است؛ یعنی اگر اصفهانی‌هایی که آیفونX خریده‌اند، سوار هواپیما می‌شدند و به امارات سفر می کردند، سه شب در بهترین هتل‌ها و رستوران‌های دوبی تفریح می‌کردند و درانتها یک عدد آیفون به قیمت جهانی می‌خریدند و به اصفهان باز‌می‌گشتند، هزینه‌ آنها کمتر از 10 میلیون‌ تومان می‌شد یا حتی اگر در حالت ساده‌تر یک ماه صبر می‌کردند قیمت این آیفون به کمتر از 10 میلیون‌ تومان می‌رسید.

افرادی که برای نخستین بار آیفون‌ X را خریده‌اند
در سه دسته‌ قرار می‌گیرند: پزشکان یا خانواده‌ پزشکان، قشر ثروتمند استان مانند بساز‌بفروش‌های بزرگ و مردم عادی از قشر متوسط جامعه. پزشکان یا اعضای خانواده‌ پزشکان مانند فرزند یا همسر پزشکان معروف نخستین افرادی بودند که آیفون‌X را در اصفهان دست گرفتند. گفت‌وگو با این افراد نشان می‌دهد که قیمت ابتدایی آیفون برای آنها مهم نبود، مانند همسر یک پزشک زیبایی که می‌گوید درآمد یک روز همسرش‌ 16 میلیون‌ تومان است و با خرید این موبایل به این فکر می‌کند که همسرش یک روز کار نکرده‌است.

خریدآیفونX برای آرامش فکری
اما افرادی از قشر ثروتمند اصفهان که تعداد زیادی از آنها فرزند وارد‌کنندگان یا بساز و بفروش‌ها هستند نیز آیفون‌X را به قیمت 16 تا 23 میلیون‌ تومان خریدند و به اصفهان‌زیبا گفتند که برای آنها بین چهار میلیون و 20 میلیون‌ تومان تفاوتی وجود ندارد. یکی از این‌ افراد گفت که درآمد پدرش در ماه آنقدر زیاد است که 15 میلیون‌ تومان مانند پول خردی به حساب می‌آید که اصلا به آن فکر نمی‌کند. بعضی از اعضای این دسته‌ نیز اعتقاد داشتند که برای آرامش فکری خود آیفون می‌خرند حتی اگر 30 میلیون‌ تومان باشد. این افراد معمولا با اتومبیل‌های چند صد میلیون‌تومانی به بازار موبایل اصفهان مراجعه‌ کردند بر خلاف افرادی که با ماشین های عادی به احمدآباد آمدند تا موبایل 16 میلیون تومانی بخرند.

گرفتن وام برای خرید گوشی های میلیونی
دختر 27 ساله‌ حسابداری که می‌گفت این پول را وام گرفته‌است و آیفون‌X می‌خرد تا اولین‌نفر باشد و از جوانی‌اش لذت ببرد، خانم 29 ساله‌ای که با پول دیه‌ برادرش به بازار آمده‌بود؛ زیرا نسبت به آن پول بد‌بین‌ است و می‌خواست این گونه خرجش کند و پسر 24 ساله‌ای که با پراید مدل 85 آمده بود تا برای پرستیژ‌ آیفون‌ بخرد؛ از جمله نخستین‌ افرادی بودند که در دسته‌ سوم خریداران آیفون‌X قرار می‌گیرند. پسر جوان 26 ساله‌ای در پاسخ به این سوال که چرا کمی صبر نمی‌کند تا آیفون‌X ارزان‌تر شود پاسخ داد که کلاس و پرستیژ زود خریدن این موبایل هوشمند بیش از 100 میلیون‌ تومان می‌ارزد.یک خانم مسن که طلاهایش را فروخته‌بود تا نوه‌ 18 ساله و یتیمش آیفون‌X بخرد نیز پاسخ داد که فقط می‌خواهد برای نوه‌اش چیزی کم نگذاشته‌باشد تا آن دنیا جلوی فرزند مرحومش سربلند باشد. اما بررسی‌ تمام خریداران آیفون طی روز‌های گذشته نشان می‌دهد که ترکیب اصلی خریداران را جوانان کم‌سن و سال تشکیل می‌دهند. مثلا شاید اعضای خانواده‌ پزشکان خریدار اصلی آیفون X بودند ولی کمتر پزشکی در میان آنها دیده می‌شود.

اصفهانی‌هایی که به زودی آیفـــون‌Xدار می‌شوند
تعدادی از فروشگاه‌های سطح شهر اصفهان نیز از یک ماه قبل آیفونX را پیش‌فروش کرده‌بودند که به زودی این موبایل‌ هوشمند را به مشتری تحویل خواهند داد. افرادی که آیفونX پیش‌خرید کرده‌اند به مراتب بیشتر از افرادی هستند که طی چند روز ‌گذشته آیفونX خریده‌اند. پیش‌خرید‌ کنندگان آیفونX از هر قشری در جامعه‌ هستند که افراد ثروتمند کمتر میان آنها دیده می‌شود. معمولا افراد شاغل و مجردی که در بیشتر مشاهدات خانم هستند؛ یا خانواده‌هایی که برای دختر خود آیفون‌ X را سفارش داده‌اند. بعضی از فروشگاه‌ها شرایط چکی برای فروش آیفون‌X مشخص کرده‌اند که متقاضیان می‌توانند طی سه تا چهار قسط یک ماهه آیفون بخرند.اما بیشتر پیش‌خرید کنندگان آیفون افرادی هستند که برای اولین‌نفر بودن حاضرند این پول زیاد را بپردازند. مانند دختر 25 ساله‌ای که گفت فقط یک‌بار جوان است و فقط یک بار چنین شرایطی برای او و امثال او به وجود می‌آید یا پسر 26 ساله‌ای که آیفون‌ X را با پراید مقایسه کرد و گفت که چرا آیفونX ارزش پیش‌خرید کردن به قیمت 12 میلیون تومان را نداشته باشد ولی پراید سه میلیون تومانی را مردم 22 میلیون تومان می‌خرند!

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار