پدافندغیرعامل قبل از مدیریت بحران است

ما در زمینه پدافند غیرعامل عقب هستیم. معاون فرماندار بویین میاندشت بابیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به اهمیت و جایگاه پدافند غیرعامل در سیستم دفاع غیرنظامی کشور بحث پدافند غیرعامل امروزه در همه دنیا به‌عنوان اصولی‌ترین شیوه مقابله هم با بلایای طبیعی و هم دفاع غیرنظامی مطرح است.

بویین میاندشت-اصفهان امروز: ما در زمینه پدافند غیرعامل عقب هستیم. معاون فرماندار بویین میاندشت بابیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به اهمیت و جایگاه پدافند غیرعامل در سیستم دفاع غیرنظامی کشور بحث پدافند غیرعامل امروزه در همه دنیا به‌عنوان اصولی‌ترین شیوه مقابله هم با بلایای طبیعی و هم دفاع غیرنظامی مطرح است.

هاشم زاده ادامه داد: ما در زمینه پدافند غیرعامل عقب هستیم و باید این مبحث موردتوجه ویژه‌ای قرار گیرد. سپس اسدی بخشدار مرکزی از کلیات و اهداف پدافند غیرعامل و آشنایی با اصول و مبانی پدافند غیرعامل سخن گفت و اظهار داشت: آنچه مدیریت بحران شهرستان مأموریت دارد اداره مردم و تأمین نیازهای اساسی مردم در شرایط جنگ احتمالی است.

وی با اشاره به بحث فضای مجازی تصریح کرد: فضای مجازی یکی از مهم‌ترین حوزه‌های پدافند غیرعامل است.

مختاری حراست فرمانداری در تعریف پدافند غیرعامل گفت: مجموع اقدامات غیرنظامی که موجب افزایش بازدارندگی از کاهش آسیب‌پذیری سرمایه‌های زیرساخت‌های کلان جامعه، تداوم فعالیت‌های ضروری و ارتقاء پایداری ملی، مدیریت بحران در مقابل تهدیدات مختلف به‌ویژه تهدیدات غیرطبیعی همچون اقدامات غیرنظامی دشمن اطلاق می‌شود.

وی ابراز داشت: پدافند غیرعامل قبل از مدیریت بحران است. قادری مسئول منابع آب شهرستان نیز در این جلسه اظهار داشت: به گفته مقام معظم رهبری و امام بزرگوار تهدید دشمن همیشه وجود دارد. وی با اشاره به اهمیت و ایمنی آب و اثرات روانی آن ابراز داشت: اثرات روانی و تلفات انسانی در یک حادثه تروریستی می‌تواند مرتبط با آب باشد.

مسئول منابع آب شهرستان در پایان آب آشامیدنی را جزء سرمایه‌ها و زیرساخت‌های کلیدی هر کشور دانست. در ادامه این همایش صالحی مدیر پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب شهری استان اصفهان ضمن گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل اظهار داشت: کشور ما یک کشور حادثه‌خیز است و باید آن را پذیرفت. وقتی حادثه‌ای به وجود می‌آید بعضی از دستگاه‌های اجرایی با مشکلاتی مواجه می‌شوند. موضوع پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی بخصوص دستگاه‌هایی که کار خدمات‌رسانی انجام می‌دهند مهم است، اما راه‌حل، پدافند غیرعامل است که بتوانیم این مهم را مدیریت کنیم. حوزه آب و فاضلاب یکی از ویژگی‌های مهم آب‌رسانی این است که تمام آحاد جامعه را در برمی‌گیرد چه شهری چه روستایی و... را دربر می‌گیرد. صالحی اشاره‌ای به وابستگی تمام دستگاه‌ها به هم بخصوص دستگاه‌های کلیدی داشت و در ادامه موضوع آموزش را مهم‌ترین نکته خواند و بهترین آموزش را انجام مانور دانست. با حضور هاشم زاده معاون فرماندار، بخشداران، مختاری حراست فرمانداری، قادری مسئول منابع آب شهرستان، صالحی مدیر پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب شهری استان اصفهان، دهیاران و سایر مدیران دستگاه‌های اجرایی در سالن فرمانداری برگزار شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار