افتتاح پلاتوی جدید اصفهان

رئیس حوزه هنری اصفهان گفت: قول داده بودیم که یک پلاتوی خوب برای هنر نمایش می‌سازیم، طراحی‌های این پلاتو انجام شده است و ساخت آن را به زودی آغاز خواهیم کرد، امید است که بدون هیچ مشکلی تا 22 بهمن این پلاتو افتتاح شود.

رئیس حوزه هنری اصفهان گفت: قول داده بودیم که یک پلاتوی خوب برای هنر نمایش می‌سازیم، طراحی‌های این پلاتو انجام شده است و ساخت آن را به زودی آغاز خواهیم کرد، امید است که بدون هیچ مشکلی تا 22 بهمن این پلاتو افتتاح شود.

مهدی احمدی‌فر در گفت‌وگو با فارس ، ضمن اشاره به بازسازی سینما ساحل و تبدیل آن به پردیس سینمایی اظهار کرد: در مورد رشته‌های هنری رویکرد جدید حوزه هنری این است که به همه رشته‌ها پرداخته شود، به طور مثال در حوزه نمایش، اخیراً چند کار جدی آغاز شده است.

وی افزود: قول داده بودیم که یک پلاتوی خوب برای هنر نمایش می‌سازیم، طراحی‌های این پلاتو انجام شده است و ساخت آن را به زودی آغاز خواهیم کرد؛ امید است که بدون هیچ مشکلی تا 22 بهمن این پلاتو افتتاح شود.

رئیس حوزه هنری اصفهان ضمن اشاره به نیاز امروز سالن‌های تئاتر گفت: امروزه اجرای نمایش به سمت پلاتوها و در واقع نزدیک شدن بیننده و بازیگر می‌رود، استاندارد خاصی برای این موضوع وجود دارد که صندلی‌های بیننده به گونه‌ای جانمایی شوند که نزدیک‌ترین حالت را به صحنه اجرا داشته باشد و در عین حال بازیگر تئاتر نیز خود را نزدیک به بیننده حس کند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این سالن پلاتو، یکی از سالن‌های چند منظوره حوزه هنری که بیشتر فضای گالری بوده طوری آماده شده است که می‌توان به عنوان سالن پلاتو از آن استفاده کرد، از این سالن نیز در یک ماه اخیر به طور موقت استفاده کرده‌ایم و در این مدت نیز اجرای نمایش «پیرمرد، بقچه، دوچرخه» را در طی چند شب متوالی در این سالن داشتیم که استقبال خیلی خوبی از آن شد.

احمدی‌فر با اشاره به این که فضای حوزه هنری را به سمتی می‌بریم که در بخش نمایش بتوانیم از بعضی امکانات نیز به شکل مشارکتی استفاده کنیم، عنوان کرد: علاوه بر هنر نمایش در زمینه‌های دیگر نیز به همین شکل عمل خواهیم کرد به طور مثال در نگارگری و رشته‌های مختلف هنر نقاشی یک گالری در عمارت سعدی آماده کردیم که از ابتدای سال 96 در اختیار هنرمندان بوده است و چند نمایشگاه خوب در آن داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: هنرمندان اصفهان به طور مستمر می‌توانند از این گالری حوزه هنری استفاده کنند؛ برای اولین بار در استان اصفهان فروش آثار هنرمندان را در عمارت سعدی کلید زدیم، این نشان می‌دهد که رویکرد حوزه هنری نگاه به همه رشته‌های هنری و توسعه آن‌ها است، در کل در همه زمینه‌های هنری در حال انجام کارهای گسترده زیربنایی هستیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار