هوای اصفهان برای گروه های حساس ناسالم است

بر اساس اطلاعات مرکز پایش کیفی هوا مستقر در اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان میانگین شاخص کیفی هوا در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۷ بامداد امروز برابر عدد ۱۱۹ و در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

بر اساس اطلاعات مرکز پایش کیفی هوا مستقر در اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان میانگین شاخص کیفی هوا در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۷ بامداد امروز برابر عدد ۱۱۹ و در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

حسن خدابخش در گفت‌وگو با ایمنا در خصوص آخرین وضعیت هوای استان اصفهان گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر جو نسبتاً پایدار در سطح استان است. وی افزود: بر این اساس در اکثر مناطق استان آسمان به‌صورت صاف تا قسمتی ابری گاهی افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و در نواحی مرکزی و مناطق صنعتی غبار محلی باعث کاهش کیفیت هوا و دید افقی می‌شود.

رییس اداره هواشناسی استان اصفهان بابیان اینکه هوا روز پنج‌شنبه گذر موج ناپایدار ضعیفی را خواهد داشت، افزود: دمای هوا در اکثر مناطق استان تغییر محسوسی نخواهد داشت. وی ادامه داد:با توجه به‌پیش بینی وضعیت جوی در ۲۴ ساعت آینده، اغلب نقاط استان با وزش باد و برودت هوا به‌ویژه در بعدازظهر و اوایل صبح همراه است، لذا افراد لباس گرم همراه داشته باشند و از درست کردن آتش در فضای باز که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود، خودداری کنند.

خدابخش گفت: برای کاهش آلودگی ضروری است تا شهروندان از تردد با خودروهای دودزا در سطح شهر پرهیز کنند. وی بابیان اینکه بیماران قلبی و تنفسی و مبتلایان به آسم، در فضاهای باز فعالیت نکنند، اظهار کرد: تا حد امکان از حضور در سطح شهر خودداری کرده و فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی به‌ویژه توسط کودکان و نوجوانان صورت نگیرد .

براساس اطلاعات دریافتی از مرکز پایش کیفی هوا مستقر در اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان میانگین شاخص کیفی هوا در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۷ بامداد امروز برابر عدد ۱۱۹ و در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد. به ترتیب بیشترین مناطق آلوده شهر اصفهان ایستگاه چهارباغ خواجو با شاخص ۱۲۷، ایستگاه بلوار دانشگاه ۱۱۷، خیابان پروین ۱۲۷، میدان امام حسین (ع) ۱۱۶، بزرگراه خرازی به شاخص ۱۳۲ رسیده است و خیابان رودکی ۱۰۲ و میدان احمدآباد با شاخص ۱۱۳ بهترین وضعیت هوایی را در بین مناطق مختلف شهردارند و میزان آلاینده‌ها در این محل نسبت به سایر مناطق اصفهان کمتر است. هم‌چنین شاخص آلودگی هوا در شهرستان‌های خمینی‌شهر عدد ۱۰۲، مبارکه ۱۰۷، کاشان ۱۱۲ و سگزی شاخص ۱۰۴ را نشان می‌دهد. ‌

شاخص کیفی هوا (AQI) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف هستند، تبدیل به یک عدد بدون واحد کرده و وضعیت آلودگی هوا را سطوح مختلف نمایش می‌دهد . بر اساس شاخص آلودگی هوا، این شاخص از صفرتا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم، ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار