با چهره جدید بسکتبالی‌ها آشنا شوید

لیست جدید تیم ملی بکستبال ایران معرفی شد تا برنامه این نسل جدید تا پایان سال بعدی مشخص شود.ملی پوشان بسکتبال بعد از تعطیلی لیگ برتر به اردو می روند تا برای بازی با تیم ملی بسکتبال عراق آماده شوند. به نظر می رسد با توجه به طولانی بودن فرایند انتخابی رقابت ها، ۲۱ بازیکن برای دوره های مختلف دعوت شوند.

لیست جدید تیم ملی بکستبال ایران معرفی شد تا برنامه این نسل جدید تا پایان سال بعدی مشخص شود.ملی پوشان بسکتبال بعد از تعطیلی لیگ برتر به اردو می روند تا برای بازی با تیم ملی بسکتبال عراق آماده شوند. به نظر می رسد با توجه به طولانی بودن فرایند انتخابی رقابت ها، ۲۱ بازیکن برای دوره های مختلف دعوت شوند.

سجاد مشایخی ، علی الله وردی ، امیر صدیقی ، آرمان زنگنه ، حامد حدادی، اوشین ساهاکیان ، محمد ترابی ، بهنام یخچالی ، کیوان ریاعی ، نوید رضایی فر ، نوید نیکتاش ، میثم میرزایی، امیر حسین خندان پور ، ارسلان کاظمی ، محمد جمشیدی ، محمد حسن زاده ، محمد رضا فلاحت ، وحید دلیرزهان ،امیر حسین آذری ، فرید اصلانی و روزبه ارغوان بازیکنانی هستند که برای این دوره از بازی ها در نظر گرفته شده اند.به گزارش «ورزش سه»، پنجره های فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) برای رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۹ ، شانزده روز دیگر باز می‌شود . در این پنجره ها بسکتبال ایران با عراق ، قطر و قزاقستان هم گروه است و ملی پوشان در نخستین بازی به دیدار عراق می روند.این پنجره های جدید با تغییرات در برنامه فیبا باز شده است و هدف از برگزاری آن ، نحوه جدید کسب سهمیه جام جهانی و المپیک است. تیم های آسیایی از این پس چالش های بیشتری را برای رسیدن به رویدادهای بزرگ بسکتبال جهان پشت سر می گذارند.


این بازی ها به شکلی متفاوت و در زمان‌های مختلف برگزار می شود.در آسیا ابتدا تیم‌ها در چهار گروه چهار تیمی تقسیم شدند. ایران در گروه چهارم با عراق، قزاقستان و قطر قرار دارد و از سوم آذر کارش را در مسیر جام جهانی با عراق آغاز می کند.تیم ملی در نخستین مسابقه مهمان است و به دلیل ناآرامی های سیاسی در عراق باید به اردن سفر کند. عراق حریف اول آسمان‌خراش‌ها ، امان پایتخت اردن را به عنوان میزبان مسابقه‌اش برابر ایران انتخاب کرده است و ملی‌پوشان سوم آذر با این تیم در امان به میدان می روند. شهری که در ادوار گذشته میزبانی‌های متعدد از جمله باشگاه‌ها و ملت های غرب آسیا را بر عهده داشت و بازی کردن برای ملی پوشان در این کشور راحت است.


پس از این دیدار ، ملی پوشان بسکتبال به تهران بازمی‌گردند و ششم آذر برابر قطر به میدان می‌روند. برنامه اولیه دیدارهای انتخابی جام جهانی دوباره متوقف می‌شود و تیم‌ها باید تا اواخر بهمن و اوایل اسفند خود را برای ادامه مسابقات آماده نگه دارند.تیم ملی ، سی‌ام بهمن بعد از مسابقه با قزاقستان دیدارهای دور رفت خود را به پایان می رساند. ایران در این مسابقه مهمان است و سپس دور برگشت آغاز می شود. تیم ملی سوم اسفند در نخستین دیدار دور برگشت میزبان عراق خواهد بود.در نحوه جدید برگزاری مسابقات انتخابی جام جهانی، تیم‌ها در چهار گروه به مصاف هم می‌روند و سه تیم اول هر گروه وارد مرحله دوم می‌شوند و در دو گروه شش تیمی ، بازی ها را ادامه می دهند.سپس سه تیم برتر هر گروه به همراه بهترین تیم چهارم سهمیه جام جهانی را می‌گیرند و راهی چین می‌شوند.مسیر کسب سهمیه المپیک هم تغییر کـرده‌است.

در جام جهانی بسکتبال از سال ۲۰۱۹ تعداد تیم‌ها بیشتر شده و ۳۲ تیم در مسابقات شرکت می‌کنند. بهــترین تیم آسیایی سهمیه مستقیم المپیک را کسب می‌کند و دو تیم دیگر بایـد در انتخابی المپیک شرکت کنند که در سه گروه مختلف و در سه کشور برگزار می‌شود و تیم اول گروه به المپیک می‌رسد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار