تولید 80 درصد النگوی خاورمیانه در اصفهان

رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: هم صدا بودن تشکل های اقتصادی می تواند در تصمیم سازی و تصمیم گیری های اقتصادی سازمان های دولتی تاثیر بسزایی داشته باشد.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: هم صدا بودن تشکل های اقتصادی می تواند در تصمیم سازی و تصمیم گیری های اقتصادی سازمان های دولتی تاثیر بسزایی داشته باشد.

به گزارش ایسنا، سید عبدالوهاب سهل آبادی در مراسم آغاز به کار انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ های قیمتی استان اصفهان اظهار کرد: نبود انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهرات در مرکز تولید طلای کشور به شدت احساس می شد، این انجمن می تواند نقش مهمی در برطرف شدن مسایل و مشکلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا داشته باشد.

وی با بیان اینکه هم افزایی و همگرایی فعالان اقتصادی در تمام بخش از جمله طلا می تواند معضلات پیش رو را با ممارست و پیگیری برطرف کند، افزود: انجمن ها می توانند از خدمات اتاق بازرگانی برای ارایه خدمات به اعضای خود استفاده کنند.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان از فعالان بخش طلای استان اصفهان خواست که مسایل و مشکلات خود را به شورای گفت و گو دولت و بخش خصوصی استان ارایه کنند و اضافه کنند: شورای گفت و گو به ریاست استاندار و با حضور مدیران سازمان های دولتی و بخش خصوصی توانسته مسایل بخش مختلف را همراه با ارایه راهکار به تصویب برساند.

سهل آبادی با بیان اینکه اتاق های بازرگانی، اصناف و تعاون، خانه صنعت، معدن و تجارت، کانون کارفرمایان و کارآفرینی استان اصفهان در یک راستا و هماهنگ با یکدیگر فعالیت می کنند، ادامه داد: هم صدا بودن تشکل های اقتصادی می تواند در تصمیم سازی و تصمیم گیری های اقتصادی سازمان های دولتی تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی از برگزاری پاویون اصفهان در نمایشگاه های داخلی و خارجی توسط اتاق بازرگانی اصفهان خبر دا د و گفت: با هدف توسعه کسب و کار و معرفی تولیدات و محصولات واحدهای تولیدی استان این پاویون در نمایشگاه های معتبر برپا می شود.

هم چنین عضو هیئت مدیره انجمن تولید و صادرکننندگان طلا استان اصفهان گفت: هدف از تشکیل این انجمن پیگیری مسایل و مشکلات بخش های مختلف تولید و توزیع طلا و توسعه کسب و کار فعالان این رشته است .

ابراهیم حبیب الهی افزود: صادرات طلا و جواهرات استان اصفهان در سال 90 به 750 میلیون دلار رسید، ولی به دلیل مشکلات مالیاتی و مصوبه بانک مرکزی این عدد به 20 میلیون دلار در سال 95 رسیده است .

وی از تعطیلی 70 درصد واحدهای تولیدی طلا در استان خبر داد و گفت: بیش از 80 درصد النگوی خاورمیانه در استان اصفهان تولید می شود، این در حالی است که ظرفیت تولید انواع زیورآلات طلا و جواهرات در استان فراهم است، اما به دلیل مشکلات مالیاتی شاهد تعطیلی این واحدها هستیم.

مسئول کمیته طلا و جواهرات اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: استخراج، تولید، فروش و صادرات طلا یک مسیر طولانی و بسیار پر زحمت است که عموم مردم و مسئولان فقط زیبایی پشت ویترین طلافروشی ها را مشاهده می کنند و ساخت مستند طلا از تولید تا مصرف می تواند اذهان عمومی را نسبت به طلا بیشتر آشنا سازد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار