عابدی: تا کنون سابقه داشته از رييس یک دانشگاه برای انتصاب يك معاون قدرداني شود؟

"جمعي از نمايندگان مردم شريف اصفهان انتظار داريم بر مواضع و انتصابات خود به ويژه آقايان دكتر كمال حيدري و دكتر كليدري كه از نيروهاي انقلابي و غير سياسي مجموعه بهداشت و درمان استان اصفهان هستند ايستاده و پافشاري نماييد."

عابدی:  تا کنون سابقه داشته از رييس یک دانشگاه برای انتصاب يك معاون قدرداني شود؟

"جمعي از نمايندگان مردم شريف اصفهان انتظار داريم بر مواضع و انتصابات خود به ويژه آقايان دكتر كمال حيدري و دكتر كليدري كه از نيروهاي انقلابي و غير سياسي مجموعه بهداشت و درمان استان اصفهان هستند ايستاده و پافشاري نماييد."
به گزارش ایسنا، این بخشی از نامه ایست که از سوی شماری از نمایندگان اصفهان تحت عنوان تقدیر از رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و حمایت از انتصاب دو معاون امضا و هفته گذشته منتشر شد؛ نامه ای که نخستین شائبه سیاسی بودن آن را تبریک با تاخیر نمایندگان برای انتصاب رییس دانشگاه دو ماه پس از آغاز فعالیت ایجاد می کند. اگرچه طاهره چنگیز از ابتدای شهریور ماه کار خود را آغار کرده اما نمایندگان هفتم آبان ماه به این نتیجه رسیده اند که انتخاب او برای ریاست دانشگاه شایسته بوده است!
در متن کامل نامه آمده است: "احتراما ضمن عرض تسليت ايام عزاداري سرور و سالار شهيدان حضرت ابا عبدالله الحسين (ع) و تبريك انتصاب سركار عاليه كه نشان از شايستگي، مديريت و كارداني شماست از همت والا و تلاش‌های ارزنده و اقدامات مدبرانه شما در طول مدت كوتاه مديريتتان در عرصه بهداشت و درمان استان سپاسگذاري می‌نماییم.

جمعي از نمايندگان مردم شريف اصفهان و فهيم استان اصفهان به مصداق آيات و روايت مختلف قدردان خدمات شما به عنوان يك بانوي مومنه، عفيف و متخصص هستيم و انتظار داريم بر مواضع و انتصابات خود به ويژه آقايان دكتر كمال حيدري و دكتر كليدري كه از نيروهاي انقلابي و غير سياسي مجموعه بهداشت و درمان استان اصفهان هستند ايستاده و پافشاري نماييد. مجمع نمايندگان استان جهت توسعه خدمات بهداشتي و درماني، آموزشي و ايجاد توازن و عدالت در استان و محروميت زدايي همراه شما خواهد بود."
اگرچه در فضای بیرون دانشگاه نیز انتخاب دوباره کمال حیدری از طیف اصولگرایان بر سمت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان کم تنش و بی حاشیه نبوده است، اما این اقدام نمایندگان و برخی صحبت هايشان در گفت و گو با ایسنا این شبهه را ایجاد میکند، که معاونان به چنگیز تحمیل شده اند. حیدری پیش از این در بین سال هال 88 تا 92 نیز معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بوده و اگرچه به گفته نمایندگان غيرسياسي است اما از داوطلبان اصولگرای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی بود.
نامه به امضاي 12 نماينده استان اصفهان رسيده كه تنها سه نفر (سمیه محمودی، ابوالفضل ابوترابی و حاجی دلیگانی) پاسخگو تماس های ایسنا بودند! اما چرا نمایندگان با وجود اینکه حتی اذعان می کنند نباید به مسئله انتخاب معاونان ورود کنند، چنین نامه ای را امضا کرده اند؟ اگرچه جوابشان به این سوال که "حیدری در دوران چهار ساله ای که معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوده در حوزه انتخابی آنها چه دستاوردی داشته" قابل تامل تر است!
خواستم از چنگیز حمایت کنم

محمودی، نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی در این خصوص اظهار کرد: انتصاب مدیر می تواند با نظر دیگران باشد، اما چینش معاونان با خود شخص مدیر است. هدف من از امضای نامه حمایت از معاونان خانم چنگیز و شخص خاصی نبوده بلکه برای کمک به مدیریت بهتر خانم چنگیز این نامه را امضا کردم چراکه من فکر می‌کنم این مدیر است که تشخیص می‌دهد با چه معاونانی می‌تواند با جایگاه بالاتری برسد.

وی افزود: اگر مدیر جایی باشم و نیرویی به من تحمیل شود به پیشرفتی دست پیدا نمی‌کنم اما اگر خودم چیدمان نیرویی داشته باشم می‌توانم به جایگاه بالاتری برسم. این خانم چنگیز است که باید فردا پاسخگوی وضعیت مدیریتی خود باشد پس قطعا در انتخاب معاون باید دقت کرده باشد.

محمودی اضافه کرد: رییس دانشگاه، آقای حیدری را به عنوان معاون خود انتخاب کرده است. من نمی‌دانم که ایشان تحمیل شده هستند یا خیر ولی قطعا یک مدیر نباید زیر بار معاون تحمیلی برود. ما می گوییم خانم چنگیز باید رتبه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان را ارتقاء دهد و برایمان فرقی نمی کند با کدام معاونان این کار را انجام دهد.

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای من مهم خانم چنگیز و عملکرد دانشگاه علوم پزشکی با مدیریت ایشان است. شرایط پزشکی و درمانی در شهرستان‌های استان بحرانی است و ما مشکلات جدی در این زمینه داریم و همه از خانم چنگیز انتظار دارند که این شرایط را بهبود ببخشد، اما اگر من نماینده در انتخاب معاون ایشان دخالت کنم فردا که در خصوص مشکلات سلامت توضیح خواستم خانم چنگیز می‌گوید این معاونی است که شما انتخاب کردید.

محمودی تصریح کرد: امضا من در زیر چنین نامه‌ای حمایت از شخص آقای حیدری نیست بلکه حمایت از خانم چنگیز است. آقای حیدری حق انتخاب خانم چنگیز بوده است من اگر حمایت کردم به این دلیل است که از خانم چنگیز در این حوزه کار و فعالیت می‌خواهم.

رييس دانشگاه با مشورت‌ افراد دیگر به اين نتيجه رسید

ابوالفضل ابوترابی، نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در پاسخ به این سوال که دلیل تقدیر شما از رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان چه بوده است؟ گفت: ما باید از نیروهای خدومی که در استان زحمت می‌کشند و تجربه دارند، اگر احیانا دوباره انتخاب شدند حمایت و از شخصی که این فکر خوب را کرده نیز تشکر کنیم. تجربه آقایان حیدری و کلیدری پیش از این بسیار موفق بوده است.

وی در پاسخ به اینکه این مدیران پبش از این چه دستاورد موفقی داشته اند؟ گفت: آقای حیدری در بحث خیریه های سلامت، تلاش کردند تا خیریه سلامت امام هادی(ع) استان به عنوان یک خیریه شکل گیرد و هر هفته صبح‌های شنبه بعد از اذان صبح تا ساعت هفت، مدیران خیریه‌ امام هادی از شهرستان های مختلف در دفتر او جمع می‌شدند و صبحانه می خوردند.

نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تجمیع خیریه های سلامت به عنوان یک الگوی کشوری معرفی شد و خیریه های سلامت در استان ساماندهی شد و مجموعه سلامت استان به سمت استفاده از کمک های مردمی رفت که الحق و الانصاف یک کار بزرگ بود. اگر بخواهیم مشکل را رفع کنیم باید به سمت مردم بریم اما به شکلی كه سوء استفاده نشود و خیّرنماها استان را دچار مشکل نکنند. در جلسات مدیران خیریه‌های امام هادي(ع) مشكلات استان مطرح و کمک خيرين به سمت شهرستان‌های كمتر برخودار سوق داده می‌شد.

ابوترابی اضافه کرد: اين تدبير آقاي حيدري موجب شد، رييس کنونی دانشگاه علوم پزشكي اصفهان نيز با در نظر گرفتن برخي پارامترها و مشورت‌ با دیگر افراد به اين نتيجه برسد كه نبود آقاي حيدري در اين مدت براي شبكه بهداشت و درمان باعت خسران شده و او را دوباره دعوت به كار كند.

وی تصریح کرد: نباید حمایت نمایندگان از آقای حیدری را سياسي ‌کنید. شما خير و صلاح و استان را می‌خواهید؟ خير و صلاح استان اين است، خانم چنگيز انتخاب درستي كردند و ما نیز از آن حمايت می‌کنیم. شاید بحث‌های سياسي براي برخي نان و آب داشته باشد اما مردم اصفهان خدمت می‌خواهند.

نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی هم چنین در پاسخ به اینکه چرا در نامه عنوان شده انتخاب دو معاون انقلابی، آیا سایر معاونان دستگاه های اجرایی در استان انقلابی نیستند؟ گفت: اثبات شی نفي ما عدا نمی‌کند.

دلیل خاصی نداشتم

حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی در این خصوص گفت: مگر تقدير از مدير دولتي بد است؟ دليل خاصي برای تقدیر نداشتیم. با روی کار آمدن خانم چنگيز به عنوان رييس دانشگاه نسبت به وضعيت بهبود و دانشگاه اميد پيدا كرديم و از اين بابت خواستيم بگوییم آمادگي داريم به اين بخش مهم از امورات سلامت استان كه الان نیز به دلیل محدودیت های مالی طرح تحول سلامت در شرايط خاصي است اعلام حمايت كنيم.

وی در خصوص چرایی حمایت از دو انتصاب دو معاون در دانشگاه علوم پزشگی تصریح کرد: به نظر می رسد معایب این دو مدیر از محاسن آن ها کمتر باشد و اميدواريم اين دو مدير بومي با شناختي كه از مجموعه استان دارند رییس دانشگاه را در پیشبرد کارها حمایت کنند. دوران کوتاهی از مدت نمایندگی ام در زمان مدیریت آقای حیدری بود و بیشترین زمان نمایندگی پس از ایشان بوده است. در کل از وضعیت سلامت استان رضایت کامل ندارم اما احساس می‌کنم با اين دو معاون بتوانیم شرايط بهتري در استان داشته باشيم.

حاجی دلیگانی افزود: رییس دانشگاه فراي ديدگاه سياسي عمل كرده و اين يك نکته مثبت است. بايد قبول داشته باشيم كه همه بايد با هم اين كشور را مديريت كنيم. بايد هر دو سليقه براي سازندگي كشور حضور داشته باشند و در محيط كار سلايق سياسي لحاظ شود. این نامه با تفکر سیاسی نوشته نشده بلکه هدف حمایت مدیران بوده است.
حمایت از حیدری سیاسی است

اما حیدرعلی عابدی، نماینده مرم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، که از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز است و این نامه را امضا نکرده صراحتا اقدام همکارانش در مجلس شورای اسلامی را سیاسی می داند و معتقد است: انجام هر كار غير معمولي سياسي است. تا کنون سابقه داشته از رييس یک دانشگاه براي انتصاب يك معاون قدرداني شود؟ در نامه دو اسم کنار هم گذاشته شده تا تحت تاثیر یکی برای دیگری نیز امضا گرفته شود. اگر در اين نامه اسم یک معاون ذکر شده بود جاي بحث داشت اما به اين شكل قابل استناد نیست.

وی در پاسخ به این سوال که "آیا به عنوان یکی از اعضای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از عملکرد چهارساله حیدری به عنوان معاون بهداشتی در دوره دولت دهم رضایت داشتید؟" گفت: من آقاي حيدري را مدير موفقي نديدم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در اينكه نمايندگان وظيفه نظارتي خود را انجام دهند، حرفی نیست اما براي اين دو مورد خاص هدف كاملا سياسي است. اگر در نامه به عملكرد و موفقیت‌های آقای حیدری زمانی که معاون بهداشتي دانشگاه بودند استناد می شد، قابل قبول بود اما متن نامه‌شان مي دهد که کاملا سياسي است.
عابدی: تا کنون سابقه داشته از رييس یک دانشگاه برای انتصاب يك معاون قدرداني شود؟

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار