واشنگتن: از ارائه هر گونه اطلاعات علیه ایران حمایت می‌کنیم

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد ضمن حمایت از مواضع خصمانه عربستان سعودی علیه ایران گفته واشنگتن از ارائه هر گونه اطلاعاتی علیه ایران استقبال می‌کند.

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد ضمن حمایت از مواضع خصمانه عربستان سعودی علیه ایران گفته واشنگتن از ارائه هر گونه اطلاعاتی علیه ایران استقبال می‌کند.
به گزارش تسنیم، نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد با تکرار اتهامات بی‌اساس، ایران را به ارسال سلاح برای اعضای جنبش انصارالله یمن و نقض دو قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد متهم کرده است.
«هیلی» در این بیانیه که روز سه‌شنبه منتشر شده، از موضع خصمانه عربستان سعودی علیه ایران حمایت کرده و نوشته است: «عربستان سعودی اخیراً اطلاعاتی درباره یک موشک بالستیک شلیک‌شده توسط حوثی‌ها به سمت این کشور در جولای 2017 منتشر کرده است.»
او ادعا می‌کند که اطلاعات موجود حاکی از آن هستند که این موشک، ایرانی و از نوع «قیام» بوده است. هیلی این اقدام ادعایی را نقض قطعنامه‌های شماره 2261 و 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد دانسته است.
نماینده آمریکا در سازمان ملل تصریح کرده است: «ما از سازمان ملل و شرکای بین‌المللی می‌خواهیم با انجام اقدامات لازم، ایران را بابت نقض این قطعنامه‌ها پاسخگو کنند.»
نیکی هیلی با حمایت از ادعای عربستان سعودی گفته موشک ساقط‌شده بر فراز ریاض در تاریخ 4 نوامبر هم ممکن است ساخت ایران بوده باشد. وی بر همین اساس ادعا کرده است: «بیانیه عربستان سعودی بار دیگر موید بی‌توجهی کامل حکومت ایران به تعهدات بین‌المللی خود است.»
او در ادامه می‌گوید: «ما از انتشار هر گونه اطلاعاتی که به پاسخگو کردن ایران بابت حمایت از خشونت و تروریسم در منطقه و جهان کمک کند، حمایت می‌کنیم.ایالات متحده به مهار اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران متعهد است و رفتار ایران در این موارد نقض جدی قوانین بین‌المللی را نادیده نمی‌گیرد.»

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار