کاهش صادرات طلای اصفهان از ۷۵۰ به ۲۰ میلیون دلار

انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ های قیمتی استان اصفهان با حضور رییس، نایب رییس و خزانه دار اتاق بازرگانی و جمعی از تولیدکنندگان، بنکداران و صادرکنندگان طلا و جواهرات در بازار حکیم اصفهان آغاز به کار کرد.

انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ های قیمتی استان اصفهان با حضور رییس، نایب رییس و خزانه دار اتاق بازرگانی و جمعی از تولیدکنندگان، بنکداران و صادرکنندگان طلا و جواهرات در بازار حکیم اصفهان آغاز به کار کرد.

به گزارش ایمنا رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این مراسم افتتاحیه این انجمن، گفت: نبود انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهرات در مرکز تولید طلای کشور به شدت احساس می شد و این انجمن می تواند نقش مهمی در برطرف شدن مسایل و مشکلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا داشته باشد.

سید عبدالوهاب سهل آبادی تاکید کرد: هم افزایی و همگرایی فعالان اقتصادی در تمامی بخش از جمله طلا می تواند معضلات پیش رو را با ممارست و پیگیری برطرف کند.

وی با اشاره به صدور مجوز تشکل های اقتصادی از سوی اتاق بازرگانی ایران، گفت: انجمن ها می توانند از خدمات اتاق بازرگانی برای ارایه خدمات به اعضای خود استفاده کنند.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان از فعالان بخش طلای استان اصفهان خواست که مسایل و مشکلات خود را به شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان ارایه کنند و افزود: شورای گفتگو به ریاست استاندار و با حضور مدیران سازمان های دولتی و بخش خصوصی توانسته مسایل بخش مختلف را همراه با ارایه راهکار به تصویب برساند.

وی با اشاره به اینکه اتاق های بازرگانی، اصناف و تعاون، خانه صنعت، معدن و تجارت، کانون کارفرمایان و کارآفرینی استان اصفهان در یک راستا و هماهنگ با یکدیگر فعالیت می کنند بیان داشت: هم صدا بودن تشکل های اقتصادی می تواند در تصمیم سازی و تصمیم گیری های اقتصادی سازمان های دولتی تاثیر بسزایی داشته باشد.

سهل آبادی از برگزاری پاویون اصفهان در نمایشگاه های داخلی و خارجی توسط اتاق بازرگانی اصفهان خبر داد و گفت: با هدف توسعه کسب و کار و معرفی تولیدات و محصولات واحدهای تولیدی استان این پاویون در نمایشگاه های معتبر برپا می شود.

عضو هیات مدیره انجمن تولید و صادرکننندگان طلا استان اصفهان در این مراسم، گفت: هدف از تشکیل این انجمن پیگیری مسایل و مشکلات بخش های مختلف تولید و توزیع طلا و توسعه کسب و کار فعالان این رشته است.

ابراهیم حبیب الهی افزود: صادرات طلا و جواهرات استان اصفهان در سال ۹۰ به ۷۵۰ میلیون دار رسید ولی به دلیل مشکلات مالیاتی و مصوبه بانک مرکزی این عدد به ۲۰ میلیون دلار در سال ۹۵ رسیده است.

مسئول کمیته طلا و جواهرات اتاق بازرگانی اصفهان از تعطیلی ۷۰ درصد واحدهای تولیدی طلا در استان خبر داد و گفت: بیش از ۸۰ درصد النگوی خاورمیانه در استان اصفهان تولید می شود و این در حالیست که ظرفیت تولید انواع زیورآلات طلا و جواهرات در استان فراهم است ولی به دلیل مشکلات مالیاتی شاهد تعطیلی این واحدها هستیم.

وی تصریح کرد: استخراج، تولید، فروش و صادرات طلا یک مسیر طولانی و بسیار پرزحمت است که عموم مردم و مسئولین فقط زیبایی پشت ویترین طلافروشی ها را مشاهده می کنند و ساخت مستند طلا از تولید تا مصرف می تواند اذهان عمومی را نسبت به طلا بیشتر آشنا کند.

محسن طلا مینایی رییس انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان طلا استان اصفهان در این مراسم، گفت: مالیات بر ارزش افزوده یکی از چالش های جدی صنعت طلای استان اصفهان است که زمینه تعطیلی واحدهای تولیدی و صنفی را ایجاد کرده است.

مصطفی رناسی نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این مراسم به نقش موثر تشکل های اقتصادی در توسعه کسب و کار اعضا اشاره کرد و افزود: صنعت طلای استان اصفهان می تواند با حضور در بازارهای جهانی و ارایه محصولات متنوع به توسعه کسب و کار در استان کمک کنند.

قاسمعلی جباری عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی اصفهان در این مراسم خواستار حضور مستمر و فعال صادرکنندگان و تولید کنندگان طلا در نمایشگاه های داخلی و خارجی شد و گفت: حضور برند مشترک طلای اصفهان در بازارهای جهانی می تواند به تقویت این صنعت در تولید و صادرات منجر شود.

رضایی عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا استان اصفهان خواستارفعالیت رسمی میز طلا در استان اصفهان از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت شد و بیان داشت: فعالیت میز طلا در مرکز تولید طلای کشور می تواند در سیاست گذاری این صنعت تاثیر مثبت داشته باشد.

هوشنگ شیشه بران رییس اتحادیه صنف طلا و جواهرات اصفهان در این مراسم، تاکید کرد: ایجاد انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان طلا می تواند در کنار اتحادیه در صنعت طلای استان هم افزایی و هم راستایی ایجاد کند.

در پایان این جلسه اعتبارنامه انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا از سوی رییس اتاق بازرگانی اصفهان به رییس انجمن ارایه شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار