گروه طالبان: داعش در پی شکست از طالبان به آمریکایی‌ها پناه برده است

طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرد که گروه تروریستی داعش دسیسه آمریکا در افغانستان است و افراد وابسته به این گروه تروریستی در پی شکست از طالبان به آمریکایی‌ها پناه برده‌اند.

طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرد که گروه تروریستی داعش دسیسه آمریکا در افغانستان است و افراد وابسته به این گروه تروریستی در پی شکست از طالبان به آمریکایی‌ها پناه برده‌اند.
به گزارش تسنیم، طالبان با انتشار بیانیه‌ای در وبسایت رسمی خود اعلام کرد طالبان برای نابودی داعش طرح‌های جدی را در حال اجرا دارد و سبب شکست این گروه تروریستی در افغانستان شده است.
طالبان تاکید کرد:گروه تروریستی داعش دسیسه آمریکا است و تلاش می‌کند تا با حمله به مراکز دینی و ایجاد تفرقه به وحدت مردم افغانستان ضربه بزند.
بر اساس این بیانیه، آمریکا می‌خواهد با حمایت از گروه تروریستی داعش به اختلافات مذهبی در این کشور دامن بزند اما طالبان در کنار مبارزه با آمریکا برای سرکوب داعش نیز اقدامات جدی را انجام داده است و این گروه تروریستی در آستانه شکست قرار دارد.
طالبان تصریح کرد در پی اقدامات فراگیر این گروه، افراد وابسته به داعش در بسیاری از ولایت‌های افغانستان سرکوب شده‌اند و فعالیت داعش به بخش‌های کوهستانی در ولایت ننگرهار محدود شده است.
این گروه تاکید کرد داعش در افغانستان از طالبان شکست خورده و ناگزیر به شهرهای بزرگ و یا پایگاه‌های آمریکایی‌ها پناه برده‌ است و از آنجا به فعالیت‌های خصمانه خود ادامه می‌دهد.
طالبان تاکید کرد پارلمان افغانستان نیز به این موضوع پی برده است که پیمان امنیتی با آمریکا سبب تشدید رقابت‌های منطقه‌ای در افغانستان شده است.
در پایان این بیانیه، طالبان از نمایندگان افغان خواسته‌ تا برای لغو پیمان امنیتی با آمریکا اقدام کنند و ضمن مخالفت با استراتژی واشنگتن، حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان را داغ ننگینی در تاریخ این کشور بدانند.
این در حالی است که بارها گزارش‌هایی از حمایت بالگردهای آمریکایی از گروه داعش در درگیری با گروه طالبان در شرق افغانستان منتشر شده است که انتقاد نمایندگان افغان را نیز در برخی موارد برانگیخته است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار