از امید قهرمانی پرسپولیس تا رقابت آسیایی اصفهانی‌ها

در هفته‌ای که قرمزهای پایتخت امیدوارند تا با یک پیروزی خانگی قهرمانی احتمالی زودهنگام خود را تقریباً مسجل نمایند رقابت تیم‌های اصفهانی برای کسب سهمیه محتمل پلی‌آف لیگ قهرمانان به اوج می‌رسد.

از امید قهرمانی پرسپولیس تا رقابت آسیایی اصفهانی‌ها

به گزارش ایمنا، به فاصله تنها چهار روز پس از بسته شدن پرونده هفته بیست و پنجم لیگ برتر، هفته بیست و ششم این رقابت‌ها با برگزاری 2 دیدار آغاز می‌شود.
پرسپولیس که علیرغم باخت دور از انتظار هفته گذشته به نفت آبادان همچنان با اقتدار صدر جدول را در اختیار دارد و به واسطه برتری 9 امتیازی نسبت به استقلال رده دومی کماکان شانس اول قهرمانی به حساب می‌آید در ورزشگاه آزادی پذیرای پیکان است. قرمزهای پایتخت در صورتی که بتوانند هر سه امتیاز این دیدار خانگی را به حساب خود واریز نمایند یک گام دیگر به قهرمانی نزدیک خواهند شد به خصوص که نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده آنها یعنی آبی‌های همشهری در این هفته کار سختی در بازی بیرون از خانه برابر آبی‌پوشان تبریزی دارند. گسترش فولاد که هفته پیش با متوقف کردن تراکتورسازی در شهرآورد تبریز موجبات سقوط همشهری از رده دوم جدول به پله سوم را فراهم آورد در صورت امتیاز گرفتن از استقلال یک بار دیگر ناخواسته به قهرمانی احتمالاً زودهنگام پرسپولیس کمک خواهد کرد. به عبارت دیگر، گسترش فولاد برای دومین هفته پیاپی به مصاف تیم دوم جدول می‌رود.
ذوب‌آهن در تلاش برای حفظ جایگاه فعلی خود در رده چهارم محکوم به کسب حداکثر امتیازات دیدار خانگی با صنعت نفت آبادان است زیرا موقعیت سبزپوشان به خصوص از سوی تیم همشهری به شدت تهدید می‌شود. به عبارت دقیق‌تر، 2 اصفهانی به همراه پیکان در حال حاضر 35 امتیازی هستند و این یعنی که کوچک‌ترین لغزش هر یک از آنها به احتمال فراوان مترادف با جا ماندنشان از کورس رقابت خواهد بود به ویژه که نفت تهران، استقلال خوزستان و گسترش فولاد هم با تنها یک امتیاز اختلاف نسبت به یکدیگر به ترتیب پشت سر آنها ردیف شده‌اند.
سپاهان این هفته دیدار دشواری برابر فولاد در پیش دارد. طلایی‌پوشان اصفهانی امیدوارند تا قبل از شب رویارویی با قرمزهای اهواز در ورزشگاه غدیر رقبایی مثل استقلال خوزستان، پیکان، گسترش فولاد و البته ذوب‌آهن امتیاز از دست داده باشند. فولاد که تا چند روز پیش خود از مدعیان کسب سهمیه پلی‌آف آسیایی بود با باخت هفته گذشته به استقلال از کورس رقابت جا ماند.
اگر شانس آسیایی شدن فولاد در هفته بیست و پنجم کمرنگ شد امید قهرمانی تراکتورسازی هم با وجود کاهش فاصله امتیازی این تیم با صدر جدول از 10 به 9 امتیاز رنگ باخت زیرا سخت بتوان تصور کرد که قرمزهای تبریز تنها پنج هفته مانده به پایان رقابت‌ها دیگر امکان جبران این عقب‌ماندگی را داشته باشند. تراکتورسازی همزمان با دیدار فولاد و سپاهان میهمان صباست و این 2 مسابقه حکم دیدارهای پایانی هفته را دارند.
برنامه کامل رقابت‌های هفته بیست و ششم لیگ برتر به شرح زیر است:
چهارشنبه، شانزدهم فروردین 96
سیاه‌جامگان مشهد - استقلال خوزستان، ورزشگاه ثامن، ساعت 16
پرسپولیس تهران - پیکان تهران، ورزشگاه آزادی، ساعت 18 و 50 دقیقه
پنج‌شنبه، هفدهم فروردین 96
گسترش فولاد تبریز - استقلال تهران، ورزشگاه بنیان دیزل، ساعت 17 و 30 دقیقه
ذوب‌آهن اصفهان - صنعت نفت آبادان، ورزشگاه فولادشهر، ساعت 17 و 45 دقیقه
جمعه، هجدهم فرودین 96
ماشین‌سازی تبریز - پدیده مشهد، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز، ساعت 17
سایپا تهران - نفت تهران، ورزشگاه شهید دستگردی، ساعت 17 و 30 دقیقه
صبا قم - تراکتورسازی تبریز، ورزشگاه یادگام امام (ره) قم، ساعت 19
فولاد خوزستان - سپاهان اصفهان، ورزشگاه غدیر، ساعت 19

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار