بازار وسایل گرمایشی اصفهان سرد است

با فرارسیدن فصل سرما در تمام کشورها معمولا بازار فروش وسایل گرمایشی رونق می‌گیرد، اما با توجه به شرایط نامطلوب اقتصادی حاکم بر کشور ما، با وارد شدن به فصل سرما تنها عده‌ای از جوان‌ها که تازه‌وارد زندگی مستقل شده‌اند و یا مسن‌ترها که مجبورند بخاری‌های قدیمی خود را تعویض کنند، برای خرید بخاری روانه بازار می‌شوند.

مهناز احمدی - اصفهان امروز : با فرارسیدن فصل سرما در تمام کشورها معمولا بازار فروش وسایل گرمایشی رونق می‌گیرد، اما با توجه به شرایط نامطلوب اقتصادی حاکم بر کشور ما، با وارد شدن به فصل سرما تنها عده‌ای از جوان‌ها که تازه‌وارد زندگی مستقل شده‌اند و یا مسن‌ترها که مجبورند بخاری‌های قدیمی خود را تعویض کنند، برای خرید بخاری روانه بازار می‌شوند. در سال‌های اخیر همراه با افزایش قیمت فلز شاهد افزایش قیمت بخاری نیز بودیم و این گرانی تا جایی پیش رفته که تا خانواده‌ای مجبور به خرید نباشند به بازار مراجعه نمی‌کند. با سری به بازار لوازم‌خانگی اصفهان می‌توان نتیجه‌گیری کرد که قیمت‌ها به نسبت سال گذشته با افزایش آنچنانی روبرو نیستند. بیشتر مغازه‌داران از نبود مشتری گله‌مندند و تنها دلیل رکود خریدوفروش بخاری کمبود نقدینگی مردم می‌دانند و اظهار می‌کنند: ما تنها چند درصد سود بر روی هر بخاری از مشتری دریافت می‌کنیم، اما قیمتی که کارخانه‌ها به ما ارائه می‌دهند بالاست. برخی دیگر از فروشندگان تأکید می‌کنند: قیمت فروش ما دقیقاً قیمت کارخانه است، اما بازهم مشتری نداریم.

ناامیدی فروشندگان لوازم‌خانگی امیدی به بهبود وضعیت بازار

نایب‌رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی اصفهان درباره وضعیت کنونی بازار فروش وسایل گرمایشی گفت: در حال حاضر بازار وسایل گرمازا در سردی کامل به سر می‌برد. حسین عباسی عبدلی اذعان داشت: درواقع می‌توان گفت بیشتر متقاضیان خرید زوج‌های جوانی هستند که تازه زندگی خود را آغاز کرده‌اند و خیلی کم پیش می‌آید که غیرازاین دسته، برای خرید به بازار بیایند. وی ادامه داد: درست است که قیمت‌ها بالاست و خرید برای عده‌ای از مردم واقعاً مشکل است، اما خوشبختانه با افزایش قیمت آنچنانی نسبت به سال‌های گذشته مواجه نیستیم. نایب‌رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی اصفهان مهمترین دلیل رکود بازار خریدوفروش وسایل گرمایشی را کمبود توان مالی مردم دانست و گفت: مردم فعلاً با همان بخاری‌های قدیمی خودسر می‌کنند و عده‌ای از آنها هم از وسایل گرمایشی جدیدتر همچون شوفاژ و پکیج استفاده می‌کنند. عبدلی یادآور شد: فروشندگان لوازم‌خانگی امید خود به بهبود بازار را ازدست‌داده‌اند و انتظار سال‌های اخیر باعث نامیدی آنها شده است و عده‌ای هم از شغل خود کناره‌گیری کرده و به حرفه‌های دیگری پرداخته‌اند.

لوازم‌خانگی تولید داخل کیفیت قابل قبولی دارند

وی درباره واردات لوازم‌خانگی عنوان کرد: اکنون بازار لوازم‌خانگی اصفهان از انواع محصولات و برندهای مختلف پر است و مشتریان می‌توانند بنا بر سلیقه و خواسته خود هرگونه وسیله‌ای را تهیه کنند و هیچ‌گونه کمبودی از هیچ جنس و یا برندی در بازار وجود ندارد. نایب‌رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی اصفهان یادآور شد: در حال حاضر تقریباً تمام انواع محصولات لوازم‌خانگی در داخل کشور تولید می‌شود، اما بازهم رغبت خریداران به خرید اجناس خارجی بیشتر است. عبدلی افزود: کیفیت لوازم‌خانگی تولید داخل در وضعیت قابل قبولی قرار دارد، اما بازهم جای پیشرفت دارد و می‌تواند بسیار بهتر از این باشد و تا جایی ارتقا پیدا کند که بتواند با بازارهای جهانی رقابت کند و حداقل مردم کشور خودمان متقاعد شوند که کالای تولید داخل را خریداری کنند. وی بیان داشت: اگر کیفیت لوازم‌خانگی تولید داخل ارتقا پیدا کند و ما بتوانیم در کشورمان صاحب کالاهایی با برندهای مشخص شویم، می‌توانیم گام بزرگ و مؤثری در جهت تولید و فروش لوازم‌خانگی ایرانی و شناساندن آن به مردم دنیا برداریم.

مواجهه نظام وارداتی کشور با مشکلات زیاد

نایب‌رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی اصفهان خاطرنشان کرد: امید است دولت یازدهم با به‌کارگیری تدبیر جدید و کارآمدتری نسبت به گذشته نسبت به تأثیر افزایش تولید کالاهای باکیفیت داخلی بر اقتصاد کشور مؤثر عمل کند و پای لوازم‌خانگی ایرانی را به بازارهای جهانی باز کند و میدان رقابت در این عرصه را برای تولیدکنندگان داخلی باز کند. عبدلی توضیح داد: اگر دولت دلسوزانه عمل کند و با اتخاذ تصمیم‌های حدید و مدبرانه وارد عمل شود، خیلی زود می‌توانیم شاهد افزایش کیفیت کالاهای تولید داخل و کاهش قیمت‌ها باشیم. وی اظهار داشت: هم‌اکنون نظام وارداتی کشور با مشکلاتی روبروست که با اجرای برنامه‌های جدید و دقیق می‌توان آن را اصلاح کرد. نایب‌رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی اصفهان تأکید کرد: اکنون هیچ کمبودی در بازار لوازم‌خانگی نداریم و گرانی و کمبود توان مالی مردم تنها دلیل رکود و سردی بازار است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار