افزایش برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی

رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: دود حاصل از احتراق سوخت وسايل نقليه دودزا به عنوان مهم‌ترين عامل آلودگی هوا شناخته شده است.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: دود حاصل از احتراق سوخت وسايل نقليه دودزا به عنوان مهم‌ترين عامل آلودگی هوا شناخته شده است.

به گزارش فارس رضا رضایی اظهار کرد: پیش‌بینی‌ها حکایت از آن دارد که امسال نیز همانند سال های گذشته با شروع فصل سرما و کاهش دما شاهد پدیده وارونگی هوا (اینورژن) در کلان شهر اصفهان خواهیم بود.

وی با بیان این که دود حاصل از احتراق سوخت وسایل نقلیه دودزا به عنوان مهم‌ترین عامل آلودگی هوا شناخته شده است، بیان کرد: تولید گازهای سمی مونوکسید‌‌‌‌کربن و اکسید گوگرد و بسیاری از ترکیبات آلوده کننده دیگر با تأثیر بر روی دستگاه تنفسی و اندام‌های بدن، به خصوص در میان اطفال و سالمندان، سلامتی انسان و محیط زیست را به شدت به مخاطره می‌اندازد.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان تصریح کرد: همین امر، پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان را بر آن داشته تا با وسایل نقلیه‌ای که فاقد معاینه فنی هستند نیز به صورت ویژه برخورد کند که در هفت ماهه امسال برخورد با خودروهای دودزا 31 درصد و خودروهای فاقد معاینه فنی 29 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

وی ادامه داد: رانندگان آن دسته از وسایل نقلیه‌ای که سال ساخت خودروی آنان از چهار سال گذشته است باید با مراجعه به مراکز معاینه فنی نسبت به معاینه خودروی خود و به ویژه کنترل میزان آلایندگی و رفع عیب و نقص احتمالی آن اقدام کنند.

رضایی در پایان با بیان این که پلیس مصمم به اجرای دقیق و قاطع طرح برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی است، گفت: پلیس بر سر سلامت مردم با هیچ کس تعارفی ندارد و هیچ‌گونه مماشاتی با رانندگان این گونه خودروها صورت نخواهد گرفت.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار