پهلوان در پیچ سرنوشت

احسان پهلوان هافبک خوش‌تکنیک ذوب‌آهن فاصله چندانی با سرخ‌پوش شدن ندارد. از باشگاه تراکتورسازی تبریز به‌عنوان مقصد بعدی پهلوان یاد می‌شود و ظاهراً در نیم‌فصل این انتقال انجام خواهد شد. البته شایعه جدایی پهلوان از جمع سبزپوشان اصفهانی از مدت‌ها پیش به گوش می‌رسید و ظاهراً این شایعه دیگر رنگ واقعیت به خود گرفته است.

امیر حسین احتشامی- اصفهان امروز : احسان پهلوان هافبک خوش‌تکنیک ذوب‌آهن فاصله چندانی با سرخ‌پوش شدن ندارد. از باشگاه تراکتورسازی تبریز به‌عنوان مقصد بعدی پهلوان یاد می‌شود و ظاهراً در نیم‌فصل این انتقال انجام خواهد شد. البته شایعه جدایی پهلوان از جمع سبزپوشان اصفهانی از مدت‌ها پیش به گوش می‌رسید و ظاهراً این شایعه دیگر رنگ واقعیت به خود گرفته است.

دریکی دو سال اخیر مدام بحث سرباز شدن پهلوان پیش‌آمده؛ اما هر بار با تمدید معافیت تحصیلی‌اش در ذوب‌آهن باقی‌مانده است. حالا اما پهلوان دیگر نمی‌تواند با استفاده از قانون معافیت تحصیلی در ذوب‌آهن به کارش ادامه دهد و در پایان‌ترم پاییز دانشگاه باید به خدمت سربازی برود. در حال حاضر هم تنها تیم لیگ برتری که می‌تواند از بازیکن سرباز استفاده کند تراکتورسازی تبریز است. سرخ‌پوشان تبریزی با توجه به محرومیت از جذب بازیکن جدید در دو پنجره نقل و انتقالاتی به‌شدت با کمبود بازیکن مواجه شده‌اند. ازاین‌رو یحیی گل‌محمدی قصد دارد در نیم‌فصل تیم خود را تقویت کند و بازیکنان جدیدی را به خدمت بگیرد. مزیتی که تراکتورسازی نسبت به سایر تیم‌های لیگ برتری دارد، جذب بازیکنان سرباز است. ازاین‌رو آنها می‌توانند در نیم‌فصل بازیکنانی که خودشان تمایل به سرباز شدن داشته باشند را به تراکتور بیاورند و از آنها استفاده کنند. در این میان پهلوان که سابقه کار با یحیی گل‌محمدی را دارد ازجمله بازیکنان مدنظر سرمربی تراکتوری‌ها به‌حساب می‌آید. بازیکنی که در زمان حضور یحیی در ذوب‌آهن یکی از سوگلی‌های گل‌محمدی به شمار می‌رفت و بازی‌های باکیفیتی هم ارائه می‌داد. یحیی هم در تمام سال‌های مربیگری نشان داده که به بازیکنانی فانتزی باز علاقه خاصی دارد و پهلوان هم در زمره همین فوتبالیست‌ها قرار می‌گیرد.

قلعه‌نویی به پهلوان روی خوش‌نشان نداد

امیر قلعه‌نویی بااینکه خودش در زمان بازیگری یک هافبک بازی‌ساز و تکنیکی بود اما در عرصه مربیگری چندان علاقه‌ای به بهره گرفتن از بازیکنان فانتزی نشان نداده بلکه برعکس بیشتر دوست دارد از فوتبالیست‌های قلدر و جنگنده استفاده کند. در ابتدای فصل جاری هم که قلعه‌نویی هدایت تیم اصفهانی را عهده‌دار شد به نظر می‌رسید پهلوان در غیبت حدادی فر می‌تواند عصای دست سرمربی تیم اصفهانی باشد. اما نه‌تنها این اتفاق نیفتاد بلکه سرمربی ذوب‌آهن از همان ابتدا به پهلوان روی خوش‌نشان نداد و این بازیکن را به یک نیمکت‌نشین صرف تبدیل کرد. او حتی در پایان بازی ذوب‌آهن با سایپا در هفته هشتم به انتقاد تند از عملکرد پهلوان پرداخت و گفت: «نیاز بود احسان در این بازی استراحت کند و نمی‌دانم چه مشکلی هست که این بازیکن شرایط سال‌های قبل خود را ندارد. امیدوارم پهلوان در تمرین‌ها عملکرد بهتری داشته باشد، چون امسال سال جام جهانی است و او لیاقت رفتن به جام جهانی را دارد.» قلعه‌نویی پیشتر و در هفته هفتم که ذوبی‌ها با استقلال تهران در ورزشگاه آزادی روبرو شدند هم پهلوان را در بین دونیمه تعویض کرد. سرمربی تیم ذوب‌آهن در بازی هفته دوازدهم برابر تراکتورسازی هم به طور رسمی اعلام کرد مشکلی با سرباز شدن احسان پهلوان ندارد. او دراین‌باره گفت: «من با احسان پهلوان بارها صحبت کردم. او فوتبالیست و انسان باشخصیتی است؛ اما او توقعی که داشتیم را نتوانسته برآورده کند. به او گفتم اگر یک دقیقه هم به قراردادت مانده کارکن و بعد اگر می‌خواهی بروی، برو. اگر بخواهد به سربازی برود، استقبال می‌کنیم. به‌هرحال فوتبالیست باید جایی کار کند که آرامش داشته باشد.»

اعتراض باشگاه ذوب‌آهن به حرف زور

پس‌ازاینکه سعید آذری، مدیرعامل ذوب‌آهن در صحبت‌های خود اعلام کرده بود سرباز شدن احسان پهلوان در نیم‌فصل قطعی است و او باید فوتبالش را در یک تیم نظامی ادامه دهد، نگاه‌ها به سمت تراکتورسازی که تنها تیم نظامی لیگ برتر است رفت. بااین‌وجود برخی خبرها حکایت از آن دارد که می‌رسد ذوبی‌ها قصد ندارند بازیکنشان در نیم‌فصل دوم در تراکتورسازی بازی کند و در تلاش هستند تا مقدمات حضور او در یک تیم نظامی دیگر مثل ملوان فراهم شود. صحبت‌های جدید سعید آذری علیه مسئولان تراکتورسازی و اعتراض به شیوه سرباز گرفتن این باشگاه نشان از همین موضوع دارد. وی می‌گوید «در سربازي رفتن بازيکنان ذوب‌آهن شک نکنيد ولي باشگاه، مالک بازيکن است و این‌طوری نيست هرکسي دلش خواست براي خدمت به هر تيمي که دلش خواست، برود. من نامه‌ای را براي مهدي تاج رئيس فدراسيون فوتبال تنظيم کرده‌ام. درواقع بازيکنان براي انجام دوران خدمت سربازي، به‌صورت قرضي راهي يک تيم ديگر می‌شود. اصلاً شايد ما دوست داشته باشيم بازيکنمان را بدهيم باشگاه ملوان يا فجر سپاسي. اگر بحث، بحث خدمت کردن است که ما می‌توانیم بازيکنمان را به اين تیم‌ها هم بدهيم. نمی‌شود هم بازيکنانمان را به يک تيم خاص بدهيم، هم در آن تيم مصدوم شود و هم حرف زور بگويند. بايد سازوکاری براي بازيکنان سرباز مشخص شود. به‌هرحال باشگاه ملوان هم می‌تواند براي جذب بازيکنان سرباز ما درخواست بدهد.»

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار