معین : سرانه مطالعه در اصفهان 20 دقیقه است

رییس شورای شهر اصفهان گفت: در خصوص شهرداری منطقه هفت مباحثی مطرح شده درحالی که شهردار اصفهان خود از جانبازان هشت سال دفاع مقدس و شماري از کارکنان شهرداری نیز از خانواده شهدا هستند و آنچه پیرامون این موضوع، مطرح شده صحيح نيست.

رییس شورای شهر اصفهان گفت: در خصوص شهرداری منطقه هفت مباحثی مطرح شده درحالی که شهردار اصفهان خود از جانبازان هشت سال دفاع مقدس و شماري از کارکنان شهرداری نیز از خانواده شهدا هستند و آنچه پیرامون این موضوع، مطرح شده صحيح نيست.

به گزارش ایسنا، فتح الله معین، صبح امروز در جلسه علنی شورای شهر اصفهان، در خصوص حواشی مربوط به پاره شده بنر مربوط به عكس يك شهيد در محدوده شهرداري منطقه هفت اصفهان اظهار کرد: در خصوص شهرداری منطقه هفت مباحثی مطرح شده درحالی که شهردار اصفهان خود از جانبازان هشت سال دفاع مقدس و شماري از کارکنان شهرداری نیز از خانواده شهدا هستند و آنچه پیرامون این موضوع، مطرح شده، صحيح نيست.

وی افزود: از شهردار اصفهان که جانباز جنگ تحمیلی است گرفته تا سایر خانواده‌های شهرداری همگی به موضوع ارج نهادن به خانواده‌های شهدا اتفاق نظر دارند. هم اکنون در خدمت بسیاری از خانواده‌های شهدا در شهرداری و در شهر اصفهان هستیم و باید برای اعتلای نام شهدا و زنده نگه داشتن راه آن‌ها تلاش کنیم.

رییس شورای شهر اصفهان با بیان اینکه بسیاری از خانواده‌های شهدا در شهرداری اصفهان مشغول به کار هستند، گفت: از خداوند درخواست می‌کنیم تا بتوانیم به این خانواده‌ها خدمت کنیم. شهدا، به خصوص شهدای مدافع حرم در غربت یاری گر اهل بیت بودند و خداوند به آن‌ها اجر وافر عطا کند.

معین با اشاره به 25 آبان، روز حماسه و ایثار اصفهان تصريح كرد: این روز در تاریخ دفاع مقدس فراموش نشدنی است و مردم اصفهان همواره به وجود این حماسه افتخار مي كنند. امیدواریم این ایثارگری مردم اصفهان در تصمیم گیری‌ها مورد نظر باشد تا نیازهای مردم شهر اصفهان رفع شود.

وي با اشاره به 24 آبان، روز کتاب و کتابخوانی تاكيد كرد: در شهرداری اصفهان تلاش‌های زیادی برای توسعه کتابخوانی انجام شده است البته راه‌های نرفته زیادی هم وجود دارد و امیدواریم کمیسیون فرهنگی شورا و سایر مسئولان فرهنگی شهر قدم‌های موثري برای افزایش فرهنگ کتابخوانی بردارند.

رييس شوراي شهر اصفهان ادامه داد: سرانه مطالعه، میزان مطالعه هر نفر در یک شبانه روز است و طبق آمار بیشترین سرانه مطالعه با 90 دقیقه متعلق به ژاپن است و در کشور اين سرانه بين دو تا 18 دقيقه است. عدد دیگری که برای ایران ذکر شده بر اساس میزان خرید و کرایه کتاب است که نشانگر 14 دقیقه مطالعه بوده است.

معين با اينكه با بيان اينكه در سال 94، 34 هزار عنوان کتاب منتشر شده است، خاطر نشان كرد: این نسبت به سال قبل تا حدودی افزایش داشته و این عدد برای یک کشور 80 میلیونی جای تامل دارد. در تحقیقی که دانشگاه اصفهان انجام داده است عنوان شد که سرانه مطالعه در اصفهان 20 دقیقه است و تنها 5 درصد از جمعیت جامعه ترجیح می‌دهند اوقات خود را با مطالعه پر کنند با این حال تعداد کتابخانه‌های عمومی در شهر اصفهان نسبت به سایر شهرهای کشور مناسب‌تر است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار