پرداخت ۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه دولتی به مشمولان بیمه سلامت

مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: در حال حاضر به طور تقریبی ۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه دولتی به ازای ارائه خدمات سلامت به مشمولان بیمه سلامت پرداخت شده است.

مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: در حال حاضر به طور تقریبی ۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه دولتی به ازای ارائه خدمات سلامت به مشمولان بیمه سلامت پرداخت شده است.

حسین بانک در گفت و گو با مهر اظهار داشت: ارائه خدمات سلامت از سوی مراکز دولتی با بیمه سلامت و حذف خدمات سلامت با ارائه این بیمه در بخش های خصوصی مصوبه مجلس است و مقرر بود این دستورالعمل از اول مردادماه به اجرا درآید که به خاطر آماده نبودن زیرساخت‌ها، از اول آبانماه این طرح به اجرا گذاشته شد.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه باید زیرساخت‌های لازم برای ارائه خدمات سلامت برای ۱۰ میلیون بیمه شده سلامت در بخش های دولتی به اجرا گذاشته شود بنابراین از اول آبان ماه شاهد حذف خدمات سلامت با ارائه بیمه سلامت در بخش های خصوصی بودیم.

مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر تعداد مراکز دولتی که این بیمه را پوشش می دهند، کم نیست و تمام بیمارستان‌های دولتی و کلینک‌های ویژه و حتی درمانگاه بیمارستان صدوقی در اصفهان نیز خدمات سلامت را به بیمه شدگان سلامت ارائه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بدنبال ارائه خدمات سلامت با بیمه سلامت در مراکز وابسته به تامین اجتماعی هستیم، ادامه داد: با توجه به اینکه در مراکز وابسته به تامین اجتماعی شاهد ترافیک بالای بیماران هستیم به طوری که حتی برای بستری شدن بیمار نیز نوبت شش ماهه می‌دهند بنابراین در حوزه ارجاع مشمولان بیمه سلامت به این مراکز با تعلل روبرو شدیم.

بانک با اشاره به اینکه مشمولان بیمه سلامت که می خواهند از درمانگاه های خصوصی و مطب ها نیز با این بیمه خدمات دریافت کنند می توانند با پرداخت ماهانه ۲۰ هزار تومان با ارائه این بیمه به هر بخش خصوصی ۵۰ درصد تخفیف دریافت کنند، اضافه کرد: در حال حاضر تمام بخش های خصوصی با این نوع بیمه به بیماران صعب العلاج خدمات رایگان ارائه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر به طور تقریبی ۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه دولتی به ازای ارائه خدمات سلامت به مشمولان بیمه سلامت پرداخت شده است، اضافه کرد: به دلیل کمبود بودجه مقرر شد که مشمولان بیمه سلامت را ساماندهی کنیم و در سال ۹۳ که بیمه سلامت مطرح شد قرار بود با بحث ارجاع همراه باشد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار