محققیان: درصدد احیاء دوباره بیس بال اصفهان هستیم

مسئول کمیته بیس بال استان اصفهان از اعزام تیم بیس بال اصفهان به مسابقات کشوری بعد از گذشت بیش از 3 سال دوری بازیکنان این رشته از مسابقات کشوری خبر داد.

مسئول کمیته بیس بال استان اصفهان از اعزام تیم بیس بال اصفهان به مسابقات کشوری بعد از گذشت بیش از 3 سال دوری بازیکنان این رشته از مسابقات کشوری خبر داد.
مجید محققیان در گفت وگو با ایسنا ، اظهار کرد: با توجه به نبود امکانات و بی مهری‌هایی که در مورد این رشته شده بود، بیش از 3 سال است که تیمی از اصفهان در مسابقات کشور حضور نداشته و تلاشهایی که بیشتر از سوی خود بازیکنان بوده تلاش می‌کنیم شروع دوباره فعالیت بیس بال اصفهان را از اعزام تیم به مسابقات لیگ دسته دو کشور که با حضور 4 تیم تهران، اصفهان، سمنان و سیستان و بلوچستان است آغاز کنیم.
وی افزود: خوشبختانه در استان اصفهان استعداد و پتانسیل بسیار خوبی در این رشته داریم که به دلیل نبود امکانات از جمله زمین، تجهیزات و همچنین حامی مالی نتوانسته‌ایم آن گونه که باید این رشته را توسعه و رشد دهیم. در برنامه ریزی انجام شده از سوی کمیته بیس بال استان تلاش می‌کنیم با برنامه ریزی و کمک‌هایی که خواهیم گرفت بتوانیم شرایط مساعد برای شناساندن این رشته به شهروندان را فراهم کنیم.
وی خاطر نشان کرد: تیم فعلی از ترکیبی از بازیکنان با تجربه و جدید که بیشتر آنها زیر 19 سال هستند، تمرینات خود را از حدود دو ماه پیش زیر نظر پژمان شوکت صدری آغاز کردند، البته به دلیل نداشتن زمین مناسب هر روز تمرینات ما در یک زمین بود و این یکی از مهم‌ترین مشکلات و موانعی است که در راه رشد و پیشرفت این رشته با آن روبرو هستیم. از سوی دیگر با توجه به گرانی وسایل و تجهیزات این رشته برای تمرینات به مشکل برخورد کردیم که با مساعدتهایی که صورت گرفت توانستیم تا حدی آن را حل کنیم. البته بیشتر قول‌هایی که به ویژه در خصوص مسائل مالی به ما می‌شود به 5 آینده مربوط می‌شود که به احتمال زیاد محقق هم نمی‌شود، با این حال برای شروع دوباره فعالیت ورزشکاران این رشته نیاز هست که از یک جایی شروع کنیم.
محققیان اضافه کرد: زمانی که قرار است رشته‌ای را بسط و توسعه دهیم باید بتوانیم امکانات و تجهیزات اولیه را در اختیار داشته باشیم حال آنکه در خصوص بیس بال چنین شرایطی نداریم، با این وجود تلاش می‌کنیم از طریق رایزنی‌هایی که صورت می‌گیرد و تعاملات که با بخشها و ارگانهای مختلف داریم بتوانیم این شرایط را فراهم کنیم. در حال حاضر با استقبال بسیار خوبی از سوی خانواده‌ها و نوجوانان و جوانان علاقمند به این رشته روبرو هستیم که در نظر داریم با برنامه ریزی بتوانیم آنها را در مسیر درستی جذب کنیم و به تربیت و آموزش آنها بپردازیم.
مسئول کمیته بیس بال استان اصفهان تاکید کرد: در صورتی که حامیان مالی خوبی در کنار این رشته قرار گیرند اصفهان می‌تواند به یکی از قطب‌های بیس بال کشور تبدیل شود و حتی بتوانیم میزبانی‌های بسیار مهم نیز داشته باشیم، رسیدن به این مسائل نیازمند همدلی و ساخت و تقویت زیر ساختارهای مورد نیاز، حامیان مالی و کمک رسانه‌ها و مسئولان را می‌طلبد که امیدوارم کم کم این مسائل اجرایی شود.
به گزارش ایسنا مسابقات بیس بال لیگ دسته دو از 23 تا 26 آبانماه در زمین شماره 4 آزادی برگزار می شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار