60 حلقه چاه غیرمجاز در سمیرم مسدود شد

در یک ماه جاری، تعداد 60 حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان سمیرم پر و مسلوب المنفعه شده است. رئیس اداره منابع آب شهرستان سمیرم اظهار کرد: گروه گشت و بازرسی این اداره با همکاری عوامل نیروی انتظامی در یک ماه جاری موفق به انسداد 60 حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان شدند.

اصفهان امروز: در یک ماه جاری، تعداد 60 حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان سمیرم پر و مسلوب المنفعه شده است. رئیس اداره منابع آب شهرستان سمیرم اظهار کرد: گروه گشت و بازرسی این اداره با همکاری عوامل نیروی انتظامی در یک ماه جاری موفق به انسداد 60 حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان شدند.

شنتیا زاهدیان ادامه داد: با توجه به شرایط بحران آب و اهمیت حفظ منابع آبی موجود، جلوگیری از حفر چاه غیرمجاز امری ضروری است و نخستین اولویت این اداره در حفاظت از منابع آب، انسداد چاه‌های غیرمجاز و جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز جدید است.

رئیس اداره منابع آب شهرستان سمیرم افزود: دو گروه پیمانکار برای انسداد چاه‌های غیرمجاز در شهرستان سمیرم در حال فعالیت هستند و با مشارکت همگانی و همراهی و همدلی همه مردم در جهت حفظ منابع آب تجدید پذیر برای نسل حاضر و نسل‌های بعد باید تلاش کنیم و از به وجود آمدن تبعاتی که بحران بی‌آبی به وجود خواهد آورد حتی‌المقدور جلوگیری کنیم.

وی از تیراندازی شب گذشته به سمت جرثقیل مسدود کردن و جمع‌آوری ادوات حفاری غیرمجاز در این اداره هم به‌عنوان مخاطرات کار اشاره کرد و افزود: در این تیراندازی حتی شیشه‌های اداره شکسته شدند.

زاهدیان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری هم‌چنین شش جلسه شورای حفاظت از منابع آب در این شهرستان برگزارشده و در راستای صیانت از منابع آب شهرستان کارگروهی با هماهنگی و مشارکت نماینده سمیرم در مجلس شورای اسلامی ایجادشده است که محور آن بررسی مسائل آبی شهرستان سمیرم است. رئیس اداره منابع آب شهرستان سمیرم حجم آب ذخیره‌شده در سدهای سمیرم را به ترتیب در سد قره آقاچ شش میلیون و 500 مترمکعب، سد کمانه دو میلیون و 600 مترمکعب و سد حنا یک‌میلیون و 700 مترمکعب ذکر کرد

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار