طغیانی: شرايط پشت بام میدان نقش جهان تاسف آور است

یک عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شرايط ناهنجار پشت بام میدان نقش جهان و فضای کالبد اطراف این میدان تاسف آور است.

یک عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شرايط ناهنجار پشت بام میدان نقش جهان و فضای کالبد اطراف این میدان تاسف آور است.

به گزارش ایسنا ، شیرین طغیانی، امروز در جلسه علني شوراي شهر اصفهان با اشاره به اينكه شرایط ناهنجار پشت بام میدان نقش جهان و فضای کالبد اطراف این میدان تاسف آور است، اظهار کرد: اگرچه میدان نقش جهان نگین ارزش های معماری اصفهان است اما باید به ارزش های بی نظیر معماری این شهر توجه کرد زيرا در غیر این صورت عواقب جبران ناپذیری در پیش خواهد داشت.

هم چنين فريده روشن، عضو شوراي شهر اصفهان با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی اظهار كرد: الگوهایی که با مطالعه و کتاب معرفی می‌شوند، نقش مهمی در شکل دادن به شخصیت انسان دارند.

وي ادامه داد: وضعیت نامطلوب کتاب و کتابخوانی و رویکرد جامعه ما نسبت به آن، که سرانه پایین مطالعه در کشور بیانگر این وضعیت است، یکی از چالش‌ها و مشکلات اصلی در حوزه فرهنگی قلمداد مي‌شود. این واقعیت بیانگر یک نکته اساسی است و آن اینکه با سخنرانی و شعار، هیچ کاری به نتیجه نمی‌رسد، مگر اینکه شرایط و امکانات لازم برای تحقق کتابخوانی در جامعه میسر شود.

اين عضو شوراي شهر اصفهان گفت: تا زمانی که مردم مطالعه را فعالیتی زائد و بیفایده بدانند، سرانه مطالعه همچنان پایین خواهد بود. این نقطه ضعف اساسی، مانند بسیاری دیگر از مشکلات فرهنگی جامعه، یک مسئله تک بعدی نبوده و عوامل بسیاری در آن دخیل هستند که برای حل این مشکل ابتدا باید این عوامل شناسایی شود.

روشن با اشاره به استرس و شهر استرس زا تصريح كرد: استرس، یکی از مخاطرات مهم سلامت در زندگی شهری است و مسائل مختلفی همچون وضعیت آلاینده‌ها، وضعیت کالبدی شهر، سرانه فضای سبز، شرایط زندگی گروه‌های اجتماعی، جایگاه رنگ و نور در شهر و به نوعی عناصر بصری، تحرک و ورزش، فقر و مشکلات شغلی در ایجاد و یا رفع آن موثر است.

وي ادامه داد: در برابر شهر استرس زا، شهر استرس‌زدا قرار دارد. شهر استرس زدا، شهری عاری از هر گونه عامل استرس‌زا است و شهروندان فارغ از استرس‌ها و عوامل آزار رساندن شهری، به زندگی و فعالیت کاری خود مي پردازند.

اين عضو شوراي شهر اصفهان افزود: مدیریت شهری نقشی بسیار مهم و اثرگذار در رفع مصادیق استرس‌زا و يا ایجاد فضایی استرس‌زا دارد که می‌طلبد در سیاست گذاری ها و تصمیم‌سازی ها، یکی از راهبردهای اساسی تمامی حوزه‌ها اعم از معماری و شهرسازی، فرهنگی و اجتماعی، خدمات شهری، حمل و نقل و ...، تحقق یک شهر استرسزدا باشد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار