چشم انداز نويدبخش ذوب آهن اصفهان در سال 96

شرکت ذوب آهن سال قبل با تمام مشكلات و سختي ها موفق شد اغلب تعهدات خود را انجام دهد. در سال گذشته با اقدامات مختلف،‌ شرايط شركت رو به بهبود قرار گرفت و زيان شركت كاهش يافت

چشم انداز نويدبخش ذوب آهن اصفهان در سال 96
اصفهان امروز: جمعي از مسئولين و كاركنان معاونت هاي هفتگانه شركت، پيمانكاران و مسئولين شركت هاي تابعه، فرماندهان ومسئولين بسيج شركت و همچنين فرمانده بسيج ناحيه لنجان به اتفاق جانشين فرماندهي و نماينده ولي فقيه در اين ناحيه در روز 14 فروردين ماه سال 96 و طبق برنامه ريزي انجام گرفته در ديدار نوروزي با مدير عامل شركت ذوب آهن اصفهان حضور يافتند. در اين ديدار كه به همت مديريت روابط عمومي در محل سالن موزه شركت انجام گرفت ، مهندس صادقي ضمن تبريك حلول سال 96 و آرزوي موفقيت براي تمامي كاركنان شركت ، پيمانكاران و خانواده هاي آنان ، با مرور برنامه هاي اصلي شركت در سال 95، به شرح اهداف و برنامه هاي ذوب آهن در سال 96 پرداخت. وي در ابتداي سخنان خود با اشاره به نامگذاري سال 96 با عنوان اقتصاد مقاومتي ، توليد و اشتغال توسط رهبر معظم انقلاب ، گفت : تاكيدات معظم له و تجربيات ساليان گذشته نشان مي دهد كه براي پيشرفت هيچ راهي جز اتكاء توانايي هاي داخلي نداريم همچنان كه كشورهاي پيشرفته نيز همين مسير را طي نموده اند . بر اين اساس ذوب آهن اصفهان براي بازگشت به جايگاه اصلي خود در صنعت فولاد كشور بايد بر امكانات و توان كاركنان خود متكي باشد. مديرعامل شركت افزود: ذوب آهن اصفهان از چنان جايگاهي برخوردار است كه كاركنان آن هيچ گاه تعصب و علاقه به آن را از دست نمي دهند و اينجانب نيز به همين جهت براي دومين بار به اين شركت آمدم و با كمك همكاران و با به كار گيري همه امكانات و سرمايه هاي شركت سعي خواهيم كرد كه ذوب آهن را به شأن و جايگاه واقعي و شايسته آن برگردانيم.


مهندس صادقي با اشاره به شرايط عمومي ذوب آهن در سال 95 يادآور شد: سال قبل با تمام مشكلات و سختي ها موفق شديم اغلب تعهدات خود را انجام دهيم . در سال گذشته با اقدامات مختلف ،‌شرايط شركت رو به بهبود قرار گرفت و زيان شركت كاهش يافت. مديرعامل ذوب آهن با تحليل شرايط شركت و ارتباط آن با شرايط عمومي اقتصادي كشور ، اقتصاد جهاني و به ويژه بازار فولاد ، افزود : مشكلات ذوب آهن به طور عمده ناشي از شرايط بيروني است و عدم تحقق اهداف اصلي آن در سال 95 نيز تا حدي مرتبط با بازار مصرف فولاد در داخل و خارج كشور و همچنين گران شدن زغال سنگ در داخل و خارج كشور بود . در اين زمينه مشكلات كوره بلند و كاهش توليد شركت نسبت به اهداف تعيين شده را نيز نبايد فراموش كرد. وي با اشاره به برنامه هاي شركت در سال 96 و تاكيد بر اقتصادي شدن فعاليت هاي ذوب آهن ، ابراز اميدواري نمود كه در سه ماهه اول سال جاري زيان دهي شركت به پايان برسد.

صادقي در ادامه اهم اهداف و برنامه هاي سال 96 شركت مبتني بر فعاليت هاي سال 95 را به شرح زير بيان نمود:
كاهش مصرف كك و اتمام پروژه تزريق پودر ذغال
كاهش درصد استفاده از زغال سنگ خارجي
بالا بردن عيار سنگ آهن مورد استفاده در كوره بلند
حفظ توليد و افزايش تنوع محصول
راه اندازي مجدد كوره بلند شماره 1 براي توليد و صادرات 500 هزار تن چدن با توجه به افزايش قيمت جهاني چدن و بر اساس تفاهم نامه منعقد شده .
جذب حمايت هاي دولتي و افزايش مجدد سرمايه شركت به منظور كاهش حجم بدهي هاي شركت
اجراي پروژه كاهش HMR
افزايش صادارت شركت با توجه به ضعف بازار داخلي
اجراي برنامه هاي فروش دارايي هاي شركت به منظور پرداخت بدهي ها
اولويت بندي پروژه هاي توسعه و تاكيد بر انجام و اتمام پروژه هاي اصلي
تحول در ساختار سازماني شركت به منظور استفاده بهينه از منابع انساني
اجراي صرفه جويي در تمام زمينه ها
تشكيل كميته راهبري شركت

صادقي در ادامه با اشاره به اقدامات شركت در جهت پرداخت بدهي ها گفت : خوشبختانه بخشي از بدهي هاي شركت با بدهي هاي دولت به سازمان تامين اجتماعي تهاتر شد و با پي گيري ساير اقدامات ، مي توان برخي از مشكلات را رفع نمود. وي چشم انداز سال 96 را بسيار اميد بخش توصيف نمود و گفت : خوشبختانه قيمت هاي جهاني محصولات فولادي بهبود يافته و تثبيت شده است . البته بازار داخلي با ركود مواجه است اما با تاكيد بر صادرات مي توان شرايط را مديريت كرد ضمن اينكه بازار داخلي نيز همواره در ركود باقي نخواهد ماند . مديرعامل ذوب آهن ضمن تقدير از همبستگي به وجود آمده در بين كاركنان براي رفع مشكلات ذوب آهن گفت : تلاشگران اين مجتمع عظيم صنعتي بايد در سال جديد با توجه به مشكلات مالي و نقدينگي ، همچنان صرفه جويي را در اولويت هاي كاري خود قرار دهند و از جمله در انجام فعاليت هاي مختلف ، مطابق اقتصاد مقاومتي ، بايد بر توان داخلي تاكيد نمود تا هم هزينه ها كاهش يابد و هم از منابع انساني استفاده بهينه تري صورت گيرد. مهندس صادقي در بخشي از سخنان خود بر فعاليت هاي فرهنگي و ورزشي نيز تاكيد نمود و گفت : اميدوارم باشگاه فرهنگي ورزشي ذوب آهن در فعاليت هاي خود بيش از گذشته موفق باشد تا شاهد تاثيرات مثبت بيش از پيش آن بر روحيه كاركنان باشيم چرا كه موفقيت هاي ورزشي در عرصه هاي داخلي و خارجي موجب غرور و افتخار كاركنان مي شود كه بسيار ارزشمند و قابل توجه است.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار