اصفهان نیازمند سرمایه‌گذاری در بخش راه و ساختمان

مبحث سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار در بخش‌های مختلف به‌اندازه‌ای دارای اهمیت است که بسیاری از کشورها امکانات و زمان بسیاری برای موفقیت در این زمینه صرف می‌کنند.

احمدرضا منزه - اصفهان امروز : مبحث سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار در بخش‌های مختلف به‌اندازه‌ای دارای اهمیت است که بسیاری از کشورها امکانات و زمان بسیاری برای موفقیت در این زمینه صرف می‌کنند. در همین راستا، مسئولان، فعالان اقتصادی و دلسوزان استان اصفهان نیز چند سالی است با لمس اهمیت موضوع با جدیت بیشتری در این بخش واردشده‌اند، به‌خوبی مشخص است که پیشبرد اهداف و تکمیل بسیاری از پروژه‌های بزرگ و مهم استان نیازمند جذب سرمایه و مشارکت جدی‌تر سرمایه‌گذاران است، لذا تلاش دوچندان در این بخش می‌تواند علاوه بر کاهش مشکلات، کمک بزرگی به اقتصاد استان داشته باشد. در گزارش‌های قبلی مهمترین پروژه‌ها و طرح‌های قابل سرمایه‌گذاری در بخش‌های گردشگری، صنعت و معدن معرفی شدند، در این گزارش تلاش بر این است که مهمترین طرح‌های نیازمند سرمایه‌گذار در بخش‌های راه و ساختمان به سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی داخلی و خارجی معرفی شوند. هرچند تعداد طرح‌ها در این بخش فراوان و ظرفیت‌های استان بسیار گسترده‌تر از آن است که بتوان در یک یا چند گزارش به بیان همه آنها پرداخت؛ اما به مهمترین اولویت‌های سرمایه‌گذاری استان در بخش راه و ساختمان می‌پردازیم.

*ساخت آزادراه اصفهان - شيراز

اين پروژه شامل ساخت 130 كيلومتر آزادراه حدفاصل گردنه لاشتر تا امین‌آباد كه قسمتي از آزادراه اصفهان به شيراز می باشد كه با ساخت اين آزادراه مدت‌زمان اصفهان به سمت شيراز دو ساعت كاهش خواهد يافت و از دلايل توجيهي آن تكميل كريدور شمال - جنوب كشور، ايمني و سهولت تردد، كاهش مدت‌زمان سفر و كاهش سوخت است. ایجاد اشتغال برای 230 نفر به‌صورت دائم از ویژگی‌های این طرح است، زمین و مجوزهای لازم برای این پروژه تهیه‌شده و مشکلی در این بخش وجود ندارد. مجموع سرمایه‌گذاری لازم برای اجرای طرح بیش از 51 میلیون یورو، نرخ بازدهي داخلي 32 درصد، مدت بازگشت سرمايه چهار سال و درآمد پیش‌بینی‌شده سالانه طرح 21 ميليون يورو هست.

*ساخت سيستم ريلي شهرهاي جديد حومه اصفهان

هدف از اجراي اين طرح ساخت سيستم ريلي بين شهرهاي جديد و اتصال آن به متروي شهر اصفهان است. ازجمله مزاياي اين طرح سهولت رفت و آمد بين شهرهاي جديد باکلان شهر اصفهان است كه با ساخت اين سيستم ريلي صرفه‌جويي در زمان، كاهش سوخت، كاهش آلودگي هوا و... را شاهد خواهیم بود. ایجاد اشتغال برای 780 نفر به‌صورت دائم، نرخ بازدهی داخلی بیش از 12 درصد، مدت بازگشت سرمايه هشت سال و درآمد پیش‌بینی‌شده سالانه طرح 26 میلیون یورو، از ویژگی‌های این طرح به شمار می‌رود.

*راه‌آهن سريع‌السير تهران - قم - اصفهان

محور سريع‌السير تهران- قم - اصفهان به‌صورت دوخطه، به طول 470 كيلومتر با سرعت 300 کیلومتر در ساعت در دست طراحي مي‌باشد و مدت‌زمان سفر درب به درب حدود سه ساعت و 47 دقيقه (زمان خالص سفر 125 دقيقه) از تهران تا اصفهان خواهد بود. لذا بخش عمده‌اي از مسافران هوايي و متقاضيان سفرهاي كوتاه به اصفهان را مي‌تواند به خود جذب كند. ایجاد اشتغال برای 420 نفر، نرخ بازدهي داخلی 15 درصد، مدت بازگشت سرمایه هفت سال و درآمد پیش‌بینی‌شده سالانه طرح 85 میلیون یورو محاسبه‌شده است.

*ساخت هتل بين‌المللي صفه

اين پروژه شامل ساخت يك هتل پنج ستاره در 10 طبقه در زميني بیش از 7 هزار مترمربع با متراژ ساخت 42 هزار مترمربع است كه قادر خواهد بود روزانه بیش از 10 هزار نفر را براي خواب اسكان دهد و دارای پارکینگ، باند پرواز هلكوپتر، موتورخانه و تمامي تأسيسات مدرن خواهد بود. ایجاد اشتغال دائم برای 145 نفر، مدت بازگشت سرمایه چهار سال، درآمد سالانه طرح 98 میلیون یورو و میزان سرمایه‌گذاری لازم برای اجرای طرح حدود 33 میلیون یورو پیش‌بینی‌شده است.

*مجموعه اقامتي تفريحي هتل و متل در شهر جديد مجلسي

اين مجموعه شامل هتل و ويلاهاي خصوصي مجاور آن، رستوران و فضای سبز است كه در 15 هكتار انجام خواهد گرفت. ایجاد اشتغال برای هزار و 200 نفر، نرخ بازدهي داخلي 25 درصد و مدت بازگشت سرمايه دو سال در نظر گرفته‌شده است.

*ساخت باغشهر در مجلسي

اين پروژه شامل ساخت باغ ويلا، كمپينگ، فضاهاي خدماتي و تجاری و اقامتگاه‌های توريستي است و برای 112 نفر اشتغال دائم ایجاد خواهد کرد، زمین و مجوزهای این پروژه تهیه‌شده و مدت بازگشت سرمايه سه سال و درآمد پیش‌بینی‌شده سالانه طرح بیش از 4 میلیون یورو پیش‌بینی‌شده است.

*پروژه هتل سپاهان شهر 3900 مترمربعي

مساحت زمين پروژه در حدود 3 هزار و 900 مترمربع است. دو طبقه پاركينگ با سطح اشغال 100 درصد دارد، طبقه همكف كه با سطح اشغال 60 درصد به‌منظور فضاهاي جانبي هتل كه كاربري عمومي دارد لحاظ شده است. طبقه نخست تا ششم با سطح اشغال 60 درصد و مشاعات 20 درصد براي اتاق‌ها در نظر گرفته‌شده است، زمین و مجوزهای قانونی این طرح تهیه‌شده است.

*هتل کلینیک خانواده

مساحت زمين پروژه در حدود 18 هزار مترمربع است. سه‌طبقه پاركينگ با سطح اشغال 90 درصد دارد. طبقه همكف سطح اشغال 60 درصد دارد، 70 درصد طبقه همكف به‌منظور كاربري‌هاي عمومي است و 30 درصد آن براي اتاق در نظر گرفته شده است. طبقه نخست تا هشتم نيز با سطح اشغال 60 درصد و مشاعات 30 درصد اتاق دارد. زمین و مجوزهای طرح تهیه‌شده و مدت بازگشت سرمایه نیز هشت سال در نظر گرفته‌شده است. این طرح‌ها تنها تعداد محدودی از پروژه‌های بی‌شماری است که توانایی جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای ایجاد و تکمیل آنها فراهم است، امید است با جذب سرمایه‌گذاران در این بخش شاهد رونق و شکوفایی هر چه بیشتر اقتصاد استان در تمامی زمینه‌ها باشیم.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار