عدم تحصیل ۷۰۰ دانش‌آموز ابتدایی در اصفهان

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان به بهبود وضعیت جذب دانش آموزانی که از تحصیل فرار کرده‌اند اشاره کرد و گفت: در سال جاری تنها یک درصد و معادل ۷۰۰ دانش آموز ابتدایی جذب مدارس نشدند.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان به بهبود وضعیت جذب دانش آموزانی که از تحصیل فرار کرده‌اند اشاره کرد و گفت: در سال جاری تنها یک درصد و معادل ۷۰۰ دانش آموز ابتدایی جذب مدارس نشدند.

به گزارش مهر، محمد حسن قائدی‌ها پیش از ظهر دوشنبه در حاشیه همایش استانی مبارزه با اعتیاد و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه میثاق‌نامه دانش آموزان استان اصفهان برای مبارزه با اعتیاد و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تدوین شده است، اظهار داشت: این میثاق‌نامه امروز قرائت و امضای همه دانش آموزان استان اصفهان پای آن درج می‌شود.

وی همچنین به رونمایی از نقشه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی در مدارس استان اصفهان ابراز داشت: این نقشه تدوین و برای اجرا به تمام مدیران مدارس استان اصفهان ابلاغ شده است و چنانچه این نقشه راه به خوبی اجرایی شود میتوان در کاهش آسیب‌های اجتماعی شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه آموزش مهارت‌های زندگی اجتماعی نیز باید به دانش آموزان آموزش داده شود، افزود: از همه مدیران مدارس و دانش‌آموزان تقاضا دارم در این راهی که آموزش و پرورش شروع کرده و باید هم اجرا شود، همکاری لازم را داشته باشند .

وی درادامه با تاکید بر اینکه به دنبال ایجاد خودباوری در دانش آموزان هستیم، اضافه کرد: برای این امر توسعه کارآفرینی بین دانش آموزان را در دستور کار قرار داده‌ایم.

قائدی‌ها در ادامه به بهبود وضعیت جذب دانش آموزانی که از تحصیل فرار کرده‌اند اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در سال جاری تنها یک درصد و معادل ۷۰۰ دانش آموز ابتدایی جذب مدارس نشده‌اند و دلیل این امر نیز عدمتمایل خانواده‌ها به تحصیل فرزندانشان است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۹۸ درصد از واجدان شرایط تحصیل در استان اصفهان در مدارس تحصیل می‌کنند، افزود: میانگین پوشش تحصیلی در استان اصفهان چهار درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار