اعزام 9 دستگاه آمبولانس و اتوبوس آمبولانس از اصفهان به مناطق زلزله زده

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از اعزام هشت دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و همچنین یک خودروی پشتیبانی از اصفهان به مناطق زلزله زده در استان کرمانشاه خبر داد.

اصفهان امروز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از اعزام هشت دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و همچنین یک خودروی پشتیبانی از اصفهان به مناطق زلزله زده در استان کرمانشاه خبر داد.
طاهره چنگیز در اینباره گفت: در اولین ساعات پس از وقوع زلزله در نزدیکی مرزهای غربی کشور از جمله استان کرمانشاه، یک گروه ۲۰ نفره از تکنسین ها و کارشناسان مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی اصفهان به استان کرمانشاه اعزام شدند.
وی ادامه داد: صبح امروز نیز یک گروه ۳۰ نفره شامل پزشکان متخصص و کارشناسان فوریت های پزشکی از اصفهان برای امدادرسانی به مصدومان و مجروحان زلزله یاد شده، عازم کرمانشاه شدند.
وی با تاکید بر آمادگی همه بیمارستان ها و مراکز درمانی استان اصفهان برای پذیرش مصدومان حادثه زلزله شب گذشته، گفت: تاکنون هیچ مصدومی از استان های غربی کشورمان برای درمان به اصفهان اعزام نشده است.
چنگیز افزود: بیمارستان ها و مراکز درمانی اصفهان آماده پذیرش همه مصدومان بویژه افرادی که نیاز به مراقبت های سوانح سوختگی، جراحی و شکستگی ستون فقرات و تخصص های دیگر پزشکی دارند، هستند.
وی خاطرنشان کرد: تیم مدیریت بحران در حوزه بیمارستانی نیز در استان اصفهان در لحظه های اولیه حادثه زلزله تشکیل شد و هماهنگی های لازم با ستاد هدایت های استان های زلزله زده صورت گرفت.
رئیس دانشگاه ادامه داد: همچنین شب گذشته به رؤسای مراکز درمانی و بیمارستان های استان اصفهان ابلاغ شد که علاوه بر آمادگی برای پذیرش مصدومان زلزله نسبت به آزادسازی داوطلبان پرستار با هماهنگی ستاد هدایت استان اقدام کنند.
وی با اشاره به هماهنگی ستاد هدایت اصفهان با دانشگاه های علوم پزشکی تهران و ایران به منظور پوشش های درمانی احتمالی با توجه به معین بودن استان اصفهان، افزود: هماهنگی با ستاد هدایت های شهرکرد، کاشان و یزد برای پوشش امدادی در صورت حادثه احتمالی در اصفهان و لغو کردن اعمال جراحی غیراورژانسی روز دوشنبه و آمادگی اعزام تیم پزشکی جهت استقرار در فرودگاه به منظور پذیرش مصدومان حادثه نیز انجام شده است.
گفتنی است یکشنبه شب ۲۱ آبان ماه، زلزله ای به بزرگی ۷.۳ ریشتر در شرق عراق و در نزدیکی قصرشیرین و کرمانشاه رخ داد که لرزش آن تا تهران و استان های مرکزی ایران احساس شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار