تشکیل انجمن میراث فرهنگی شهر درچه

رئیس میراث فرهنگی شهرستان خمینی‌شهر از تشکیل انجمن میراث فرهنگی شهر درچه از توابع شهرستان خمینی‌شهر اصفهان خبر داد.

اصفهان امروز: رئیس میراث فرهنگی شهرستان خمینی‌شهر از تشکیل انجمن میراث فرهنگی شهر درچه از توابع شهرستان خمینی‌شهر اصفهان خبر داد.
علیرضا حبیبی با اعلام این خبر افزود: اولین جلسه انجمن میراث فرهنگی شهر درچه در فرمانداری شهرستان با حضور سید علی صالح درخشان مشاور اجرائی مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان، فرماندار شهرستان، شهردار درچه، رئیس شورای اسلامی شهر درچه و تنی چند از مسئولین شهرستانی و استانی و محلی برگزار شد.
وی اظهار داشت: در این جلسه سید علی صالح درخشان مشاور اجرایی مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان با اشاره به این‌که قانون‌گذار اولویت محور توسعه استان در برنامه ششم توسعه و قوانین مرتبط را گردشگری شناخته و سیاست اصلی استان بر این اساس حرکت و برنامه‌ریزی می‌کند به ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی شهر درچه و ارزش‌های معماری و بومی منطقه اشاره کرد و گفت: از مسئولین شهری درخواست می‌نمایم که با یک عزمی جدی بیش‌ازپیش در جهت حفظ و احیای این جاذبه‌ها و تبدیل آن به ثروت ملی برنامه‌ریزی نمایند. رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان خمینی‌شهر با شاره به عزم جدی اداره کل میراث فرهنگی استان در ایجاد پایگاه جهانی برج‌های کبوتر در درچه گفت: در این راستا درصورتی‌که مدیریت شهری همکاری لازم را داشته باشد دسترسی به این مهم شدنی است و مدیریت شهری با شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و با استفاده از توان تشکل‌های مردمی در معرفی ارزش‌های فرهنگی و تاریخی شهر درچه می‌تواند برنامه‌ریزی‌های جامعی انجام دهد. گفتی است شهر درچه از توابع شهرستان خمینی‌شهر که به شهر شاهد نمونه کشوری و شهر علمای دینی و فلسفی بزرگ ایران‌زمین مشهور است یکی از شهرهای تاریخی با داشتن حدود چهل اثر تاریخی ارزشمند و تعداد 21 اثر تاریخی ثبت ملی است. سایت برج‌های کبوتر روستای ولاشان یکی از مجموعه برج‌های کبوتر زیبای استان اصفهان و کشور است که با داشتن 18 برج کبوتر در یک قاب تصویر در کنار مزارع زنده و پویای صنعت کشاورزی یکی از جاذبه‌های ارزشمند صنعت گردشگری شهرستان خمینی‌شهر هست. از سویی محل زندگی بزرگانی چون آیت اله سید محمدباقر درچه ای و آیت اله سید محمدمهدی درچه ای به لحاظ محل تولد و زندگی و مکتب ترویج فرهنگ شیعی در استان باقی‌مانده از زمان قاجار از ارزش‌های فرهنگی این شهر است. بافت تاریخی نسبتاً سالم و دست‌نخورده و خانه‌های تاریخی موجود در بافت از ارزش‌های تاریخی و فرهنگی این شهر محسوب می‌شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار