شهرداری باید بدهکاری‌های خود را به ارگ جهان‌نما پرداخت کند

رییس هیئت مدیره ارگ جهان‌نما گفت: این مجموعه به خاطر هزینه‌های بالای نگهداری و ناتوانی کسبه در پرداخت شارژ ماهیانه گران‌تر از میزان فعلی، هر ماه 25 ملیون تومان مقروض می‌شود. شهرداری اصفهان باید بدهکاری‌های خود را به ارگ جهان‌نما پرداخت کند.

رییس هیئت مدیره ارگ جهان‌نما گفت: این مجموعه به خاطر هزینه‌های بالای نگهداری و ناتوانی کسبه در پرداخت شارژ ماهیانه گران‌تر از میزان فعلی، هر ماه 25 ملیون تومان مقروض می‌شود. شهرداری اصفهان باید بدهکاری‌های خود را به ارگ جهان‌نما پرداخت کند.

امیر ایزدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت ارگ جهان‌نما اظهار کرد: بعد از اعتراض‌هایی که از جانب کسبه به شهرداری اصفهان مطرح شده بود جلسه‌ای در 31 مردادماه سال جاری میان اعضای هئیت مدیره ارگ جهان‌نما و مدیران شهرداری برگزار شد.

وی ادامه داد: در این جلسه علیرغم حضور دو نفر از اعضای هیئت مدیره ارگ جهان‌نما، نورصالحی معاون اداری و مالی شهرداری، جانثاری رییس بازرسی شهرداری، افروزی مدیر املاک شهرداری اصفهان، فدایی مدیر ارزیابی شهرداری، حیدری مدیر حقوقی شهرداری و باباصفری نیز به عنوان مدیر دفتر شهردار سابق در این جلسه حضور داشتند.

رییس هیئت مدیره ارگ جهان‌نما افزود: در بند یک این صورت جلسه آمده است که میزان بدهی شهرداری اصفهان به ارگ جهان‌نما باید طی مدت دو هفته از تاریخ جلسه مشخص شود. اما تا امروز هنوز چیزی به ارگ جهان‌نما ابلاغ نشده است. یکی از مطالبات ارگ جهان‌نما 300 میلیون تومان از شهرداری اصفهان است که در سال‌های 91 تا 94 شارژ ماهانه‌ درنظر گرفته شده برای واحدها را پرداخت نکرده بود.

ایزدی گفت: شهرداری اصفهان مدعی است که در این زمان به جای پرداخت شارژ ماهانه بخشی از قبوض ارگ جهان‌نما را پرداخت کرده است. این درحالی است که طبق قانون تا زمانی که ارگ جهان‌نما گواهی پایان کار دریافت نکرده باشد باید همه قبوض از جانب پیمانکار پرداخت شود.

وی افزود: همچنین صورت‌جلسه‌ای با شهرداری اصفهان وجود دارد که می‌گوید شهرداری اصفهان بخشی از قبوض را برای کمک به ارگ جهان‌نما پرداخت خواهد کرد و در آن سند عنوان نشده است که پرداخت قبوض جایگزین پرداخت شارژ باشد. با این وجود امروز علیرغم اینکه هنوز ارگ جهان‌نما پایان‌کار ندارد اما قبوض را هیئت مدیره از محل شارژ دریافتی پرداخت می‌کند.

رییس هیئت مدیره ارگ جهان‌نما گفت: در بند دوم صورت جلسه آمده است که باید یک نفر طی 48 ساعت آینده به عنوان مدیر پروژه ارگ جهانما از جانب شهرداری اصفهان مشخص شود و برنامه زمان‌بندی حل مشکلات ارگ جهانما را تدوین و نسبت به رفع نواقص این مجموعه اقدام کند. امروز بعد از سه ماه این مرحله به تازگی طی و به تأمین اعتبار ارجاع شده‌است.

ایزدی ادامه داد: باید حدود سه میلیارد تومان برای پایان ساخت این مجموعه هزینه شود. شهرداری اصفهان تاکید کرده است که تنها اقداماتی را انجام خواهد داد که در طرح اولیه موجود بوده است. البته درخواست هیئت مدیره نیز بیش از این نیست.

وی افزود: در بند سوم این صورت‌جلسه عنوان شده است که طرفین باید با محوریت مدیریت امور حقوقی شهرداری تمام تعهدات خود را بر اساس قانون تملک آپارتمان‌ها ارایه کنند. از اجرای این بند نیز همچنان خبری نیست. تنها بند دوم این صورت جلسه که البته مهم‌ترین بند این سند است برای تأمین اعتبار ارجاع شده است.

مدیر هیئت مدیره ارگ جهان‌نما گفت: ارگ جهان‌نما امروز برای تمام هزینه‌های جاری خود کسری بودجه دارد. ماهی 25 میلیون تومان کسری بودجه داریم. هرماه 25 میلیون تومان مقروض می‌شدیم. موتورخانه ارگ جهان‌نما قدیمی و پر هزینه است. قبض برق این مجموعه بسیار سنگین است. آسانسور باربر هنوز در ارگ جهان‌نما وجود ندارد و چنین مسائلی موجب افزایش هزینه‌های ارگ شده است.

ایزدی ادامه داد: به شورای جدید امید داریم. کوروش خسروی یکی از افرادی است که در بحث ارگ جهان‌نما ورود پیدا کرده‌ و کاملاً به موضوع اشراف دارد. البته هنوز موفق به صحبت با شهردار جدید اصفهان نشده‌ایم. درخواست داریم برای مدتی درآمد پارکینگ به ارگ جهان‌نما داده شود تا بتوان با این درآمد، ارگ را نجات داد. امروز خود کسبه برای استفاده از پارکینگ هزینه پرداخت می‌کنند. ارگ جهان‌نما بهترین نقطه شهر است و واقعاً شهرداری می‌تواند از این مجموعه استفاده کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار