تغییر باکتری‌های روده؛ شیوه جدید برای مبارزه با چاقی

محققان دانشگاه میلان ایتالیا با تحریک مغز و تغییر باکتری های روده به شیوه ای جدید برای مبارزه با چاقی دست یافته اند.

تغییر باکتری‌های روده؛ شیوه جدید برای مبارزه با چاقی

به گزارش ایمنا و ترجمه از ساینس دیلی، بررسی های جدید محققان ایتالیایی نشان می دهد که افراد چاق با استفاده از یک روش غیر تهاجمی الکترومغناطیسی می توانند وزن خود را کم کنند. در این روش از تحریک مغز و تغییر باکتری های روده برای مبارزه با چاقی استفاده می شود.
بررسی های جدید مبتنی بر یافته های قبلی dTMS است که در آنها تمایل افراد برای خوردن غذا به شدت کاهش می یابد و در نتیجه افراد چاق به وزن دلخواه خود می رسند.
این درحالی است که بر خلاف شیوه تحریک مغزی، روش قبلی نیازی به جایگزینی الکترودها ندارد، بلکه در آن کویل های الکترومغناطیس بر روی پوست سر قرار گرفته و پالس های الکترومغناطیسی برای تحریک بخش های مغز ارسال می شود.
این روش در برخی از کشورها برای درمان اختلالات نورولوژی به ویژه اعتیاد مورد بررسی است.
لیویو لوزی، رهبر گروه تحقیق و استاد دانشگاه میلان ایتالیا در این مورد می گوید: ما به شیوه مطمئن و کارآمد برای درمان چاقی نیازمند هستیم. اما با وجود روش های زیاد پیشگیری و مداخلات درمانی، هیچ کدام از این روش ها نتوانسته است اپیدمی چاقی را متوقف کند.
به گفته وی یکی از دلایل اصلی چاقی، آسیب میکرو باکتری های روده و عدم تعادل در میکرو ارگانیسم های مفید و مضری است که در دستگاه گوارش زندگی می کنند.
این درحالی است که یافته های جدید محققان نشان می دهد که میکرو باکتری های روده می توانند سیگنال های مغزی را برای تحریک اشتها و سیری افراد تغییر دهند.
محققان همچنین میزان قند خون، انسولین، هورمون های غذه هیپوفیز و انتقال دهنده های عصبی مانند نوراپی نفری افراد را ارزیابی کردند و دریافتند که هورمون های غده هیپوفیز، نقش مهمی در تنظیم اشتها دارند.
اما بررسی های اخیر نشان می دهد که نوراپی نفرین و انتقال دهنده های عصبی دیگر بر روی میکروباکتری های روده و در نتیجه چاقی افراد تاثیر می گذارد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار