پیونگ‌یانگ: آمریکا عامل اصلی بدتر شدن اوضاع در شبه جزیره کره است

کره شمالی مراتب اعتراض رسمی خود را نسبت به مانورهای نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی به سازمان ملل متحد اعلام کرده است.

کره شمالی مراتب اعتراض رسمی خود را نسبت به مانورهای نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی به سازمان ملل متحد اعلام کرده است.
به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، کره شمالی روز دوشنبه ضمن اعتراض رسمی به شورای امنیت سازمان ملل به خاطر رزمایش های مشترک نظامی آمریکا و کره جنوبی، تاکید کرده است که اوضاع شبه جزیره کره در بدترین حالت خود قرار دارد آن هم به دلیل استقرار تجهیزات جنگ هسته‌ای آمریکا در منطقه که آماده حمله شده است.
"جا سونگ نام" نماینده کره شمالی در سازمان ملل در نامه‌ای برای آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل اعلام کرده است که آمریکا با استقرار تسلیحات هسته‌ای جنگی در داخل و اطراف شبه جزیره کره، این منطقه را در آستانه تنش شدید قرار داده است.
3 فروند ناو هواپیمابر آمریکایی در مانورهای مشترک در غرب اقیانوس آرام شرکت کرده اند تا قدرت خود را به نمایش بگذارند. این مانور در شرایطی برگزار شده است که دونالد ترامپ در حال سفر به کشورهای آسیایی بوده است. آخرین باری که این 3 فروند ناو هواپیمابر آمریکایی در غرب اقیانوس آرام جمع شده بودند مربوط به سال 2007 میلادی است.
کره جنوبی اعلام کرده است که این مانورها قرار است امروز سه شنبه پایان یابد و هدف اصلی از برگزاری آن، واکنش به اقدامات تحریک آمیز موشکی و اتمی کره شمالی بوده است.
نماینده کره شمالی در سازمان ملل، واشنگتن را عامل تشدید تنش در منطقه معرفی کرده و شورای امنیت را به بی توجهی به تمرینات هسته ای نظامی آمریکا متهم نموده است.
نماینده کره شمالی از دبیر کل سازمان ملل خواسته است تا توجه شورای امنیت را به ماده 99 منشور سازمان ملل معطوف کند و به خطر ناشی از رزمایش های جنگ هسته‌ای آمریکا اشاره نماید که صلح و ثبات بین المللی را به شدت در معرض تهدید قرار داده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار