مهار چشمه گردوغبار در دومین منطقه نجف‌آباد

معاون فنی و عمرانی شهرداری نجف‌آباد گفت: در خیابان شریعتی غربی حدفاصل کوچه شهید پورمحمدی تا پارک ملت، مساحت قابل‌توجهی از زمین‌های خاکی به همراه مراکز عرضه مصالح ساختمانی وجود دارد که با وزش کمترین میزان باد به منبعی مهم برای تولید گردوغبار تبدیل می‌شوند.

اصفهان امروز: معاون فنی و عمرانی شهرداری نجف‌آباد گفت: در خیابان شریعتی غربی حدفاصل کوچه شهید پورمحمدی تا پارک ملت، مساحت قابل‌توجهی از زمین‌های خاکی به همراه مراکز عرضه مصالح ساختمانی وجود دارد که با وزش کمترین میزان باد به منبعی مهم برای تولید گردوغبار تبدیل می‌شوند. مهندس مهدی فاضل با اعلام این خبر افزود: به‌منظور حل این مشکل در یکی از ورودی‌های مهم بافت مرکزی شهر، طرحی برای اجرای پیاده‌رو، رفوژ و فضای سبز در زمین‌های خاکی بدون استفاده این محدوده و ساماندهی وضعیت فروشندگان مصالح ساختمانی در دست طراحی قرارگرفته که با اجرای آن از ادامه تولید گردوغبار در این بخش جلوگیری خواهد شد. طی این طرح قرار است هم‌زمان به بهسازی و زیباسازی زمین‌های خاکی، مصالح تخلیه‌شده در کنار خیابان نیز به داخل انبارهای فروشندگان انتقال پیدا کند.

ساخت نمازخانه‌ای زیبا برای بوستان خدمت

معاون فنی و عمرانی شهرداری با اشاره به استقبال چشمگیر شهروندان از بوستان خدمت در بلوار طالقانی بیان داشت: در راستای تکمیل زیرساخت‌های این مجموعه، اکیپ واحد امانی این معاونت یکی از زیباترین نمازخانه‌های سطح پارک‌های شهر را در این بوستان ساخته‌اند که به‌صورت شبانه‌روزی در اختیار شهروندان و مسافران عبوری قرارگرفته است. فاضل از طراحی سازه این نمازخانه گنبدی شکل توسط کارشناسان معاونت عمران خبر داد و افزود: در کنار چند آب‌نما و نمادهای کارگران زحمتکش فضای سبز که پیش‌ازاین در بوستان احیاء شده خدمت نصب‌شده بودند، این نمازخانه نیز به‌عنوان یک المان شهری دیگر به زیبایی بوستان و این قسمت پرتردد افزوده است.

حفظ مسیل‌های طبیعی شهر

معاون فنی و عمرانی شهرداری از احیاء و نگهداری از مسیل‌های طبیعی شهر هم‌زمان با اجرای پروژه‌های متعدد دفع آب‌های سطحی خبر داد و گفت: در همین راستا در خیابان خرم شرقی که در انتهای منتظری شمالی قرار دارد، طرحی آماده‌شده تا مسیر مسیل موجود بهسازی و تا محدوده منازل مسکونی این منطقه ادامه پیدا کند تا ضمن جلوگیری از پر شدن مسیر مذکور، ظرفیت بیشتری برای دفع روان آب‌های سطحی فراهم گردد. مهدی فاضل از حل شدن بسیاری از نقاط کور ترافیکی سطح شهر طی چهار سال اخیر سخن گفت و اعلام داشت: از دیگر پروژه‌هایی که به‌زودی شاهد بهره‌برداری کامل از آن خواهیم بود می‌توان به بازگشایی کنارگذر مقابل راهنمایی رانندگی از انتهای خیابان شهدای امدادگر به سمت مرکز فرماندهی نیروی انتظامی اشاره کرد. در قالب این کار برای مراجعین به مجموعه راهنمایی رانندگی نیز فضایی به‌عنوان پارکینگ پیش‌بینی‌شده و هم‌زمان مسیری هم به‌عنوان دفع آب‌های سطحی به کانال زهکش ضلع غربی بوستان خدمت متصل خواهد شد
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار