آشنایی دانشجویان پلیس با جرایم میراث فرهنگی

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی گفت: واحد درسی مدیریت انتظامی جرایم علیه میراث فرهنگی میراث فرهنگی, میراث فرهنگی اصفهان, جرایم میراث فرهنگی, سردار امیر رحمت‌الهی, فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی و سرفصل دروس دانشگاه علوم انتظامی امین به منظور آشنایی دانشجویان پلیس با جرایم میراث فرهنگی و تاریخی گنجانده می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی گفت: واحد درسی مدیریت انتظامی جرایم علیه میراث فرهنگی در متون آموزشی و سرفصل دروس دانشگاه علوم انتظامی امین به منظور آشنایی دانشجویان پلیس با جرایم میراث فرهنگی و تاریخی گنجانده می‌شود.
به گزارش تسنیم، سردار امیر رحمت‌الهی در نشست هم اندیشی با فرمانده انتظامی استان اصفهان و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اظهار داشت: اصفهان همه ساله پذیرای بیشترین جمعیت گردشگران داخلی و خارجی است که باید تمهیدات ویژه‌ای برای امنیت این گردشگران در دستور کار قرار گیرد.
وی موضوع امنیت و حفاظت از گردشگران خارجی را بسیار مهم دانست و افزود: گردشگران خارجی به عنوان سفیران و مبلغان حسن رفتار، کردار و امنیت ما در کشور خود هستند و با توجه به تبلیغات سوئی که در زمینه نا امنی در کشور ایران مطرح می‌شود آنها می‌توانند مشوق خوبی برای سفر دوستان و هموطنان‌شان به میهن ما باشند.
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور تصریح کرد: در صورتی که یک گردشگر از کشور ایران راضی به کشورش بازگردد با تبلیغ خود می‌تواند حداقل 5 نفر دیگر را تشویق به سفر به کشور ما کند و این موضوع می‌تواند به توسعه و رونق گردشگری کشور کمک کند.
وی با اشاره به بازدید 420 هزار گردشگر خارجی در 7 ماهه امسال از اماکن تاریخی استان اصفهان بیان کرد: مطمئناً امنیت در توسعه و جذب گردشگری استان نقش بسیار زیادی داشته و باید با تعاملات اداره کل میراث فرهنگی و نیروی انتظامی استان امنیت گردشگران از مرکز تا دورترین نقاط ، حتی روستاها و آبادی‌هایی که محل تردد و حضور گردشگران هستند تقویت شود.
رحمت‌الهی از اجرای طرح‌های ویژه حفاظت از مناطق بوم گردی خبر داد و افزود: گردشگری در مناطق بوم گردی می‌تواند به عنوان یک صنعت گره گشا برای حل معضل بیکاری جوانان، جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها و ایجاد اشتغال مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
وی بهره‌گیری از علوم و فنون جدید مراقبت از میراث فرهنگی و بناهای تاریخی را جزو برنامه‌های این فرماندهی برشمرد و اظهار داشت: به منظور دستیابی به اهداف این یگان و مطابق با بند 8 قانون شورای امنیت کشور کتاب "مدیریت انتظامی جرایم علیه میراث فرهنگی" با قواعد و متون آموزشی تدوین و در سرفصل درس دانشگاه علوم انتظامی امین ناجا قرار گرفته تا دانشجویان پلیس با جرایم میراث فرهنگی آگاهی بیشتری پیدا کنند و در حفاظت و نگهداری از اماکن تاریخی اهتمام جدی داشته باشند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار