موسوی لارگانی: سخنان وزیر امور خارجه فرانسه ناشی از وعده‌های عربستان است

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی گفت: کشورهای اروپایی مانند فرانسه و انگلستان که سر میز مذاکره با ایران نشستند به هیچ وجه در خصوص برنامه موشکی ما سخنی نگفتند، اما الآن می‌آیند و از برنامه موشکی ایران ابراز نگرانی می‌کنند، چون نظام ایران استخوانی در گلوی اروپا، آمریکا، صهیونیست‌ها و آل سعود است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی گفت: کشورهای اروپایی مانند فرانسه و انگلستان که سر میز مذاکره با ایران نشستند به هیچ وجه در خصوص برنامه موشکی ما سخنی نگفتند، اما الآن می‌آیند و از برنامه موشکی ایران ابراز نگرانی می‌کنند، چون نظام ایران استخوانی در گلوی اروپا، آمریکا، صهیونیست‌ها و آل سعود است.

سید ناصر موسوی لارگانی در گفت‌وگو با ایسنا ، در خصوص صحبت‌های اخیر "ژان ایو لودریان"- وزیر امور خارجه فرانسه در عربستان که گفته بود برنامه موشکی ایران و نفوذ این کشور در منطقه نگران کننده است، اظهار کرد: در بحث برجام قطعا بعضی از کشورهای اروپایی مانند فرانسه و انگلستان از متحدان آمریکا هستند و علی‌رغم اینکه در لفظ اعلام کردند که ما با آمریکا کاری نداریم و چون ایران به تعهداتش در برجام عمل کرده است پایبند به برجام هستیم، اما ثابت کردند که در عمل به گونه دیگری رفتار می‌کنند.

وی افزود: از اول انقلاب تا کنون نمی‌گوییم کشور عربستان، می‌گوییم آل سعود که در آنجا حاکم هستند و با تمام برنامه‌های جمهوری اسلامی ایران از ابتدا مخالف بودند. البته با برخی اشخاص در داخل نظام ارتباط داشتند، اما با اساس نظام اسلامی مخالف بودند و هر جایی که می‌دیدند دشمنی بر ضد نظام ایران است از آن حرکت حمایت مالی می‌کردند. نمونه‌اش جنگ تحمیلی بود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هم‌اکنون هم حضور وزیر خارجه فرانسه در عربستان شاید مؤید این مطلب باشد که آل سعود به فرانسه وعده و وعیدهایی داده است. همان‌طور که دیدید در عربستان کارها دستوری انجام می‌شود همان‌طور که نخست‌وزیر لبنان به دستور سعودی‌ها در عربستان استعفا داد.

موسوی لارگانی گفت: از اول کشورهای غربی و عربستان از پایه و اساس با نظام اسلامی ایران مخالف بودند و دوست نداشتند ایران پیش رفت کند. مردم ایران یادشان نمی‌رود که قبل از انقلاب اگر یک فرد ایرانی به عربستان می‌رفت عرب‌ها به او می‌گفتند که شما طرفدار یهودی‌ها هستید و به اسرائیل کمک می‌کنید، اما با کمال تعجب می‌بینیم که مفتی عربستان در سال‌هایی که غزه تحت محاصره بود فتوا داد که کمک به مردم غزه حرام است!

نماینده مردم فلاورجان در مجلس، ادامه داد: این مطالب بیان‌گر این است که عربستان سیاست دورویی دارد و از نفوذ و پول خود سو استفاده و بعضی از کشورها را خریداری می‌کنند. ما در اینجا به هوشیاری و تیزبینی رهبری بیشتر پی می‌بریم. ایشان به مذاکره کنندگان گفتند که این‌ها عهد شکن هستند. از طرفی یک شرکت فرانسوی با ایران قرارداد نفتی بسته است و از طرفی هم اعلام می‌کند اگر آمریکا تحریم کند نمی‌تواند در ایران به کار خودش ادامه دهد.

وی بابیان اینکه این موارد نشان می‌دهد که کشورهای غربی هم سرسپرده آمریکا هستند، گفت: این کشورها به هیچ وجه به تعهدات خود عمل نمی‌کنند. از همان اول که مذاکرات هسته‌ای آغاز شد بحثی در خصوص برنامه موشکی ایران نبود. همان سخن رهبری که فرمودند "اگر شما یک قدم عقب نشینی کنید آن‌ها صد قدم جلو می‌آیند" به منصه ظهور رسیده است. مسلم است که اگر ما برنامه هسته‌ای را کنار بگذاریم آن‌ها بحث حقوق بشر، برنامه موشکی و حزب‌الله را پیش می‌کشند.

موسوی لارگانی افزود: کشورهای اروپایی مانند فرانسه و انگلستان که سر میز مذاکره با ایران نشستند به هیچ وجه در خصوص برنامه موشکی ایران سخنی نگفتند، اما الآن می‌آیند و از برنامه موشکی ایران ابراز نگرانی می‌کنند چون نظام ایران استخوانی در گلوی اروپا، آمریکا، صهیونیست‌ها و آل سعود است. این را بدانند که 8 سال در برابر ایران جنگیدند اما کاری از پیش نبردند چون نظام اسلامی پشتوانه مردمی داشت. هم‌اکنون هم علاوه بر پشتوانه مردمی دارای قدرت نظامی فوق‌العاده‌ای است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس، خاطرنشان کرد: نتیجه می‌گیریم که سخنان اخیر وزیر امور خارجه فرانسه در عربستان در راستای سیاست‌های آمریکا و وعده‌هایی است که آل سعود به آن‌ها می‌دهند تا نفت فراروان در اختیار اروپا قرار دهند. این وعده‌ها سبب می‌شود که چنین سخنان نسنجیده‌ای را ایراد کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار